Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:31:10 GMT

۷۳ درصد از اراضی ساحلی غرب مازندران سنددار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۴۰۸۰

۷۳ درصد از اراضی ساحلی غرب مازندران سنددار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر ، بهروز بائی لاشکی گفت: برای ۶۰۰ هکتار از ۸۲۰ هکتار اراضی ساحلی که در حریم ۶۰ متری دریا در غرب مازندران قرار دارند در ۵۱ فقره سند صادر شده است.

وی افزود  : تاکنون ۱۰۶ کیلومتر از طول ۱۳۷ کیلومتری نوار ساحلی غرب مازندران آزاد سازی و در دسترس مردم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بائی لاشکی با اعلام این که نوشهر طولانی ترین نوار ساحلی غرب مازندران را در اختیار دارد ، گفت  : در حال حاضر برای تمامی ۴۸ کیلومتر نوار ساحلی نوشهر در هفت فقره به مساحت ۲۸۸ هکتار سند قطعی تک برگ صادر شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر همچنین از صدور سند ترک برگ برای تمامی ۱۷ کیلومتر اراضی ساحلی رامسر که دومین شهر ساحلی غرب استان می باشد ، خبر داد.

وی با اشاره به این که غرب مازندران دارای پنج شهر ساحلی است، خاطر نشان کرد: تا پایان امسال نیز برای بقیه اراضی حریم ساحلی دریا سند تک برگ صادر شود.

مازندران دارای دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.
حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۲ هزار هکتار ، معادل ۲۷.۹ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

برچسب‌ها نوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران ساحلی غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته

سعید کیاکجوری در گفت وگوبا خبرنگار مهر در حاشیه بازدید استاندار مازندران از بندر اظهار کرد: تراز آب دریای خزر طی حدود دو دهه گذشته دو متر کاهش یافته است.

وی از تامین لایروبی برای لایروبی حوضچه بندر نوشهر خبر داد و گفت: کاهش تراز آب دریای خزر از جمله دغدغه ها است و در تلاش هستیم تا کاهش تراز آب دریا را با لایروبی حوضچه و اسکله جبران کنیم.

وی به محدودیت های فراروی لایروبی اسکله اشاره واضافه کرد: از نظر فنی با چالش هایی روبرو هستیم و نمی توانیم زیاد در عمق لایروبی انجام دهیم و به فوندانسیون اسکله آسیب می زند.

مدیرکل بنادر دریانوردی مازندران گفت: مطالعات مربوط به کاهش تراز آب دریای خزر توسط موسسات مربوط در حال انجام است و اکنون تراز آب دریای خزر در سطح پایینی قرار دارد.

مازندران سه بندر در نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار دارد.

کد خبر 6093299

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی