Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@02:49:00 GMT

"اومیکرون" هم خطر مرگ دارد، جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۶۲۷۸

'اومیکرون' هم خطر مرگ دارد، جدی بگیرید

آفتاب‌‌نیوز :

رضا فدایی، روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه تاکید کرد": لذا نبایستی ویروس اومیکرون را خفیف قلمداد کرد و نسبت به آن بی‌تفاوت بود، زیرا زمانی که تعداد مبتلایان زیاد شود، خواه‌ناخواه تعداد بستری‌ها هم زیاد می‌شود.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت از سویه اومیکرون بعنوان "جهشی که نگرانی را با خود به همراه دارد" نام می‌برد لذا اومیکرون بدلیل ۵۰ جهشی که داشته در همین دسته قرار می‌گیرد که باعث می‌شود بسیار مُسری‌تر از سویه‌های دیگر شیوع پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدایی، آمار چند روز پیش افراد مبتلا در آمریکا را ۴۸۶ هزار مورد جدید بیان کرد و افزود: این رقم در مقایسه با موج‌های قبلی بی‌سابقه بوده که بدلیل شیوع سویه جدید اومیکرون است و چنین ویروسی با قدرت انتشار بالا می‌تواند در سطح طبیعت، جانشین سویه‌های دیگر کرونا شود.

مسوول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان اظهار داشت: تست اومیکرون از بیمارانی که کمتر از ۳ ماه گذشته با این بیماری درگیر بوده و در "آی سی یو" بستری شده باشند، گرفته می‌شود.

وی با بیان‌اینکه تشخیص اومیکرون در دستور کار است و در همین راستا بشکل محدود کیت‌های "پی سی آر" را از وزارت بهداشت وارد کرده‌ایم، اظهار داشت: مقابله با سویه جدید ویروس از نظر قرنطینه و توصیه بهداشتی و دارو و درمان، هیچ فرقی با سویه‌های دیگر ندارد.

مراجعه روزانه ۱۸ هزار اصفهانی برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا

وی بهترین تدبیر در نظر گرفته شده برای مقابله با این ویروس را زدن دُز سوم واکسن اعلام و بیان کرد: از بین سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر افراد ۱۸ سال به بالا در استان اصفهان تاکنون حدود ۴۵۰ هزار نفر دُز سوم را دریافت کرده اند و روزانه حدود ۱۸ هزار نفر نیز برای زدن دُز سوم مراجعه می‌کنند.

فدایی در باره آمار واکسیناسیون در استان اصفهان بیان کرد: تاکنون ۸۴ درصد از افراد بالای ۱۲ سال دُز اول واکسن و نزدیک به ۷۴ درصد از شهروندان دُز دوم را دریافت کرده اند و آمار دانش‌آموزان هم تقریبا در همین حدود است

وی اضافه کرد: از ۳۲ هزار زن باردار در استان نیز حدود ۲۳ هزار نفر واکسن را دریافت کرده‌اند.

فدایی پوشش واکسیناسیون را قابل قبول ارزیابی، ولی بر این نکته نیز تاکید کرد که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۲ سال استان هنوز واکسن نزده‌اند که جای نگرانی دارد.

مسوول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان در باره دُز سوم واکسن بیان کرد: قاعده کلی این است که از هر برندی که در ۲ دُز واکسن استفاده شده است در دز سوم نیز از همان برند استفاده شود، جز واکسن اسپوتنیک که بدلیل نداشتن دز سوم، به جای آن می‌توان از واکسن‌های "آسترازینکا" یا "پاستوپلاس" استفاده کرد.

بروز موج ششم کرونا در اواخر دی

مسوول گروه آموزش سلامت معاونت بهداشتی نیز در این نشست در باره آغاز موج ششم بیماری کووید - ۱۹ گفت: با توجه به روندی که این بیماری در کشور‌های غربی و آمریکا داشته و بصورت انفجاری پخش شده است احتمال دارد در اواخر دی و اوایل بهمن ما نیز با موج ششم آن در کشورمان روبه‌رو شویم.

منصور شیری افزود: باید آمادگی لازم را داشته باشیم و مردم را که دچار نوعی خوش خیالی شده‌اند آگاه و نسبت به ضرورت زدن ماسک و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ ترغیب کنیم.

وی با تاکید بر این که این ویروس جدید دارای جهش زیاد و غیرقابل پیش بینی است، هشدار داد: نزدیک شدن به فصل‌های آخر سال و خرید‌های شب عید و دید و بازدید‌های پیش رو می‌تواند عامل شکل گیری موج جدید کرونا در کشور باشد.

وی نخستین افراد در معرض خطر ویروس جهش یافته را افراد واکسن نزده عنوان کرد و گفت: تحقیقات نشان داده است که با تزریق ۲ دُز واکسن، بدن انسان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ایمن می‌شود و با تزریق دُز سوم، بین ۷۵ تا ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می‌شود.

"اومیکرون" (Omicron)، نوع جدیدی از ویروس کروناست که در آفریقای جنوبی شناسایی و باعث نگرانی بسیاری از کشور‌ها شد.

این نوع کرونا می‌تواند به شیوع بیماری در بسیاری از کشور‌ها دامن بزند و سیستم‌های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد و احتمالاً ایمنی واکسن را نیز دور بزند.

علائم سویه جدید کرونا تب یا لرز، سُرفه، تنگی نفس یا مشکل در تنفس، خستگی، درد‌های عضلانی یا بدن، سردرد، از دست دادن جدید حس چشایی یا بویایی، گلو درد، احتقان یا آبریزش بینی و حالت تهوع یا استفراغ اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اومیکرون ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت هزار نفر ز واکسن د ز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • ناراحتی ستاره سابق از بارسا: از رئال یاد بگیرید!
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان