Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس همچنین افزوده است: در پی نشتی گاز از خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی، برنامه‌ریزی‌ برای انجام تعمیرات و بازگشت این سکو به مدار تولید در حال انجام است. 

براساس گزارش روابط عمومی این شرکت، پیرامون انتشار اخباری مبنی بر آتش‌سوزی گسترده در یکی از سکوهای گازی پارس جنوبی به اطلاع می‌رساند، هیچ‌گونه آتش‌سوزی در سکوی ۱۶ اتفاق نیفتاده و تأسیسات این سکو در وضعیت ایمن قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روز گذشته (جمعه، ۱۰ دی ۱۴۰۰) خط لوله انتقال گاز سکوی ۱۶ در بستر دریا دچار نشتی شد که بلافاصله پس از بررسی و شناسایی موقعیت آن، خروجی‌های سکو بسته و نشتی به طور کامل مهار شد.

در پی این حادثه و بر اثر برخورد صاعقه با سطح آب، گاز منتشر شده در سطح آب و در فاصله ۱۵ کیلومتری از سکو دچار آتش‌سوزی شد که بلافاصله پس از قطع تولید گاز، آتش نیز مهار شد.

در زمان حاضر سکوی ۱۶ پارس جنوبی از مدار تولید خارج شده و برنامه‌ریزی‌ برای انجام تعمیرات و بازگشت این سکو به مدار تولید در حال انجام است.

با وجود حادثه یادشده، شرکت نفت و گاز پارس ضمن جبران کسری گاز از سایر سکوها متعهد به نگهداشت تولید وفق برنامه مصوب است.

 
 

منبع: الف

کلیدواژه: پارس جنوبی آتش سوزی سکوی ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی