Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت نفت عراق، در بیانیه روز شنبه این وزارتخانه آمده است که صادرات نفت عراق در ماه دسامبر در مجموع  ۱۰۱میلیون  و ۵۷۹ هزار و ۹۲۷ هزار بشکه بوده است.  

بنابر آمار نهایی صادره از شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) صادرات نفت خام این کشور  در ماه نوامبر  (آبان و آذر) روزانه بطور میانگین ۳ میلیون و ۲۷۳ هزار و در مجموع ۹۸ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۳۱۷ بشکه  بوده است و درآمد ناشی از فروش نفت به علت بالا بودن قیمت ۷ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود افزایش تولید نفت عراق در ماه دسامبر اما به علت کاهش قیمت هربشکه نفت در همین ماه که ناشی از بروز  سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون بود، درآمد ماهانه این کشور از صادرات نفت نسبت به ماه نوامبر کاهش یافته است.

از مجموع  صادرات نفت در ماه دسامبر (آذر/ دی)  ۹۸ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۲۹۰ بشکه نفت از میادین نفتی مرکز و جنوب عراق و بقیه از میدان کرکوک در شمال این کشور و از طریق بندر جیهان صادر شده است.

عراق پس از عربستان دومین تولید کننده نفت خام در سازمان اوپک است که در حال عادی روزانه ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کند.

بیش از ۹۲ درصد از کل مخارج دولتی عراق به درآمدهای حاصل از فروش نفت متکی است.

برچسب‌ها اوپک نفت عراق پروندهٔ خبری سقوط بی‌سابقه بهای نفت ؛ اقتصاد جهان زیر سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک نفت عراق اوپک نفت عراق صادرات نفت نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی پیش ازظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد استان بدون محدودیت و با قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هزار و ۸۴۶ تن گوشت مرغ منجمد خرید و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شد تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار، عرضه شود.

وی تصریح کرد: میزان جوجه ریزی استان در فروردین ماه سال‌جاری بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بوده که ضمن ثبت رکورد جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده‌های مورد نیاز مرغ داران در استان و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳ هزار تومان در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در استان خواهیم بود.

کد خبر 6090819

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟