Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر زهرا هاشم پور  روز پنجشنبه در گفتگوی با ایرنا اعلام کرد: از اغاز اجرای طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا تا به امروز ۱۴۱ هزار و ۲۲۹ واکسن کرونا در نوبت‌های اول ،دوم و سوم به جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان تزریق شده است.

وی اظهار کرد: ۵۹ هزارو ۴۷۲ نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال خلخال موفق به دریافت هر دو دز واکسن کرونا شده‌اند که این تعداد ۸۵/۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تاثیر اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در کنترل بیماری کووید- ۱۹ و توقف بستری‌های کرونا در بیمارستان خلخال گفت:از آغاز تزریق  دز سوم واکسن کرونا نیز تا کنون ۱۶/۷ درصد از واجدان شرایط این واکسن را تزریق کرده‌اند که شامل ۱۱ هزار و ۷۰۳ نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال از محدود بودن واکسن استرازنیکا در خلخال خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این نوع واکسن تاریخ مصرف کمی دارد لذا انتظار از مردم مراجعه به مراکز درمانی در اسرع وقت برای تزریق دز دوم واکسن خود است.

دکترهاشم‌پور گفت:  افرادی که نوبت اول و دوم واکسن‌‎های غیرفعال (سینوفارم، کوو ایران برکت) تزریق کرده‌‎اند برای نوبت سوم ترجیحا از واکسن غیرفعال استفاده شود، گرچه می‌‎توانند استرازنکا و یا پاستوکووک پلاس نیز دریافت کنند.

وی گفت: افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن استرازنکا تزریق کرده‌‎اند در نوبت سوم می‌‎توانند واکسن استرازنکا، پاستوکووک پلاس یا واکسن اسپوتنیک ۷ نوبت اول (تحت عنوان اسپوتنیک لایت) را دریافت کنند.

او  اظهار داشت :  افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن اسپوتنیک ۷ تزریق کرده‌‎اند در نوبت سوم می‌‎توانند واکسن استرازنکا یا پاستوکووک پلاس دریافت کنند.

 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال بیان کرد: برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکووک که واکسن سه نوبته دریافت کرده ‌‎اند تزریق دز چهارم (یادآور) پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دز سوم با واکسن پاستوکووک پلاس انجام گیرد.

 وی تصریح کرد: افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال را دریافت کرده‌‎اند و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت استرازنکا دارند با اخذ رضایت‌‎نامه و ارائه مدارک سفر می‌‎توانند دو نوبت واکسن استرازنیکا با رعایت فاصله حداقل یک ماه بین نوبت‌‎ها دریافت کنند.

او بیان کرد: در حال حاضر واکسن‌‎های مورد مصرف و موجود در دانشکده علوم پزشکی خلخال استرازنکا، کوو برکت، سینوفارم و پاستوکووک پلاس می‌‎باشد و همچنین برای تزریق دز دوم باید حداقل ۸ هفته از تزریق دز اول واکسن گذشته باشد.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل واکسن کرونا خلخال استان اردبیل واکسن کرونا جمعیت بالای ۱۲ سال پاستوکووک پلاس واکسن کرونا دریافت کنند تزریق کرده دوم واکسن نوبت اول تزریق دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

ایسنا/زنجان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال‌احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را از امروز آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت کرده و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند. 

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یک‌هزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، از خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام می‌شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال‌احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان