Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: احتمال اینکه در اواخر دی تا اوایل بهمن ماه پیک اومیکرون را شاهد باشیم شکی نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه ، از اواخر سال 98 بیماری کرونا در کشور و به تبع آن آذربایجان‌غربی شایع شد و متاسفانه افراد بسیاری از آلوده کرد و بسیاری نیز قربانی این ویروس منحوس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان آغاز همه‌گیری کروناویروس، مسئولان امر همگان را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در اجتماعات، استفاده از ماسک و در نهایت واکسیناسیون دعوت کرده‌اند.

پس از اینکه کرونا؛ این ویروس ناشناخته در چند موج به وجود آمد، سویه‌های دیگر آن نیز شایع شده و پس از دلتا، این بار شنیده‌ها حاکی از شیوع سویه جدید اومیکرون در جهان و در ایران و استان دارد و نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

در این راستا دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تاکنون مورد قطعی و تاییدشده اومیکرون در استان تنها یک مورد بوده و در اینکه، سویه جدید اومیکرون در کل کشور و در استان گسترش یافته شکی نیست و فعلاًً موارد بستری این بیماری در بیمارستان‌های استان نیز وجود ندارد و اگر هم باشد سرپایی و در حد سرماخوردگی‌های معمولی بوده که نیاز به بستری در بیمارستان نیست و باید در منزل به استراحت پرداخت.

سیدجلیل موسوی بیان کرد: بنابراین تایید شده سویه اومیکرون در استان تنها یک مورد بوده و افراد مشکوک مورد غربالگری قرار می‌گیرند و موارد مشکوک به تهران ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین احتمال اینکه در اواخر دی تا اوایل بهمن ماه پیک اومیکرون را شاهد باشیم شکی نیست.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: هم اکنون در این فصل، بیماری‌هایی مانند آنفلولانزا شایع بوده و 30 درصد تست پی‌سی‌آر بیماران به تشخیص آنفولانزا است و در این فصل، سرما خوردگی‌های معمولی نیز شایع بوده و فصل حساسیت و کرونا نیز شایع است.

وی اظهار داشت: آنچه هم‌اکنون در کشور شایع است همچنان سویه دلتا بوده اما اینکه در بسیاری از استان‌ها سویه اومیکرون تایید و در حال گسترش است شکی نیست.

موسوی گفت: در حال حاضر تست قطعی کرونا با تست پی‌سی‌آر امکان‌پذیر است و با شرح حال بالینی نمی‌توان تشخصی دلتا و اومیکرون داد و باید در تهران و تبریز به تایید برسد.

وی در ادامه نیز با تاکید بر واکسیناسیون کامل هم استانی‌ها برای مصونیت در مقابل بیماری تصریح کرد: در این رابطه واکسن‌های دو دوز حدود 35 درصد و واکسن سه دوز که تاکید بر آن است به میزان 71 تا 90 درصد در مورد سویه جدید اومیکرون موثر است و بنابراین تاکید می‌شود که هر کس واکسن کرونا دریافت نکرده اقدام به تزریق واکسن کند و در نهایت همه واکسیناسیون خود را کامل کنند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تاکنون براساس جمعیت هدف حدود 89.6 درصد دز اول را در استان دریافت کرده‌اند اظهار داشت: در واقع همچنان 10.4 درصد جمعیت هدف یعنی 350 هزار نفر تاکنون واکسن دریافت نکرده که این خود هشدار جدی به شمار می‌رود.

7240 نفر بر اثرکرونا ویروس در آذربایجان‌غربی جان باختند

در ادامه نیز رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی، 324 هزار و 354 نفر در استان مبتلا به کرونا شده و متاسفانه هفت هزار و 240 نفر نیز بر اثر این بیماری جان باختند.

محمدامین ولی‌زاده بیان کرد: همچنین تاکنون 75 هزار و 392 نفر بستری در بیمارستان‌های سطح استان بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته تعداد بستری‌های سندورم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به 340 نفر و تعداد افراد وصل به دستگاه ونتیلاتور به 33 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همچنین تاکنون چهار میلیون و 800 هزار و 22 دز واکسن کرونا توسط مردم استان دریافت شده که از این میان دز اول 89.3 درصد، دز دوم 77.2 درصد و دز سوم 9.3 درصد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 9 شهر استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند گفت: شهرهای ماکو، پلدشت، خوی، سلماس، ارومیه، اشنویه، پیرانشهر، میاندوآب و شاهین‌دژ در وضعیت زرد هستند.

مراجعات مردم به مراکز کرونا 20درصد افزایش یافت روایت حضور دانشجویان در عرصه مبارزه و مقابله با کرونا

ولی‌زاده اظهار داشت: همچنین شهرهای شوط، چایپاره، چالدران در شمال استان و نقده، مهاباد، سردشت، بوکان و تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی شکی نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند

ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر شده و تحت قرار بازپرس رسیدگی‌کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

سردشت از شهر‌های جنوبی آذربایجان‌غربی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند