Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:40:27 GMT

مکتب سلیمانی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۸۵۹۶

مکتب سلیمانی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است

سرهنگ بهزاد قنبری روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: سردار سلیمانی به عنوان الگوی ناب اسلامی باید مورد توجه اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان و آینده ساز قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: سردار بزرگ اسلام در مقابله با دشمنان مصداق «اشداءُ علی الکفار» و برای دوستان و مومنان مصداق «رحماءُ بینهم» بود که همین روحیه وظیفه ما را در حوزه دشمن شناسی بسیار سنگین و خطیر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ناحیه آستارا بیان کرد: اگر سبک مدیریت اسلامی در بین دستگاه های اجرایی تبیین و عملیاتی شود، آن زمان ما می توانیم در مسیر اهداف و آرمان های سردار سلیمانی گام برداریم.

قنبری اظهار کرد: مدیران باید از سبک مدیریت غربی فاصله بگیرند و ساده زیستی و دوری از روحیه اشرافی گری را مد نظر قرار بدهند و مردم نیز باید از مسئولان برخورداری از این روحیه و خدمت رسانی صادقانه را مطالبه کنند.

وی گفت: سردار دل ها با تلفیق معنویت در سیاست نقشه های دشمنان را خنثی کرد و با این روحیه توانست در امر دیپلماسی نیز تاثیرگذار باشد و اطاعت پذیری محض از ولایت فقیه از جمله دلایل موفقیت سردار سلیمانی بود.

فرمانده سپاه آستارا خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب عاشوراست و باید این مکتب توسط خواص جامعه و جوانان تبیین و مطالعه شود و روحیه ازخودگذشتگی و شجاعت سردار باید الگوی ما در جامعه اسلامی باشد.

قنبری ادامه داد: امروز با جاهلیت مدرن دست و پنجه نرم می کنیم و برخی از رفتارهای عجیب و غریب توسط برخی از خانواده ها نظیر خرید درخت کریسمس در سال نو میلادی هیچ سنخیتی با فرهنگ و مذهب ما ندارد.

وی گفت: نقش دانشجویان و افراد خواص جامعه در بیدار اسلامی و صدور آرمان های نظام اسلامی به خارج از مرزها باید پررنگ باشد و در گام دوم انقلاب همه باید برای پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب با هدف تمدن سازی نوین اسلامی نقش آفرین باشیم.

فرمانده سپاه آستارا افزود: ویژگی‌ هایی مانند دفاع از مظلوم و مقابله در برابر مستکبران همان مسائل و اصولی بودند که امام خمینی (ره) انقلاب را بر آن پایه نهادند و امروز همان ‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، حاج قاسم شاگرد همان مکتب امام بود.

وی گفت: سردار سلیمانی تنها به دنبال رضایت مردمی بود و چهار دهه عمر خود را برای هدف های عالی اسلام، نظام و مردم گذاشت و در نهایت شهادت که آرزویش بود برای وی محقق شد.

سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده شاخه برون مرزی سپاه بود و در ۱۳ دی ۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد در ترور پهبادی آمریکا به درجه والای شهادت رسید.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها آستارا شهید قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ مرد میدان مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا شهید قاسم سلیمانی آستارا شهید قاسم سلیمانی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است