Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سوگواره فاطمی موسوم به بوی بهشت، امروز چهارشنبه با همت اداره تبلیغات اسلامی و کانون مداحان و شعرای آئینی و کانون فرهنگی ادبی سرشت آستارا و با حضور مداحان و شاعران عاشورایی و مسئولان در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان ترتیب یافت.

مسئول کانون فرهنگی ادبی سرشت در خصوص این برنامه گفت: سوگواره با هدف ترویج فرهنگ فاطمی، شناسایی و معرفی شاعران آئینی آستارا و انتخاب ابیات ناب آنها در رثای حضرت زهرا (س) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجاد رضازاده افزود: بعد از انتشار فراخوان سوگواره در مرداد ماه، چندین قطعه شعر فارسی و ترکی به دبیرخانه سوگواره ارسال شده بود و داوران سوگواره از میان سروده ها ابیاتی از شاعران هادی هدایتی، تقی ضامن و روح الله دنیادیده را برای تهیه تابلوهای خوشنویسی انتخاب کردند.

وی ادامه داد: ابیات ناب و برگزیده شاعران به خط خوشنویسانی چون شهریار نظری و حجت الاسلام حسینعلی رضازاده معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان مزین شد و تابلوهای خوشنویسی بعد از نمایش در سوگواره، به برخی از شرکت کنندگان در این آئین اهدا شد.

حجت الاسلام علی سعیدیان در این آئین، شعر را به شمشیری دو لبه تشبیه کرد و گفت: شعر از صدر اسلام از گونه های مهم ادبی بوده و اکنون نیز به تناسب حس و حال شاعران، از قدرت تاثیر بر مردم برخوردار است.

وی مدیحه سرایی و سرودن شعر برای معصومین (ع) را مایه افتخار و دارای ارزش معنوی و اجر اخروی دانست و افزود: در احادیث و روایات اسلامی جایگاه خاصی به شاعران آئینی قائل شده اند و شعر مذهبی که در دل ها می نشیند، دارای پاداش است.

مداحی از بخش های قابل ذکر این آئین بود و در ادامه با اهدای هدایا و لوح های تقدیر و یادبود، از شاعران و برخی شرکت کنندگان تجلیل شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

برچسب‌ها هیئت مذهبی آستارا شعر شهادت حضرت فاطمه زهرا گیلان سازمان تبلیغات اسلامی خوشنویسی مراسم عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیئت مذهبی آستارا شعر هیئت مذهبی آستارا شعر شهادت حضرت فاطمه زهرا گیلان سازمان تبلیغات اسلامی خوشنویسی مراسم عزاداری تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت  ۸ صبح یک روز قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت.
در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.
وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد