Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@02:43:27 GMT

تدفین شهدای گمنام در میدان شهدای مشهد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۹۹۰۶

 پیکر مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در طبقه منهای یک عرصه میدان شهدای مشهد به خاک سپرده شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، شمار سوگواران فاطمی برای حضور در طبقه منهای یک میدان شهدا به حدی بود که گنجایش این طبقه پر شد لذا بسیاری از عاشقان شهدا از فیض حضور در این مراسم محروم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین معنوی که با ذکر مصیبت اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) همراه بود پیکر سه شهید دفاع مقدس که در منطقه شلمچه تفحص شده و حدود ۳۰ سال سن داشتند با نوای لبیک یا حسین و لبیک یا خامنه‌ای به خاک سپرده شدند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی که در سفری یک روزه در مشهد به سر می برد برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا به همراه استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد در صف سوگواران قرار گرفتند.

امروز بر اساس اعلام اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی مراسم اصلی تشییع و تدفین پیکر ۱۷ شهید در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مشهد و دیگر شهرستان های استان خراسان رضوی برگزار شد.

مسوول امور مهندسی و شهدای گمنام اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این راستا پیکرهای مطهر ۹ شهید گمنام در مشهد تشییع و از این تعداد پیکرهای سه شهید در طبقه منفی یک میدان شهدای مشهد به خاک سپرده شد.

علی داوری افزود: طی روزهای دیگر پیکرهای ۲ شهید گمنام در استانداری خراسان رضوی، یک شهید در پادگان شهید برونسی سپاه پاسداران، یک شهید در صنایع حضرت یونس (ع) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ۲ شهید دیگر نیز در بوستان ملت مشهد به خاک سپرده خواهند شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس

پیکر پاک یک شهید گمنام از جوانان رشید ایران زمین در دوران پرافتخار دوران دفاع مقدس امروز در دانشگاه قم بر روی دستان دانشجویان نسل جدید انقلاب تشییع شد.

دانشجویان دانشگاه قم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به مراسم بدرقه‌ی پیکر یک لاله‌ی گمنام آمدند و با ادای احترام به مقام این شهید والامقام، علت حضورشان را قدردانی از شهیدان و خانواده‌های صبورشان بیان کردند.

این شهید گمنام که در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمد؛ یکی از دو شهیدی است که عصر جمعه در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده خواهند شد.

در پایان مراسم هم دانشجویان اساتید و طلاب با تجمع در ورودی دانشگاه از جنبش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام