Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، منصور کنعانی، یکشنبه در جلسه ارتباط صنعت و دانشگاه در شیراز افزود: تا زمانی که دانشگاه بخش‌های غیر ضروری را تعطیل نکند و به بخش‌های ضروری نپردازد اتفاقی نخواهد افتاد و هر بار که بخش جدیدی شکل می گیرد و یا توسعه می‌یابد باز با کمبود بودجه مواجه خواهد شد.
وی ادامه داد: صنایع هم باید توجه داشته باشند که شناخت نیازمندی‌ها هم احتیاج به آموزش دارد، در بسیاری مواقع ما نیاز واقعی خود را نمی‌دانیم و به همین دلیل کاری که انجام می‌شود نتیجه گرا نیست چرا که به زبان دانشگاه ترجمه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: به نظر می‌رسد امروز صنعتگران نیازی به دانشگاه در خود احساس نمی‌کنند و بعضا وقتی بحث بیان اقدامات در زمینه کارهای پژوهشی مطرح می‌شود به بیان آمار در این زمینه اکتفا می‌کنیم.
مشاور استاندار فارس در امور فناوری و شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: اینکه استان فارس در زمینه پژوهش رتبه اول کشور را دارد خوب است اما واقعیت صنعت و دانشگاه به ما می‌گوید که آیا صنعتگر ما حاضر است که دستگاهی که با هزاران زحمت و مشکل وارد کشور کرده را به دست یک فارغ التحصیل نخبه دانشگاهی بدهد که قطعا چنین نخواهد کرد.

ارتباط صنعت و دانشگاه در عمل شکل نگرفته است
سرپرست دانشگاه شیراز نیز با بیان اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه در عمل اتفاق نیافتاده است گفت: نیاز است که برای تحقق این مهم بخش صنعت با جدیت و تمایل بیشتری وارد عرصه شود.
محمد موذنی افزود: در شکل نگرفتن این ارتباط دو سویه هم دانشگاه برای عملیاتی شدن آن دچار کاستی‌ها و مشکلاتی است و هم صنعت رغبت کمی در این زمینه از خون نشان داده است.
او اظهار داشت: برای برقرار شدن ارتباط بین صنعت و دانشگاه برنامه‌ها و راهکارهای مختلفی وجود دارد که از جمله می‌توان به فرصت مطالعاتی استادان، هدایت پایان‌ نامه‌های دانشجویی در مقطع تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای روز جامعه و جذب دانشجوی پسا دکترا اشاره کرد.
سرپرست دانشگاه شیراز بیان کرد: در بسیاری از بخش‌ها شاهد هستیم که تمایل چندانی در حوزه صنعت برای برقراری ارتباط با دانشگاه وجود ندارد و به نظر می‌رسد بخش صنعت از وضع موجود رضایت دارد در حالی که برقراری ارتباط با دانشگاه می‌تواند وضعیت فعلی آنها را بهبود بخشد.

از پایان نامه‌های دوره ارشد و دکترا حمایت می‌کنیم
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس هم گفت: از پایان نامه‌های دوره ارشد و دکترا که به حوزه صنعت کمک می‌کند حمایت می‌کنیم.
احد فتوحی افزود: در حوزه صنایع خُرد، کوچک و متوسط تمام بحث ما ارتباط با دانشگاه است که در چهار مقطع در خصوص آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: بر همین اساس تفاهم نامه‌ایی با چند دانشگاه انجام داده‌ایم و چند تفاهم نامه هم در دست انجام داریم.
او افزود: یکی از مباحث، بحث کلینیک صنعت است که در آن استادان مجرب دانشگاه حضور دارند و مشکلات صنایع را عارضه یابی می‌کنند.
فتوحی بیان کرد: در بحث پژوهش نیز از پژوهش‌هایی که استادان، دانشجویان و پژوهشگران در زمینه توسعه صنعتی استان انجام داده‌اند حمایت می‌کنیم.

کلینیک صنعت با محوریت استانداری فارس تشکیل شود
رئیس دانشگاه صنعتی شیراز هم در این نشست خواستار شکل گیری کلینیک صنعت با محوریت استانداری فارس و حضور بخش صنعت و دانشگاه در این استان شد.
محمد مهدی علویان مهر افزود: در زمینه ارتباط بین صنعت و دانشگاه می‌توان اقداماتی همچون انجام پروژه‌های تحقیقاتی، حضور استادان به عنوان مشاور در صنایع مختلف، فرصت مطالعاتی صنعتی، حضور صنعتگران در دانشگاه به عنوان مدرس، کارورزی و کارآموزی دانشجویان در صنعت، حضور یکساله دانشجو در کنار صنعت همزمان با تحصیل و راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی مورد نیاز صنعت در دانشگاه انجام داد.
وی ادامه داد: راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مشترک، توسعه مهارت دانشجویان برای ورود به بازار، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌ها، ایجاد مراکز تحقیقاتی و ‌پژوهشکدهای مشترک، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت و ایجاد مرکز تحقیق و ‌توسعه صنعت در دانشگاه از دیگر راهکارهای برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

خروجی نیروی انسانی دانشگاه متناسب با نیاز روز صنعت نیست
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس هم گفت: خروجی دانشگاه در رابطه با نیروی انسانی متناسب با نیاز روز صنعت نیست.
یلدا راهدار افزود: دانشگاه ۲ وظیفه مهم بر عهده دارد که شامل تولید علم و تربیت نیروی انسانی ماهر است که به نظر می‌رسد در زمینه تولید علم مشکلی وجود ندارد اما در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر مشکلاتی وجود دارد.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید در ارتباط نزدیک تر با صنعت، نیازهای صنعت را شناسایی کنند و در دروس و سرفصل هایی که ارائه می‌کنند  بازنگری جدی داشته باشند.
او اظهار داشت: ما در اتاق بازرگانی فارس می‌کوشیم که پژوهش‌هایی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود کاربردی شود و به نفع ذی نفعان از آن استفاده شود.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: شورای پژوهشی اتاق ۱۲۰ عضو دارد که از این تعداد حدود ۷۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان هستند که با ما همکاری می‌کنند.
راهدار، با اشاره به تفاهم نامه اتاق بازرگانی فارس و دانشگاه آزاد شیراز در زمینه حضور دانشجویان در صنایع به شکل کارآموزی افزود: آمادگی داریم که با سایر دانشگاه‌های استان نیز در این زمینه تفاهم‌نامه امضا کنیم.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شیراز استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شیراز اتاق بازرگانی ایران سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شیراز استانداری فارس فارس ارتباط بین صنعت و دانشگاه اتاق بازرگانی فارس صنعت و دانشگاه نیروی انسانی دانشگاه ها تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه فرانسوی زبان "لیبراسیون" با انتشار تصویری در حساب کاربری خود در ایکس گزارش داد کلِمان بُن، سخنگوی حزب "رنسانس" و مشاور ویژه امانوئل مکرون در الیزه، در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن پاریس هنگام محکوم کردن دانشجویانی که دانشگاه‌ها را مسدود کرده اند، هو شد.
زمانی که وی گفت "دانشجویان حق ندارند دانشگاه‌های خود را مسدود کنند، همانطور که در حال حاضر در حمایت از غزه چنین کاری انجام می‌دهند"، دانشجویان اجازه ندادند به صحبت هایش ادامه دهد و او را "هو" کردند. کلمان بن در ادامه از دانشجویان خواهش کرد به وی اجازه صحبت دهد و اندکی نرم‌تر از قبل سخن گفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی