Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به هشدارهای مکرر مبنی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش سویه‌ جدید کرونا، گفت: اجرای طرح سفرهایی دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا شد.

به گزارش  سازمان بنادر و دریانوردی، «علیرضا محمدی کرجی‌ران» به اهداف اجرای طرح گردشگری دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح که همه ساله به شکل مداوم مدنظر قرار گرفته، تامین ایمنی سفرهای دریایی، افزایش ایمنی پایانه‌ها، شناورها و مسیرهای تردد، هم افزایی ارگان‌های همکار و تیم‌های عملیاتی و نیز پیش بینی‌های لازم برای پاسخ‌گویی به شرایط اضطرار در مسیرهای دریایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر هشدارهای مکرر حوزه سلامت مبنی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و سویه‌های جدید، بیان‌داشت: با وجود آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای طرح تسهیل سفرهایی دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱، برگزاری طرح مذکور منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است.

محمدی گفت: در سال های ۹۸ و ۹۹ به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، طرح گردشگری دریایی دچار وقفه شد.

به گفته وی، در صورت اجرا شدن طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱، تعداد ۳۸ فروند شناور شامل ۱۶ فروند شناور خدماتی، ۲۲ فروند شناور همیار ناجی با تیم ۲ نفره، ۱۵ تیم غواصی در کل بنادر استان به همراه آمبولانس، آتش نشانی و هلال احمر و ۱۲ تیم بازرسی در بنادر استان مستقر خواهند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره اقدامات و تدابیر اندیشیده در نیمه دوم سال جاری در راستای طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ در این استان، خاطرنشان‌کرد: با توجه به افزایش تردد شناورها در ایام مذکور، تدابیر و اقدامات گسترده‌ای انجام می‌شود که به منظور تامین و ارتقای ایمنی سفرهایی دریایی گردشگران تاکنون چندین جلسه با ارگان‌های همکار و بنادر زیرمجموعه، بازرسان اجرای طرح، همیاران ناجی و برج‌های کنترل برگزار شده است.

محمدی کرجی ران افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در اجرای هرچه بهتر طرح مذکور در صورت تأیید ستاد ملی کرونا، بازرسی فنی و ایمنی متمرکز به صورت ویژه از شناورهای مسافری متردد به بنادر تابعه از آبان ماه سال جاری تا فروردین ۱۴۰۱ است.

وی همچنین به ظرفیت شناورهای مسافری در شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: اکنون ۴۰ فروند شناور با ظرفیت چهار هزار و ۹۲ صندلی موجود است که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به ۲ هزار و ۴۵۵ صندلی کاهش پیدا می کند.

 استان هرمزگان با دارا بودن بیش از نیمی از آب‌های تحت حاکمیت ایران که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان در دریای عمان تا سواحل خلیج فارس است و دارا بودن جاذبه‌های دریایی در جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، پایتخت گردشگری دریایی ایران محسوب می‌شود و طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز نیز همه ساله از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین مدنظر قرار می‌گیرد.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: طرح تسهیل سفرهای ستاد ملی کرونا سفرهای دریایی فروند شناور اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس بر ضرورت توسعه گردشگری مذهبی در این استان تأکید کرد و گفت: با معرفی کمپین کرامت نور، گردشگری مذهبی در ابعاد ملی و بین‌المللی توسعه می‌یابد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه مراسم رونمایی از ۵ طرح گردشگری و صنایع‌دستی استان در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: در کلان‌شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع)، بر آن شدیم تا مسیرهای گردشگری زیارت را همانند قطب زیارت کشور در حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با هدف جذب زائر ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: با رونمایی از کمپین مثلت کرامت نور که امروز با حضور استاندار فارس انجام شد، وارد برنامه اجرایی خواهیم شد که در فاز اول توسعه گردشگری مذهبی داخلی را دنبال خواهیم کرد و در فاز دوم به معرفی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در کشورهای شیعه می‌پردازیم.

ثابت اقلیدی در خصوص کمپین کرامت مثلث نور گفت: این کمپین با رویکرد توسعه گردشگری مذهبی بین حرم‌های مطهر در سه استان فارس، خراسان رضوی و قم است.

وی همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از کمپین‌هایی که امروز رونمایی شد، کمپین مثلت خلیج‌ فارس است افزود: این کمپین با رویکرد توسعه گردشگری دریایی و بین سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: در واقع این کمپین بین دو استان دریا محور و استان فارس با قدمت تاریخی و در پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس و وجود مراکز تجاری، خدماتی، پزشکی، طبیعی و گردشگری است.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: این کمپین مبتنی بر بازاریابی گردشگری دریایی و دریا محور به‌عنوان یکی از فرصت‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز است و به‌صورت تکنیکال در راستای توسعه گردشگری در جنوب کشور و به‌ویژه توسعه گردشگری دریایی دنبال خواهد شد.

وی گفت: در حوزه صنایع‌دستی نیز در نمایشگاه ایران اکسپو دو غرفه مجزای صنایع‌دستی با همکاری استانداری فارس در سالن‌های ۴۱، ۴۰ و ۲۵ دائر شده است که وسعت غرفه صنایع‌دستی استان در سالن ۲۵ به بیش از صد و پنجاه متر می‌رسد که در قالب آن ۲۶ هنرمند استان بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی فارس را معرفی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در این خصوص بیان کرد: در دو غرفه سالن‌های ۲۵ و ۴۰ بحث معرفی همه ظرفیت‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان فارس در ابعاد مختلف با حضور راهنمایان مترجم مسلط به زبان‌های چینی، فرانسه، روسی و انگلیسی دنبال می‌شود و مترجمین به آشنایی بازرگانان کشورهای دیگر با پتانسیل‌های فارس می‌پردازند.

ثابت اقلیدی همچنین به رونمایی کتابچه دوزبانه صنایع‌دستی استان فارس،کمپین مثلث طلایی با رویکرد مسیرهای کمتر شناخته‌شده و مقاصد گردشگری جدید بین استان‌های فارس یزد و اصفهان، سند چشم‌انداز صنایع‌دستی استان، کمپین خلیج‌فارس با رویکرد توسعه گردشگری دریایی بین استان‌های فارس بوشهر و هرمزگان اشاره کرد و افزود: بی‌تردید با اجرای این برنامه‌ها شاهد تحول عظیمی در توسعه گردشگری فارس خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود