Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع عالی کارآفرینان گفت: مجمع عالی کارآفرینان تأکید بر ارائه آموزش‌های بازار محور و آموزش‌های موردنیاز بازار کار دارد و این تأکید به این دلیل است که این آموزش‌ها به جذب افراد در صنعت و کسب‌وکار به‌عنوان یک فرد متخصص و آشنا با فنون کمک می‌کند. خبرگزاری میزان - کارآفرینی و اژه‌ای آشنا و با تعابیری متفاوت برای فعالان اقتصادی است که با زحمت و پشتکار در جهت رشد و توسعه اقتصادی بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی تلاش می‌کنند و تنها خواسته آنها رفع موانع تولید است تا با افزایش کمی و  کیفی تولیدات داخلی بتوانند علاوه بر خودکفایی با رقابت‌پذیری محصولات داخلی و صادرات آنها به عبور از تنگناهای اقتصادی و خنثی سازی تحریم‌ها کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مجمع عالی کارآفرینان ازجمله تشکلات مردم نهادی است که با مأموریت رشد و توسعه کارآفرینی در کشور و ترویج فرهنگ کارآفرینی و کسب‌وکار در جامعه به‌ویژه برای جوانان به‌عنوان نیروهای کارآمد و اثربخش، و کوشش برای افزایش توانمندی آنان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کند.   در همین راستا تحریریه اقتصادی خبرگزاری میزان با امین شاکری رئیس مجمع عالی کارآفرینان درارتباط با موضوعاتی ازجمله نحوه فعالیت مجمع عالی کارآفرینان، مأموریت‌های مجمع عالی کارآفرینان، موانع کارآفرینی، ایجاد اشتغال پایدار و... به گفت‌وگو نشسته است.   میزان: لطفا در ابتدا در خصوص نحوه فعالیت مجمع عالی کارآفرینان و اعضای آن توضیح بفرمایید؟
شاکری: مجمع عالی کارآفرینان یک تشکل حرفه‌ای در حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار است با جمع زیادی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور با مأموریت پیگیری مطالبات و مشکلات کارآفرینان و فعالان اقتصادی از دستگاه‌های ذی‌ربط و ارائه راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی به‌منظور توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در کشور فعالیت می‌کند.
میزان: یکی از مأموریت‌های مجمع عالی کارآفرینان ارتقاء آگاهی و شناخت عموم مردم جامعه و به ویژه جوانان نسبت به کار و کارآفرینی است. لطفا بفرمایید مجمع عالی کارآفرینان در این خصوص تا کنون چه اقداماتی را انجام داده است؟
شاکری: با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه اشتغال و عدم پاسخگویی بخش دولتی به میزان تقاضایی که برای ورود به بازار کار وجود دارد باید آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های مدیریتی به‌منظور مدیریت یک کسب‌وکار به دانشجویان، بانوان و افراد جویای کار داده شود تا در کنار تحصیل و یا پس از اتمام تحصیلات بتوانند با به‌کارگیری این مهارت‌ها به خوداشتغالی و کارآفرینی دست پیدا کنند و یا جذب بازار کار شوند و مجمع عالی کارآفرینان در این همین زمینه و برای رسیدن تحقق این مأموریت برنامه‌ریزی و  فعالیت می‌کند.   میزان: یکی دیگر از مأموریت‌ها و اهداف مجمع عالی کارآفرینان آموزش، تربیت و پرورش دانشجویان، دانش‌آموختگان لطفآ بفرمایید در این خصوص چه اقداماتی توسط مجمع عالی کارآفرینان انجام شده است؟ شاکری: یکی از مشکلاتی پیش روی جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی  عدم پاسخگویی آموزش‌های ارائه‌شده در دوره‌های دانشگاهی برای ورود به بازار کار است، لذا ما در مجمع عالی کارآفرینان تأکید بر ارائه آموزش‌های بازار محور و آموزش‌های موردنیاز  بازار کارداریم و این تأکید ما بر بحث مهارت‌آموزی و مهارت گرایی به این دلیل است که این  آموزش‌ها به جذب افراد در صنعت و کسب‌وکار به‌عنوان یک فرد متخصص و  آشنا با فنون کمک می‌کند.
میزان: باتوجه به ارتباط مستقیم مجمع عالی کارآفرینان با فعالان این حوزه از نظر شما اصلی‌ترین موانع کارآفرینی کدام اند وچه راهکار‌های برای حل این مشکلات وجود دارد؟ شاکری: شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین مشکل و مانعی که کارآفرینان و فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند وجود قوانین مخل و دست و پاگیر در حوزه کسب‌وکار و کارآفرینی و طولانی بودن فرایندها انجام مراحل اداری در نهادهای مربوطه است و علاوه به راین برخی از  مشکلات در حوزه کارآفرینی به موضوعاتی از قبیل مالیات، گمرک، بیمه و... برمی‌گردد و برای رفع مشکلات کارآفرینان باید به سمتی برویم که یک چتر حمایتی را برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی به‌منظور توسعه کمی و کیفیت فعالیت‌های آن‌ها داشته باشیم و دولت باید ضمن تسهیل‌گری و حمایت از جامعه کارآفرینی بستری را فراهم کند تا کارآفرینان بتوانند در یک فضای اقتصادی باثبات فعالیت خود را آغاز و یا توسعه بدهند.   در همین راستا و برای نجات اقتصاد کشور، نیازمند تحول و توسعه اقتصادی هستیم و راه نجات و افزایش تاب‌آوری اقتصاد ایران در مقابل بحران‌های اقتصادی، اجرای دقیق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب، یعنی حمایت از تولید، کارآفرینی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است. که دستیابی به این موضوعات نیازمند یک نظام ملی نوآوری با مشارکت نخبگان، متخصصان و جوانان به‌منظور برطرف کردن چالش‌های توسعه کشور هستیم.
  میزان: لطفا بفرمایید از نظر شما نقش فعالیت کارآفرینان در توسعه اقتصاد کشور به چه میزان است؟ شاکری: در تمامی جوامع توسعه‌یافته و کشورهای پیشرفته دنیا کارآفرینان موتور محرکه توسعه اقتصادی هستند یعنی مسیر توسعه اقتصادی از مسیر توسعه کارآفرینی عبور کرده است و ما برای رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی باید از فعالیت‌های کارآفرینانه و دانش‌بنیانی که برای ما ارزش‌افزوده اقتصادی دارند حمایت کنیم.
از طرفی باید با وضع قوانین تسهیل‌گر و مشوق‌های لازم موجب انتقال سرمایه‌های افراد به سمت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد اقتصادی کشور یعنی فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و کارآفرینی بشویم تا درنتیجه به رشد و شکوفایی اقتصادی برسیم.   میزان: در خصوص تأثیرو نقش کارآفرینی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور توضیح بفرمایید؟ شاکری: برای ایجاد اشتغال پایدار نیازمند به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور هستیم و اشتغال همواره به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی مطرح‌شده بوده است و با توجه به‌ضرورت تحول در اقتصاد سنتی و قدیمی طرح‌های مقطعی و راهکارهای  صنعتی الزاماً در ایجاد اشتغال پایدار کارساز نیست لذا با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید فرصت‌های شغلی جدید را تعریف و به جامعه معرفی کنیم که کارآفرینان نقش‌آفرین‌ترین افراد در ایجاد شغل‌های جدید، کم‌هزینه، پایدار و مطابق با فناوری‌های نوین هستند و به‌عنوان نمونه می‌توان به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها اشاره کرد.
از طرفی برای فعال شدن کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار باید به رویکردهایی از جمله انتقال بنگاه‌های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی، کاهش و متناسب‌سازی نرخ بهره بانکی با شرایط کارآفرینان، ایجاد معافیت‌های مالیاتی کارفرمایی، ایجاد بانک‌های داده‌های محلی و جغرافیایی، حمایت از کسب‌وکارهای کوچک، متوسط، روستایی، مشاغل سبز، استارت‌آپ‌ها و ایجاد سیاست‌هایی برای افزایش تقاضا جهت خرید کالاهای تولید داخلی توجه ویژه داشته باشیم.   میزان: لطفا بفرمایید تشکیل و انجام فعالیت‌های مجمع عالی کارآفرینان چه تأثیری در رشد کارآفرینی داشته است؟
شاکری: مجمع عالی کارآفرینان در حد بضاعت خود و با توجه به اینکه یک تشکل غیردولتی است عملاً به دنبال تأثیرگذاری در حوزه‌های کلیدی و پیگیری مشکلاتی است که گریبان گیر عمدهٔ کارآفرینان و فعالان اقتصادی است و با انتقال این مسائل و مشکلات به نهادهای ذی‌ربط، دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه  پیگیر حل آن‌ها هستیم تا به سهم خود  به جامعه کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور کمک کنیم.
میزان: لطفا در پایان در خصوص نحوه ارائه خدمات مجمع عالی کارآفرینان و روش‌های ارتباطی کارآفرینان با این مجمع توضیح بفرمایید؟
شاکری: کارآفرینان برای عضویت در مجمع عالی کارآفرینان درخواست می‌دهند و ما در کمیته‌ای بررسی می‌کنیم تا فعالیت‌های فرد متقاضی عضویت، کارآفرینی تلقی شود و پس از تأیید این موضوع کارآفرینان را به عضویت مجمع  درمی‌آوریم؛ و برای اعضا خدماتی از قبیل تشکیل دوره‌های آموزشی، مهارتی و مدیریتی و برگزاری سمینارهای آموزشی ارائه می‌دهیم ضمناً برنامه‌هایی به‌منظور هم‌افزایی و دانش گرایی کارآفرینان نیز برگزار می‌کنیم.
کارآفرینان می‌توانند با ورود به سایت مجمع عالی کارآفرینان با مراجعه به آدرس SAEIRAN.ORG جهت عضویت و بهره‌مندی از خدمات ارائه‌شده در مجمع عالی کارآفرینان اقدام کنند.     بیشتر بخوانید: روایت کارآفرینی بانوی موفق برای دختران ناشنوای سن‌بالا/ هزینه از جیب شخصی و سنگ‌اندازی مسئولان!   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی کار آفرینی اشتغال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کار آفرینی اشتغال کارآفرینان و فعالان اقتصادی ایجاد اشتغال پایدار توسعه اقتصاد توسعه اقتصادی اقتصادی کشور بازار کار آموزش ها کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل