Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به کمبود واکسن آسترازنکا در کشور، این واکسن به عنوان دوز سوم به افرادی که واکسن‌های ویروس غیرفعال زده‌اند تزریق نمی‌شود و افرادی که برای دوز سوم واکسن تاکید بر دریافت آسترازنکا دارند، باید یک هفته صبر کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ چند هفته از آغاز تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا در کشور می‌گذرد؛ هم‌اکنون افراد بالای 18 سالی که حداقل سه ماه از تزریق نوبت دوم آن‌ها گذشته می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه و دوز سوم را تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که افراد برای دوز بوستر (تقویتی/ دوز سوم) خود می‌توانند واکسنی مشابه آنچه در دو دوز اول تزریق کرده‌اند دریافت کنند یا یکی از واکسن‌های "پاستوکووک پلاس" یا "آسترازنکا" را تزریق کنند.

با این وجود به بسیاری از افرادی که واکسن سینوفارم، برکت و بهارات را تزریق کرده‌اند وقتی به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن آسترازنکا را برای دوز سوم درخواست می‌کنند گفته می‌شود که این واکسن صرفاً برای افرادی که در دو دوز قبلی واکسن اسپوتنیک یا آسترازنکا دریافت کرده‌اند تزریق می‌شود.

به نظر می‌رسد که علت این امر، محدودیت در تعداد واکسن‌های آسترازنکای موجود در کشور باشد.

چند روز پیش وزیر بهداشت در این رابطه گفته بود: "الان برخی کشورها با تزریق واکسن آسترازنکا افراد را می‌پذیرند اما از لحاظ اثرگذاری تفاوتی میان آسترازنکا و واکسن‌های دیگر نیست و سازمان جهانی بهداشت نباید اجازه بدهد که این تبعیض ایجاد شود."

واکنش وزارت بهداشت به خبر کمبود آسترازنکا به عنوان دوز سوم سایر واکسن‌ها

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره این‌که در روزهای اخیر در برخی از مراکز، واکسن آسترازنکا با محدودیت موجودی مواجه شده است، اظهار کرد: در ماه‌های گذشته بحث تامین واکسن آسترازنکا از طریق عقد قرارداد خرید مطرح نبوده است بلکه واکسن‌هایی که طی دو ماه گذشته استفاده شده‌اند، اهدایی بودند.

وی ادامه داد: واکسن‌های آسترازنکا را برای تکمیل واکسیناسیون نوبت دوم و سوم افرادی که قبلا واکسینه شده بودند و یا برای مسافران استفاده می‌کردیم.

هاشمی عنوان کرد: قرار بود یک محموله 700 هزارتایی واکسن آسترازنکا را از ژاپن دریافت کنیم که زمان دریافت محموله به تعویق افتاد و به نیمه ماه ژانویه یعنی نزدیک به یک هفته آینده موکول شد، در نتیجه ممکن است طی روزهای آتی محدودیتی در موجودی واکسن آسترازنکا در مراکز واکسیناسیون داشته باشیم.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: افراد می‌توانند برای نوبت سوم از واکسن جایگزین استفاده کنند؛ طبق دستورالعمل‌ها آنهایی که دوز اول و دوم واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند می‌توانند برای نوبت سوم از واکسن پاستوکووک پلاس یا اسپوتنیک استفاده کنند.

وی ادامه داد: افرادی که برای دوز سوم واکسن تاکید به دریافت آسترازنکا دارند، باید حدود یک هفته صبر کنند.

هاشمی در پایان با بیان اینکه افرادی هم که در دوز اول و دوم واکسن‌هایی همچون اسپوتنیک دریافت کرده‌اند در صورتی که واکسن آسترازنکا در دسترس نبود می‌توانند برای دوز سوم واکسن از واکسن پاستوکووک پلاس استفاده کنند، گفت: ان‌شاءالله تا حدود یک هفته آینده محدودیت موجودی رفع و محموله جدید در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد.

روند نزولی بستری کرونایی در کشور/ رعایت پروتکل‌ها به 47درصد رسید + نموداروقتی واکسن کرونا به کمک نیروهای اورژانس آمد"اومیکرون" سویه غالب کرونا در فرانسه شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن آسترازنکا وزارت بهداشت برای دوز سوم یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!