Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:05:38 GMT

حکایت آخرین دیدار از نگاه برادر شهید سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۶۸۷۱

حکایت آخرین دیدار از نگاه برادر شهید سلیمانی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلیمانی عصر شنبه در جمع زائران گلزار شهدای کرمان در زمینه خصوصیات برادرش شهید سلیمانی اظهارداشت: خانواده ما شامل دو خواهر و سه برادر بود که بنده دو سال از حاج قاسم بزرگ‌تر هستم، همچنین حاجی دو پسر و سه دختر دارد که در تربیت همه آنها نهایت سعی و تلاش خود را انجام داد.

وی در مورد خصوصیات حاج قاسم نیز افزود: دوران ابتدایی بودیم با یکدیگر به مدرسه می‌رفتیم در آن دوران وضعیت معیشت مردم مناسب نبود و اغلب دانش آموزانی که از روستاهای اطراف به مدرسه روستای ما می‌آمدند چیزی برای خوردن نداشتند اما هر زمان حاجی را می‌دیدم در حال تقسیم کردن غذا و وسایل خود با دیگران بود به طوری که دفترچه درسش همیشه کوچک‌تر از حد معمول بود و حتی مدادش را از وسط نصف می‌کرد و به بقیه دانش آموزان می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آخرین دیدار حاج قاسم با مادرش گفت: حال مادر خوب نبود و ارتباط عجیب عاطفی نیز بین حاجی و مادر وجود داشت سه بار حاجی خدا حافظی کرد اما باز گشت و در آخرین مرتبه کف پای مادر را بوسید و در حالی که گریه می‌کرد به سوریه رفت. این دیدار به شدت عاطفی و طولانی بود. همیشه دو زانو مقابل پدر و مادر می‌نشست و بسیار آنها را تکریم می‌کرد.

وی گفت: آخرین باری که حاجی را دیدم تهران بودم بعد از نماز صبح نشست کنارم و مدتی با یکدیگر صحبت می‌کردیم و درنهایت انگشتری را که داشت به من داد و سفارش کرد که به خوبی از آن نگهداری می‌کنم و رفت. بعد از چند روز که به شهر رابر برگشتم یک روز صبح یکی از برادران سپاه با من تماس گرفت و گفت حاجی زخمی شده است. وقتی با منزل برادر تماس گرفت صدای گریه فرزندانش را شنیدیم و متوجه شهادتش شدم.

برادر حاج قاسم سلیمانی در مورد شهید پور جعفری نیز گفت: ندیدم کسی این قدر فداکار و وفادار باشد وقتی از شهید پور جعفری خواستیم که مراقب حاجی در عراق و سوریه باشد گفت که حاجی آب و یا غذایی نمی‌خورد مگر اینکه من قبل از آن آب را نوشیده باشم.

وی تا آخرین لحظه با حاج قاسم بود و درنهایت با یکدیگر شهید شدند و همیشه قدردان برادری‌های شهید پور جعفری هستیم.

کد خبر 5389608

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی گلزار شهدای کرمان 9 دی قاسم سلیمانی بوشهر ویروس کرونا دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه سفر رئیس جمهور به قم سیدابراهیم رئیسی آمار کرونا حماسه نهم دی ماه گرگان عکس استانها فتنه 88 حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان

رییس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: هدف از برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی تربیت معلم، درترازمکتب حاج قاسم است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان درمراسم افتتاحیه دومین مدرسه تربیتی شهید سلیمانی درگلزارشهدای بین المللی شهر کرمان به تشریح اهداف برگزاری این اردو پرداخت و گفت: پرورش روحیه مقاومت دربرابر سختی‌ها، ایجادروحیه ایثار وگذشت می‌تواند معلم در تراز مکتب شهید سلیمانی تربیت کند. 

گفتنی است این دوره با حضور بیش از۲۰۰ دانشجو معلم منتخب از دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور بمدت یک هفته در اردوگاه شهید مغفوری کوهپایه شهرستان کرمان درحال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی پیکان و آلومینیوم + فیلم
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • اولین فرمانده گردان در تیپ ۲۷ محمدرسول الله (ص) که بود؟