Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@22:50:08 GMT

روسیه نخستین واحد نظامی را به قزاقستان اعزام کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۹۵۸۷

روسیه نخستین واحد نظامی را به قزاقستان اعزام کرد

در پی ادامه ناآرامی‌ها در قزاقستان و پس از درخواست قاسم ژُمارت توکایف روسیه نخستین واحد نظامی را با عنوان «حفظ صلح» و به‌منظور مقابله با معترضان به این کشور بحران‌زده اعزام کرد.

به گزارش یورونیوز، این خبر در حالی اعلام می‌شود که پیش از این پلیس قزاقستان از کشته شدن ده‌ها معترض در جریان درگیری چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه در این کشور خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه صبح پنجشنبه از اعزام نخستین واحد نظامی «پاسدار صلح» از سوی مسکو و متحدانش به قزاقستان خبر داد.

به گفته این مقام نیرو‌های سازمان پیمان جمعی برای یک دوره محدود و با هدف برقراری ثبات و عادی کردن شرایط به قزاقستان اعزام شدند.

شامگاه چهارشنبه رسانه‌های محلی و نهاد‌های بین‌المللی دیده‌بان دسترسی به اینترنت از کاهش سرعت و همچنین قطع اینترنت در مناطقی از قزاقستان ازجمله آلماتی، پایتخت اقتصادی این کشور خبر دادند.

ویدیو‌های منتشر شده در رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی نشانگر هجوم معترضان به ساختمان‌های دولتی و اشغال آن‌ها و همچنین تسلیم شماری از نیرو‌های امنیتی در برابر مخالفان است.

سخنگوی پلیس قزاقستان از کشته شدن ده‌ها معترض در جریان رویارویی‌های خشونت‌بار روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه خبر داد.

سلطنت آذربیک، سخنگوی پلیس قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «نیمه شب گذشته «نیرو‌های افراطی» تلاش کردند ساختمان‌های اداری، مرکز پلیس شهر آلماتی و همچنین اداره‌های محلی و کلانتری‌های را اشغال کنند. ده‌ها مهاجم حذف شدند.»

روسیه، بزرگ‌ترین متحد قزاقستان روز گذشته خواستار گفتگو میان معترضان و دولت شد. رئیس جمهوری قزاقستان در شهر «نورسلطان» پایتخت جدید این کشور به سر می‌برد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قزاقستان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست سخنگوی جدید قوه قضاییه آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست اصغر جهانگیر سخنگوی جدید قوه قضاییه صبح امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6092346

دیگر خبرها

  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • نخستین نشست سخنگوی جدید قوه قضاییه آغاز شد
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم