Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد در گفت‌وگویی خبر داد که عراق به زودی میزبان دور پنجم گفت‌وگو‌های میان ایران و عربستان خواهد بود.

بغداد تاکنون میزبان چهار دور از گفت‌وگو‌های ایران و عربستان بوده و به زودی میزبان دور پنجم آن هم خواهد بود.

سفیر ایران در بغداد با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بزرگ میان ایران و عربستان گفت که کشور‌های منطقه می‌توانند مشکلات میان خودشان را به دور از دیکته‌های آمریکا حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجدی در خصوص تحولات داخل عراق نیز یادآور شد جمهوری اسلامی ایران به هرگونه توافقی که نیرو‌های سیاسی عراقی به آن دست یابند احترام می‌گذارد. جمهوری اسلامی ایران هم از تصمیم دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات اخیر و هم از حقوق معترضان عراقی حمایت می‌کند.

سفیر ایران در بغداد درباره اتصال شبکه ریلی میان ایران به عراق گفت که اتصال شبکه ریلی در ارتباط عراق با کشور‌های بزرگ در شرق ایران نقش خواهد داشت. اتصال شبکه ریلی با عراق به تجارت، حمل و نقل مسافران، زائران و ترانزیت بین المللی کمک می‌کند.

مسجدی خبر داد که ما در خصوص پرونده هسته‌ای مواضع خود را با عراق هماهنگ می‌کنیم.

سفیر ایران در بغداد ادامه داد: آمریکا اجازه نمی‌دهد که تحقیقات درباره ترور فرماندهان مقاونت به نتیجه برسد؛ اما عراق و ایران قصد دارند این پرونده را تکمیل کنند. جبهه مقاومت در منطقه یک حقیقتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، چرا که این جبهه در تلاش است تا حقوق ملت‌هایش را بازگرداند. این محور از حمایت مسلم جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. نظر آمریکا برای ما اهمیتی ندارد، زیرا این کشور دشمن محور مقاومت است.

 آمریکا فقط به دنبال منافعش است و منافع ملت‌ها برایش اهمیتی ندارد از این رو باید از جبهه مقاومت حمایت شود. این جمله را مسجدی می‌گوید و ادامه می‌دهد. آمریکا به دنبال ایجاد سناریویی‌های به منظور نگه داشتن نیروهایش در منطقه است، در صورتی که نیازی به این نیرو‌ها نیست. ملت‌های منطقه به مرحله‌ای رسیده‌اند که خود توان برقراری امنیت خودشان را دارند.

سفیر ایران در عراق تاکید کرد ایران مخالف حضور نیرو‌های خارجی به ویژه آمریکایی‌ها در منطقه است، زیرا آن‌ها خیری برای ملت‌های منطقه ندارند. خواسته ایران تحقق امنیت به دست ملت‌های منطقه بدون نیاز به بیگانگان است. نیرو‌های عراقی توان برقراری امنیت کشورشان را دارند و باید به حاکمیت عراق احترام گذاشته شود و ما حامی حاکمیت عراق هستیم.

منبع: الف

کلیدواژه: سفیر ایران در بغداد ایران و عربستان نیرو ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه ۲۶ آوریل، یک مرد مسلح سوار بر موتور سیکلت اینفلوئنسر معروف شبکه‌های اجتماعی عراقی غفران سوادی معروف به ام فهد را در بیرون خانه‌اش در بغداد در منطقه زیونه به ضرب گلوله کشت.

به گفته مقامات امنیتی عراق، مهاجم ناشناس وانمود کرده که در حال تحویل غذا است و در موقعیت مناسب به امفهد در خودرواش شلیک کرده است. ام فهد به خاطر ویدیوهای رقصش با موسیقی عراقی در تیک تاک شده بود.

در فوریه ۲۰۲۳، دادگاهی او را به دلیل به اشتراک گذاشتن «تضعیف عفت و اخلاق عمومی و ویدئوهایی حاوی سخنان ناشایست» به۶ ماه زندان محکوم کرد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد قتل اینفلوئنسر عراقی در بغداد است. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که یک «تیم کاری تخصصی» برای بررسی شرایط مرگ ام‌فهد، تشکیل شده است.

دولت عراق سال گذشته کمپینی را برای پاکسازی محتوای رسانه‌های اجتماعی که «اخلاق و سنت های عراق» را نقض می کند، آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۸، مدل و اینفلوئنسر تارا فارس توسط افراد مسلح در بغداد به قتل رسید.

کد خبر 847474 برچسب‌ها حوادث جهان عراق قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد