Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@09:39:40 GMT

هشدار بورل به روسیه در خط مرزی اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۷۱۷۸

 به نقل از یورونیوز، بورل در جریان این سفر ابتدا در خط مرزی شرق اوکراین حاضر شد، جایی که جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه با نیروهای دولتی اوکراین در جنگی تقریبا هشت ساله هستند؛ جنگی که تا کنون بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ کشته بر جای گذاشته است. این نخستین باری است که دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا از زمان تشدید تنش‌ها در شرق اوکراین به منطقه سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی توئیتری در مورد هدف از سفرش به شرق اوکراین نوشت: «با افزایش تدارکات نظامی روسیه، من اینجا هستم تا حمایت اتحادیه اروپا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را نشان دهم.»

او همچنین در جریان بازدید از مناطق مرزی استانیتسا لوهانسکا تصریح کرد که هر گونه تجاوز نظامی بیشتر عواقب عظیمی در پی خواهد داشت. او همچنین از روسیه خواست تا ضمن تنش‌زدایی، توافق مینسک را به طور کامل اجرا کند.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد که وضعیت فعلی تهدیدی برای ثبات و امنیت اوکراین و کل منطقه است. بورل در ادامه سخنان خود، گفت که اگر روسیه واقعا بخواهد در مورد ساختار امنیتی اروپا بحث کند، اتحادیه اروپا نمی‌تواند یک تماشاگر بی‌طرف باشد.

او همچنین خواستار حضور همه بازیگران مرتبط با مساله اوکراین و طرف‌های درگیر آن در یک گفت‌وگوی همه‌جانبه شد و از ادامه همکاری اتحادیه اروپا با ایالات متحده و ناتو برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین خبر داد.

این دیدار در بحبوحه نگرانی‌های غرب مبنی بر این که استقرار حدود ۱۰۰ هزار نیروی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین می‌تواند مقدمه‌ای برای تهاجم احتمالی به خاک این کشور باشد، انجام می‌شود؛ نگرانی‌ که مسکو آن را بی‌مورد می‌داند.

با این حال، پس از این که مسکو خواستار تضمین‌های امنیتی گسترده از ایالات متحده و متحدانش شد، ناتو اعلام کرد که نشست مجازی وزرای خارجه ۳۰ کشور عضو و نمایندگان روسیه را هفته آینده برگزار خواهد کرد.

خواسته‌های اصلی روسیه شامل تضمین عدم پیوستن اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق به ناتو و عقب‌نشینی از استقرار نظامی این ائتلاف در اروپای مرکزی و شرقی است.

البته غرب تاکنون اولتیماتوم‌های مسکو در مورد ناتو را رد کرده و مسکو را تهدید کرده است که در صورت تهاجم تازه به خاک اوکراین، تحریم‌های شدیدتری اعمال می‌کند و واکنش متناسب نشان خواهد داد./ایسنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: بورل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش همشهری آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کد خبر 848135 منبع: ایسنا برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا خبر ویژه اتحادیه اروپا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته