Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اولین فرد مبتلا به امیکرون در آزمایشگاه مولکولی کردستان شناسایی شد و به تایید انستیتو پاستور ایران رسید.

بهروز اخوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین فرد مبتلا به امیکرون در آزمایشگاه مولکولی  کردستان شناسایی شد و به تایید انستیتو پاستور ایران رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مثبت اعلام شدن تست کرونای یکی از شهروندان سنندجی به سویه امیکرون از سوی مرکز مدیریت بیماری‌ها، از شهروندان انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در مجامع را جدی گرفته و نسبت به تکمیل تزریق واکسیناسیون در اسرع وقت اقدام نمایند.

طبق اظهارات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، حال عمومی بیمار یاد شده مساعد و به همراه خانواده، در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

اخوان با بیان اینکه خطر انتشار سویه امیکرون بسیار جدی و حائز اهمیت است، ادامه داد: جهت جلوگیری از گسترش بیماری،  اطرافیان بیمار مبتلا به این سویه نیز،   از نظر وجود علائم بیماری بررسی و از ۱۵ نفر نمونه جهت تشخیص ملکولی PCR تهیه شده که تا این لحظه مورد مثبت جدیدی شناسایی نشده است.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش تعداد مبتلایان به کرونا و همچنین تعدادجانباختگان، اما خطر شیوع کرونا بخصوص سویه امیکرون در کشور همچنان بالاست.

 این مقام مسئول با بیان اینکه سرایت پذیری امیکرون چند برابر بیشتر از دلتا است، اضافه کرد: این سویه نسبت به گونه‌های قبلی، درصد بیشتری از کودکان و جوانان را درگیر می‌کند و همواره با قدرت سرایت پذیری بالایی، در جمع‌های خانوادگی انتشار می‌یابد.

اخوان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی در تامین سلامت جامعه گفت: به افرادی که تاکنون به هر دلیل برای دریافت واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود و افراد جامعه هر چه زودتر نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند،  همچنین افرادی که دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، لازم است نسبت به تزریق دُز دوم و سوم در مراحل بعدی اقدام کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود

حجت‌الاسلام حسینی در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحد‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ضرورت تکریم مراجعین به دستگاه قضایی، گفت : یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است. 

حسینی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند. 

وی اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه نمودن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال