Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا شامل تزریق دز سوم واکسن کرونا نمی‌شوند و اکنون دز سوم به افرادی بالای ۱۸ سال تزریق می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز  به نقل از دکتر محمد احمدیان گزارش داد: از زمان شروع واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال تاکنون، ۹۰ درصد از دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی، نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در حال حاضر  ۷۱ درصد از دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع چهار هزار و ۶۷۷ مدرسه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۸۶ درصد براساس چک لیست ۱۴ سؤالی ستاد ملی مقابله با کرونا بازدید شده‌ و مشکلات موجود آنها شناسایی و از مسوولان مربوطه خواسته شده که ظرف مدت ۱۵ روز عوامل خطر در انتشار و سرایت ویروس کرونا در مدارس را برطرف کنند.
احمدیان افزود: در حال حاضر ۸۲ درصد مادران باردار دُز اول، ۶۳ درصد دز دوم و سه دهم درصد دز سوم را دریافت کرده اند و تاکنون ۹۸ درصد از سالمندان بالای ۶۰ سال و ۹۱ درصد از سالمندان دز دوم و ۳۷ درصد دز سوم را دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: سالمندان عزیز در صورت عدم امکان مراجعه به مراکز ثابت، تجمیعی و خودرویی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند تا برای تزریق واکسن آنان در منزل اقدام شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.  
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

خراسان رضوی با افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز، معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را در اختیار دارد.  

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تزریق دوز سوم واکسن دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کرده اند خراسان رضوی زیر پوشش دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار