Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@05:21:24 GMT

احتکار نصف غلات جهان در چین!

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۱۲۵۲

احتکار نصف غلات جهان در چین!

چینی ها کمتر از 20 درصد از جمعیت دنیا را شامل می شوند اما آمار اداره کشاورزی آمریکا نشان می دهد بیش از 60 درصد از غلات دنیا را ذخیره کرده اند. کارشناسان نسبت به احتمال خطر قحطی هشدار داده اند. ناطقان:  این اقدام دولت چین می تواند منجر به افزایش شدید قیمت غلات در جهان شده و کشورهای بیشتری را در معرض قحطی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





بر اساس این گزارش، دولت چین ظاهرا به دلیل ترس از قحطی در حال ذخیره سازی غلات است.

بر اساس داده‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، انتظار می‌رود چین در نیمه اول سال زراعی 2022، 69 درصد ذخایر ذرت جهان، 60 درصد ذخایر برنج و 51 درصد از ذخایر گندم دنیا را در اختیار داشته باشد.

این بدان معناست که کمتر از 20 درصد از جمعیت جهان موفق شده اند بیش از نیمی از ذرت و سایر غلات جهان را ذخیره کنند، که منجر به افزایش شدید قیمت در سراسر جهان شده و ممکن است کشورهای بیشتری را به قحطی بکشاند.



بخش اعظم این غلات در 310 سیلو غلات غول پیکر در نزدیکی بندر "دالیان" ذخیره می شود واز سوی شرکت دولتی " ) cofcoیک کارخانه بزرگ غذایی دولتی چین) اداره می شود. از این محل در چین، می توان غلات را به راحتی از طریق راه آهن یا دریا به سراسر کشور پهناور چین حمل کرد.

"کوین یویون" رییس ذخایر غلات در اداره ملی غذا و ذخایر استراتژیک چین، در این باره به خبرنگاران گفت: "ذخایر گندم ما می تواند برای یک سال و نیم پاسخگوی تقاضا باشد." هیچ مشکلی در مورد تامین مواد غذایی وجود ندارد.

به نظر می رسد چین در حال آماده شدن برای کمبود غذا در جهان است، بنابراین قابل توجه است که دولت چین از مدت ها پیش از همه گیری ویروس کرونا، اقدام به احتکار غلات کرده است.

2 سال و نیم پیش ( در آگوست 2019 – مرداد 1398) ، وبلاگ مالی "ZeroHedge " با انتشار گزارشی درباره احتکار مواد غذایی و غلات در چین نوشت: "آیا چین معتقد است که ما در آستانه یک بحران بزرگ جهانی هستیم؟ دولت کمونیست چین همیشه در برنامه ریزی بسیار جدی بوده است، و به نظر می رسد که آنها تصمیم گرفته اند که اکنون زمان احتکار مواد غذایی، طلا و سایر کالاها است."

و حالا با گذشت بیش از 2 سال پس از آن گزارش، دولت چین ذخایر غلات خود را به طرز چشمگیری افزایش داده است. طبق گفته اداره کل گمرک در چین، چین تنها در سال میلادی گذشته (2020) بیش از 98.1 میلیارد دلار برای واردات مواد غذایی هزینه کرده است که تقریبا پنج برابر بیشتر از سال 2010 است. ایالات متحده تنها 12 درصد از ذخایر ذرت جهان، 1 درصد از ذخایر برنج جهان و 6 درصد از ذخایر گندم جهان را ذخیره کرده است.
چینی ها نصف غلات دنیا را ذخیره کرده اند
آمار نشان می دهد که دولت چین برای هر شهروند چینی حدود 708 پوند ذرت، برنج و گندم ذخیره کرده (هر پوند معادل 453 گرم است)، در حالی که ایالات متحده تنها حدود 363 پوند برای هر شهروند آمریکایی ذخیره کرده است.

این بدان معناست که در صورت ظهور یک جنگ تجاری، قحطی جهانی یا سایر شرایط اضطراری، چین می‌تواند دو برابر آمریکا دوام بیاورد. منبع: عصر ایران برچسب ها: چینی ، ناطقان ، غلات ، ذخایر ، طلا ، احتکار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چینی ناطقان غلات ذخایر طلا احتکار درصد از ذخایر ذخیره کرده مواد غذایی دولت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشورگفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.
معین با بیان اینکه در کشور 6 میلیون هکتارزیر سطح کشت گندم آبی و دیم است گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.
وی گفت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.
درسال زراعی گذشته استانهای کردستان، کرمانشاه واصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.
در حال حاضر230 هزارهکتار از اراضی گندم علیه آفت سن سمپاشی شده و قراراست 150هزارهکتار دیگرنیز انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور