Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی دادگستری هرمزگان بر لزوم برقراری ارتباط سامانه‌ای بین بندرشهید رجایی و گمرکات استان با هدف پیشگیری از قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور تأکید کرد. خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان به همراه جمعی از قضات دادگاه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز از گمرک شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: عدم اهتمام وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی در برقراری ارتباط سامانه‌ای بین بندر شهید رجایی و گمرک استان، زمینه سوء استفاده قاچاقچیان از این خلأ اجرایی را علی‌رغم وجود الزامات قانونی فراهم کرده است.

احمدی منش ادامه داد: معضل قاچاق کالا در کشور ما علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اجتماعی حائز اهمیت است و متأسفانه امروزه این معضل علاوه بر اینکه به عنوان یک تهدید جدی بر سر راه تجارت آزاد محسوب می‌شود، هزینه‌های زیادی نیز بر بدنه اقتصادی کشور تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا از یک سو درآمد‌های گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می‌دهد و از طرفی سبب خروج بی حاصل ارز، فرار گسترده سرمایه، افزایش بیکاری، کاهش تولیدات صنعتی داخلی و مواردی از این دست می‌شود که بر این اساس لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط اهتمام بیشتری در راه اندازی سامانه‌های کنترلی مابین گمرکات و بنادر کشور داشته باشند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان همچنین با تشریح اقدامات معاونت اجتماعی دادگستری این استان به منظور جلوگیری از قاچاق کالا از مبادی رسمی،اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این خصوص را می‌توان برنامه‌ریزی جهت پیشگیری از قاچاق دام زنده و خروج احشام به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، پیگیری تجهیز گیت‌های ورودی و خروجی گمرکات استان به دستگاه‌های ایکس ری و پیگیری تبادل هدفمند چرخش اطلاعات علی الخصوص راه اندازی سامانه‌های شناسه کالا موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری اداره کل صمت عنوان کرد.       بیشتر بخوانید:       تاکید رئیس کل دادگستری قزوین بر تعیین تکلیف کالاهای موجود در سازمان اموال تملیکی انتهای پیام / برچسب ها: هرمزگان بندر گمرک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هرمزگان بندر گمرک قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مجید شجاع اظهار کرد: در راستای جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان استان خراسان رضوی موفق به کشف مقادیری سوخت قاچاق شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی افزود: مرزبانان استان با ایست و بازرسی‌های مستمر و تنگ کردن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال را کشف کنند.

وی ضمن تأکید بر اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودروهای ترانزیتی قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آنها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق را کشف و در این راستا ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر، آنها را به مراجع قضائی معرفی کردند.

شجاع در پایان با قدردانی از همه همرزمان خود در نقاط مختلف مرزی که شبانه روز در جهت حراست و حفاظت از مرزهای استان تلاش می‌کنند، گفت: پاسخ ما به قاچاقچیان سوخت برخوردی قاطع و مجدانه است و به احدی از قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشورمان را به خارج از مرزهای استان انتقال دهند.

کد خبر 6089004

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد