Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، صبح امروز مراسم تودیع رضا کمالی و معارفه اسماعیل جهانگیری مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در تالار شهید آوینی بندرعباس تالاری که پس از کرونا دیگر کمتر شاهد برگزاری مراسمات بزرگ بوده، برگزار شد.

این مراسم حاشیه‌های جالبی داشت که در ادامه برخی از آنها که به دید خبرنگار فارس حاضر در مراسم آمده از نظرتان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** علاوه بر محمد هاشمی معاون امور استان‌ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از تهران برای برگزاری این مراسم به بندرعباس آمده بود، حجت‌الاسلام عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم حضور یافت. این مراسم شاید از معدود برنامه‌های فرهنگی در استان بود که طیف متنوعی از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در آن حضوری پررنگ یافته بودند. حتی جمعی از همشهری‌های اسماعیل جهانگیری خودشان را از میناب به بندرعباس رسانده بودند.

 

** ابتدای مراسم گزارش ویدیویی کوتاهی از اقدامات رضا کمالی در دوران مدیریتش بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان پخش شد که ترکیبی متنوع از خدمات ارائه شده در دوران مدیریت او تا اقداماتش برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان در آن به چشم می‌خورد.

** رضا کمالی که اولین سخنران مراسم امروز بود، وقتی پشت جایگاه قرار گرفت سنت شکنی است و بجای ارائه متنی در مدح اقدامات انجام داده‌اش در دوران مدیرکلی ارشاد، در جایگاه یک هنرمند و یک عضو خانواده فرهنگ و هنر هرمزگان، لیست کاملی از کمبودها و نقیصه‌های فرهنگی هرمزگان و موانع توسعه فرهنگی هرمزگان را لیست کرد که البته برای اطلاع معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که حدود دو ماهی از انتصابش نمی‌گذرد، لازم بود.

 

** کمالی ابتدا گفت که 1082 روز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خدمت کرده و امروز که بار رفتن از این پست بسته، حس بهتری نسبت به روزی که در این پست قرار گرفته، دارد چون توفیق خدمت به بهترین آدم‌های خدا که هر کدام سرمایه فرهنگی هستند را بدست آورده است. او گفت که در دوران مدیریتش هیچ نیرویی از بیرون اداره با خود نیاورده است و اکنون 6 پروژه مجتمع فرهنگی در بندرعباس، بیکا، کریان، قلات بالا، بندرلنگه و هرمز آماده افتتاح است.

** وی اما در سنت شکنی آشکار مراسمات تودیع و معارفه زبان به بیان کمبودهای عرصه فرهنگ و هنر گشود و گفت: انتظار این است که در سفرهای استانی مسؤولان عالی کشور به هرمزگان، اهالی فرهنگ و هنر دیده شوند و ما در این مدت مدیرکلی خیلی تلاش کردیم تا این امر محقق شود اما کمتر به آن توجه شد. از سوی دیگر ۱۰ ماه است که یک ریال اعتبار تملک دارایی نگرفته‌ایم. وی از معاون وزیر ارشاد خواست همان طور که در سفر رییس جمهور به اردبیل 200 میلیارد برای ساخت تالار مرکزی شهر اختصاص یافته، تالار مرکزی بندرعباس نیز از این دست از بودجه‌های بهره‌مند شود. او از معیشت کارکنان ارشاد در هرمزگان هم نالید و از معاون وزیر خواست تا در مورد برقراری حق نوار مرزی هم کاری کند.

 

 

** گلایه‌های کمالی از کمبودهای فرهنگی به همین جا ختم نشد. او شرایط عضویت در صندوق اعتباری هنر و گرفتاری فعالان فرهنگی و هنری را نیز از دیگر کاستی‌ها برشمرد و گفت: هنرمندان پیشکسوت ما مشکل بیمه تأمین اجتماعی دارند و هنرمندی داریم که لنگ دندان مصنوعی است. کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در هرمزگان ریالی نمی‌گیرند اما ما از آنها انتظار کار داریم و آنها سخاوتمندانه تلاش می‌کنند. از سویی دیگر شرایط زندگی اهالی رسانه گران و سخت است. اصلا چرا پایگاههای خبری را ملزم به تهیه دفتر شده‌اند در حالی که آنها با دورکاری و مشاغل خانگی هم کار را پیش می‌برند. بندرعباس تئاتر شهر و خانه هنرمندان و تالار شهر ندارد اما خیلی کلانشهرها دارند.

** حجت الاسلام عباد‌ی‌زاده نیز در این مراسم گریزی دوباره به ماجرای رتبه اول هرمزگان در فقر و بیکاری زد و آن را ناشی از فقر فرهنگی دانست و دوباره از صنایع بزرگ هرمزگان خواست تا در عرصه مشارکت‌های اجتماعی به تقویت عرصه فرهنگ همت کنند.

 

** سید محمد هاشمی معاون جوان وزیر ارشاد نیز وقتی پشت جایگاه قرار گرفت به دو موضوع کلیدی اشاره کرد. اول این که تقویت معیشت خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد اشاره قرار داد و از برگزاری جلساتی با سازمان امور استخدامی و اداری و برنامه و بودجه داد و در بخش دیگری از اظهاراتش مهم‌ترین مسأله در دولت جدید را پرورش نیروهای انقلابی و ارزشی و خلاق در مسیر تحقق فرهنگ ایرانی و اسلامی برشمرد.

 

** هاشمی از رضا کمالی با صفاتی همچون  خوب، کاری و مودب است که صراحت و صداقت در کلام دارد و مدیر موفقی نیز در دوران خدمت خود بوده، یاد کرد و برایش در هر پستی آرزوی موفقیت کرد.

** علی رئوفی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان هم که معمولا این روزها بجای استاندار در چنین مراسمات تودیع و معارفه‌ای شرکت می‌کند، از آیه‌ای که قرآن که این روزها بسیار از آن استفاده می‌کند، در این مراسم هم استفاده کرد و تِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ را مبنای سخنان کوتاهش قرار داد و خطاب به معاون وزیر ارشاد گفت: هرمزگان استانی شاد است و این را در لباس و موسیقی هرمزگان هم می‌توان دید. حتی عزاداری در هرمزگان خاص است و نوع عزاداری نیز با موسیقی و اشکال مختلف و ریتم سینه‌زنی همراه است و هرمزگان استان تضادها است. وی به مدیران هم توصیه کرد که از نقد اصحاب رسانه نگران نباشند و طریقت دولت جدید در استفاده از جوانان را نیز زیبا تعبیر و توصیف کرد.

** نوبت به اهدای حکم که رسید، کلیپی از حاج قاسم سلیمانی پخش شد تا اسماعیل جهانگیری مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی حکم خود را گرفته و آخرین سخنران مراسم شود.

 

 

این کلیپ شهید سلیمانی در مراسم بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آن گفت: خود خواسته تا این مراسم با کلیپ حاج قاسم آغاز و با کلیپ این شهید پایان یابد. اسماعیل جهانگیری گفت: عرق مذهبی در کار فرهنگی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن ضروری است و از دکتر کمالی می‌خواهم که به عنوان یک سرمایه فرهنگی در کنار ما باشند و او پیش از این که یک مدیر باشد، یک هنرمند و یک فرهنگی است.

 

** او اما در تمثیل بخشی به عرصه نبرد فرهنگی میان ایران اسلامی با غرب، به نقش ویژه شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری) در حوزه جنگ سخت اشاره کرد و گفت: میدان شناسی مهم‌ترین ویژگی آن شهید در عرصه نبرد سخت بود و باید برای توفیق در میدان جنگ نرم و نبرد فرهنگی، میدان عملکرد و کارکرد را شناخت. اشاره اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهید حسن باقری از فرماندهان و استراتژیست‌های دوران دفاع مقدس بود. شهید حسن باقری در میان میان افراد شاخص و نخبگان سال‌های انقلاب و دفاع مقدس، به‌عنوان یکی از برجسته ترین این افراد مطرح بوده است. وی در ۲۴ سالگی وارد عرصه جنگ شد و تنها ظرف مدت ۲ سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شود و واحد اطلاعات رزمی در سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند. توانمندی وی تا جایی بود که به او لقب «نابغه دفاع» را دادند. حسن باقری روزنامه نگار نیز بود و از اهالی عرصه فرهنگ نیز بشمار می‌رفت.

 

** پایان بخش برنامه امروز، این جمله مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بود که گفت: بیش از 3 تا 4 سال در منصب فرهنگی نباید ماند و من در گذشته نیز همین گونه عمل کردم و برای این جایگاه نیز وامدار هیچ گروه و جریانی نیستم.

** نکته جالب مراسم امروز حضور جمعی از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس در این مراسم بود که بواسطه آشنایی‌شان با اسماعیل جهانگیری، خود را به این مراسم رسانده بودند. همچنین در گوشه‌ای از سالن داوود میرنژاد دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در هرمزگان نیز حضور داشت.

 

** پایان مراسم امروز راه بلندی پیش روی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به دلیل تنوع انتظارات و تنوع عناصر فرهنگی موجود در فضای فرهنگی هرمزگان در معرض مطالبات متعددی نیز قرار دارد که باید امیدوار بود که او بتواند با سه عنصر توکل، توسل و کار جهادی که معاون وزیر ارشاد از آنها به عنوان رمز موفقیت هر مدیری یاد کرد، در این میدان پیروزمندانه عمل کند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان فرهنگ و هنر وزیر ارشاد معاون وزیر حسن باقری رضا کمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان که با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد، گفت: در تعداد اجراهای موسیقی، استان بوشهر جز برترین استان های کشور قرار گرفته است.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092845

دیگر خبرها

  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است