Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:51:58 GMT

ایجاد فضای فعالیت برای دانشجویان حوزه طب سنتی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۵۱۸۸

ایجاد فضای فعالیت برای دانشجویان حوزه طب سنتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، اصلی مهم در تامین و توسعه نیروی کار در حوزه‌های مختلف علمی است. مسئولیتی که بخش عمده آن به دوش دانشگاه‌های کشور است.

صنعت گیاهان دارویی هم مانند همه صنایع کشور نیازمند تامین نیروی متخصص و کارآمد است تا در مسیر توسعه یافتگی قدم بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، ایجاد و توسعه گرایش‌ها، دوره‌ها، رشته‌ها، میان رشته‌های تخصصی حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی به عنوان یک هدف ملی مدنظر قرار گرفت.

همین موضوع منجر به تصویب ۱۰ رشته تخصصی در حوزه‌های مرتبط با گیاهان دارویی در مقاطع مختلف تحصیلی از کاردانی تا دکتری با موافقت شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد. در این رشته‌ها حدود ۵۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

در حوزه طب سنتی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با ایجاد دانشکده‌های طب ایرانی بیش از ۳۸۰ دانشجو در ۴ رشته تخصصی حوزه طب ایرانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از این است که بیش از ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان رشته طب ایرانی در عناوین مختلف مرتبط مشغول به فعالیت هستند که این موضوع نشان می‌دهد جذب دانشجویان در مقایسه با نیاز جامعه پزشکی ایرانی عددی متناسب است. البته در این رشته هم مانند سایر گرایش‌های تخصصی، چالش عدم تناسب دانشجویان با نیاز باراز کار وجود دارد که این موضوع با تعریف رشتههای تخصصی گیاهان دارویی متناسب با آنچه که صنعت به آن نیاز دارد، قابل رفع است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنار نهادهای مرتبط ایستاده است تا با ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری، فضای فعالیت را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته را فراهم کند.

کد خبر 5389446 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشجویان طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان نوآوری ماهواره جهاد دانشگاهی سورنا ستاری اپلیکیشن موبایل معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خودروی خودران ربات حاکمیت سایبری عیسی زارع پور سیم کارت موبایل هوش مصنوعی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر