Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، این خبر که به طور رسمی اعلام نشده و تنها در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود، مربوط به ویروسی است که پروفسور «دیدیه رائولت» پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان و پژوهشکده بیماری‌های عفونی مارسی (پژوهشکده عفونی مدیترانه) مدعی کشف آن شده است. پروفسور رائولت یک چهره علمی جنجالی در فرانسه است که در ابتدای شیوع کووید-۱۹ مدعی کشف داروی این بیماری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا رائولت این سویه سارس کوو ۲ را نخستین بار در اواخر سال گذشته میلادی در بدن بیماری بازگشته از کامرون در شهر کوچک فورکالکیه مشاهده کرد. سویه جدید موقتا «بی.۱.۶۴۰.۲» نامگذاری شد، اما بیمارستانی که این دانشمند در آن کار می‌کند، آن را سویه «آی‌اچ‌یو» خوانده که مخفف نام همان مرکز درمانی و پژوهشی است.

بنا به اعلام پژوهشکده مدیترانه، تاکنون نتیجه آزمایش این سویه کرونا در بدن ۱۲ نفر مثبت در آمده است. همچنین مطالعه انجام شده به دست پژوهشگران این مؤسسه علمی نشان می‌دهد که سویه جدید حاصل ۴۶ جهش ویروس کروناست.

تردیدهای زیادی در زمینه ماهیت این سویه وجود دارد و هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این سویه از دامنه اثربخشی واکسن‌های فعلی خارج است یا نه و این که میزان سرایت آن چقدر است.

اما واکنش‌ها به این خبر در فرانسه بسیار زیاد بوده و بسیاری از دانشمندان تعجیل در افشای اطلاعات مربوط به سویه جدید را نمی‌پسندند. به نظر می‌رسد در اعلام کشف سویه جدید با هیچ مرجع علمی برجسته بین‌المللی مشورت نشده یا درخواستی برای این کار نشده است. سازمان بهداشت جهانی نیز تاکنون هیچ نظری در این مورد نداده است.

این خبر به طور گسترده در فرانسه منتشر شده و برخی رسانه‌ها حتی گفته‌اند که تاکنون صدها نفر در این کشور به سویه جدید مبتلا شده‌اند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ویروس کرونا افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سویه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901138

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • افشاگری درباره تقسیم استان تهران
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس