Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوسک بین الملل تابناک: فراخوان ترامپ به مردم آمریکا برای شورش علیه بایدن، تشدید تدابیر امنیتی در واشنگتن در آستانه سالروز شورش کنگره آمریکا، کاهش قیمت نفت عربستان برای خریداران آسیایی، هشدار آمریکا و آلمان به روسیه درباره هرگونه حمله احتمالی به اوکراین و گفت و گوی وزیران دفاع آمریکا و روسیه درباره مسائل امنیتی و اوکراین از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراخوان ترامپ به مردم آمریکا برای شورش علیه بایدن

دونالد ترامپ در آستانه اولین سالگرد حملات ۶ ژانویه به کنگره، از حامیان خود خواست تا علیه دستور بایدن برای واکسیناسون شورش کنند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای که توسط سازمان حفاظت از آمریکا (PAC) منتشر شد، گفت: اکنون، دولت بایدن دوباره درباره تعطیلی مدارس و حتی واکسن برای کودکان مدرسه‌ای صحبت می‌کند. این یک توهین است و ملت باید شورش کند.

تشدید تدابیر امنیتی در واشنگتن در آستانه سالروز شورش کنگره آمریکا

به گفته وزیر امنیت داخلی آمریکا، ماموران اجرای قانون در کنار مقامات فدرال در واشنگتن تدابیر امنیتی در آستانه اولین سالروز حمله به کنگره آمریکا را افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت که این وزارتخانه "سطح هشدار را بالا برده است، زیرا ما در سطح بالایی از تهدید قرار داریم."

مایورکاس گفت که "تهدید افراطگرایی خشونت‌آمیز داخلی بزرگ است"، با این حال گفت وزارت امنیت داخلی اطلاعات دقیقی از تهدیدات امنیتی جدی در آستانه اولین سالروز حمله به کنگره آمریکا به دست هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا ندارد.

یک منبع مطلع امنیتی به شبکه سی.ان.ان گفت که وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال افزایش حضور عوامل امنیتی در نقاط لازم است و شناسایی ۲۴ ساعته و ارتقای هماهنگی با دیگر مراکز آژانس در سراسر این کشور برای تبادل اطلاعات دارد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا هماهنگی با اف‌بی‌آی، اداره پلیس متروپولیتن، پلیس پارک آمریکا و کنگره را برای تسهیل امنیت، نه فقط در حوزه‌های داخلی بلکه در دیگر ایالت‌ها را ‌افزایش داده است.

سال گذشته در ششم ژانویه هواداران دونالد ترامپ در گردهمایی اعتراضی علیه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شرکت کردند و بعد از سخنرانی این رئیس‌جمهوری سابق به سمت کنگره آمریکا حرکت کردند و بعد از درگیری با عوامل امنیتی راه خود را به درون این ساختمان بازگردند و هرج و مرج عجیبی را رقم زدند. قانونگذاران آمریکایی از آنجا خارج شدند و پنج تن از جمله یک افسر پلیس حین این شورش کشته شد.

کاهش قیمت نفت عربستان برای خریداران آسیایی

عربستان سعودی با کاهش قیمت نفت برای خریداران آسیایی پیامی با این مضمون که ذخایر اضافی اوپک و شرکایش می توانند بازار را دربحبوحه گسترش بار دیگر همه گیری ویروس کرونا آرام نگه دارند مخابره کرد.

به گزارش تارنمای آمریکایی «بلومبرگ» شرکت نفتی «آرامکو » عربستان که بزرگترین شرکت نفتی جهان است، از کاهش قیمت های ماه فوریه برای تمامی محصولات نفت خام که به کشورهای آسیایی فرستاده خواهد شد خبر داد.

بازار آسیا مهم ترین بازار برای عربستان می باشد.بیش از ۶۰ درصد نفت خام عربستان به بازارهای آسیایی از جمله چین، ژاپن، کره جنوبی و هند به عنوان بزرگترین خریدارانش صادر می شود.

عربستان کاهش قیمت نفت خام سبک خود را از ۱.۱۰ دلار در ماه ژانویه به ۲.۲۰ دلار در هر بشکه برای ماه فوریه می رساند.

با این وجود، چنین تصمیمی از پیش بینی ها در این زمینه کمتر بود. تاجران آسیایی هفته گذشته در نظرسنجی که از سوی بلومبرگ انجام شده بود پیش بینی کرده بودند کاهش قیمت برای هر بشکه نفت خام تا ۱.۲۵ دلار باشد.

گروه اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی و روسیه تصمیم گرفتند حتی اگر عرضه نفت در بازار برای ماه فوریه بیش از نیاز باشد نیز تولید خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

نفت خام برنت در پی افزایش نگرانی ها از گسترش ویروس «اومیکرون» که ممکن است بار دیگر به قرنطینه های سراسری ، تعطیلی و محدودیت های مسافرتی منجر شود بالای ۸۰ دلار در هر بشکه معامله می شود.

در حالی که نگرانی های بیشتر از سوی تاجران تاکنون دیده نشده، اوپک پلاس محتاط می ماند و برای خود گزینه ای برای متوقف کردن افزایش تولید در صورت افت تقاضا باقی می گذارد.

سال گذشته قیمت نفت خام در حالی که تقاضاها در پی بهبود وضعیت همه گیری ویروس کرونا افزایش یافت بیش از ۵۰ درصد رشد کرد.

هشدار آمریکا و آلمان به روسیه درباره هرگونه حمله احتمالی به اوکراین

وزیران امور خارجه آمریکا و آلمان افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین را محکوم و به مسکو درباره هرگونه حمله احتمالی به اوکراین هشدار دادند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترکی با "آنالنا بربوک" وزیر امور خارجه جدید آلمان که به واشنگتن سفر کرده است، هشدار داد اگر روسیه تصمیم بگیرد تنش ها را تشدید کند، به سرعت پاسخ خواهیم داد.

این مقام دولت بایدن اظهار داشت آمریکا، متحدان و شرکایش در اروپا، ناتو و گروه ۷ آشکارا اعلام کرده اند که روسیه درصورت حمله احتمالی اوکراین با عواقب شدیدی مواجه خواهند شد.

بلینکن افزود که آلمان و آمریکا اقدامات روسیه در مقابل اوکراین را چالشی فوری و مهم برای صلح و ثبات در اروپا می دانند و یک کشور نمی تواند با توسل به زور، مرزهای یک کشور دیگر را تغییر دهد یا تصمیمات سیاست خارجی یک کشور را به آن دیکته کند. ما اجازه نخواهیم داد این اصول نقض شوند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکا و آلمان به این اصول کاملا اعتقاد دارند و کشورهای ما در حمایت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ثابت قدم هستند.

وی درعین حال گفت: ما مسیر و راه حل دیپلماتیک برای این وضعیت را ترجیح می دهیم و هفته آینده آمادگی روسیه برای ورود به این مسیر را از طریق مذاکره راهبردی آمریکا و روسیه، شورای ناتو و روسیه و سازمان همکاری امنیت اروپا محک خواهیم زد.

بلینکن افزود در این دیدارها انتظار داریم روسیه خواسته های خود را مطرح کند و ما نیز نگرانی های خود در خصوص اقدامات بی ثبات کننده مسکو و نقض هنجارهای بین المللی از سوی این کشور را مطرح خواهیم کرد. دستیابی به پیشرفت در شرایطی که روسیه به تشدید تنش ها و لفاظی های خود ادامه می دهد، بسیار مشکل خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت تا زمانی که روسیه اسلحه را روی سر اوکراین گرفته تنش ها کاهش نمی یابند.

بلینکن گفت: سوال واقعی این است که آیا روسیه در مورد دیپلماسی جدی است یا خیر. باید ببینیم این مساله در چند هفته آینده در چه مسیری پیش می رود.

وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به هزینه های شدید درنظر گرفته شده برای روسیه گفت قصد ندارم این تمهیدات و هزینه ها را علنی کنم، اما می توانم با اطمینان خاطر بگویم که هم اکنون کار زیادی انجام شده است. هماهنگی و همکاری بسیار قوی برای انجام اقداماتی که در صورت تجاوز مجدد روسیه به اوکراین اتخاذ خواهد شد وجود دارد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت که آلمان و آمریکا تکرار کردند که اقدامات و فعالیت های روسیه با هزینه مشخص همراه است و نقض مجدد حاکمیت اوکراین توسط روسیه عواقب شدیدی در پی خواهد داشت.

"آنالنا بربوک" وزیر امور خارجه آلمان اولین دیپلمات ارشد دولت جدید این کشور اروپایی است که به آمریکا سفر کرده است. آنگلا مرکل صدر اعظم پیشین آلمان پس از ۱۶ سال حضور در قدرت، اکنون بازنشسته شده است.
بربوک در مقایسه با وزیر خارجه پیشین آلمان لحن سخت تری در مقابل روسیه به کار گرفته است. آلمان به صورت سنتی مواضع نرم تری در مقابل روسیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی داشته است.

قرار است گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی )، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی ) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

گفت و گوی وزیران دفاع آمریکا و روسیه درباره مسائل امنیتی و اوکراین 

خبرگزاری تاس روز پنجشنبه به نقل از یک مقام وزارت دفاع روسیه،نوشت: وزیران دفاع روسیه و آمریکا در خصوص مسائل امنیتی مورد علاقه دو طرف گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش ، وزیر دفاع آمریکا درباره این گفت و گوی تلفنی در توئیتر نوشت که با همتای روسی خود درباره وضعیت مرز روسیه و اوکراین نیز گفت و گو کرده است.

آستین یادآورشد که با شایگو درباره کاهش ریسک وخطر در منطقه مرزی روسیه و اوکراین تبادل نظر کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین ابومهدی مهندس ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین خاورمیانه ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین ابومهدی مهندس برای خریداران آسیایی امنیت داخلی آمریکا امور خارجه آمریکا آمریکا و آلمان تدابیر امنیتی وزیر امور خارجه کاهش قیمت نفت کنگره آمریکا دونالد ترامپ روسیه درباره نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «نواف سلام» رییس دادگاه بین‌المللی کیفری نتیجه بررسی شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را اعلام کرد.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی بیان کرد: این دادگاه اختیارات و صلاحیت لازم برای اعمال تدابیر موقت در خصوص صادرات سلاح از سوی آلمان به اسراییل را ندارد.

وی تاکید کرد: شرایط برای اعمال تدابیر موقت بر اساس دادخواست نیکاراگوئه مهیا نیست. شرایطی که به دلیل آن، موضوع مطرح شده برای اعمال تدابیر حمایتی موقت کافی نیست.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: این دادگاه از شرایط زندگی فاجعه‌بار در غزه نگران است. تمامی طرف‌ها ملزم به عدم نقض قوانین مرتبط با نسل‌کشی جمعی هستند.

گفتنی است دوشنبه بیستم فروردین‌ماه گذشته نیکاراگوئه از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا با صدور حکمی از آلمان بخواهد ضمن توقف حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی، از تصمیمش مبنی بر توقف کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) منصرف شود.

نیکاراگوئه در جلسات دیوان بین المللی کیفری که به مدت دو روز در شهر لاهه هلند برگزار شد، درخواست اتخاذ «تدابیر فوری و اضطراری» را به عنوان بخشی از یک پرونده گسترده‌تر مطرح کرده است که برلین را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی و قوانین جنگ در حمایت از رژیم صهیونیستی در تجاوز به نوار غزه متهم می‌کند.

تیم حقوقی نیکاراگوئه در دیوان بین المللی کیفری تاکید کرد که آلمان از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نسل‌کشی فلسطینیان ساکن این باریکه مشارکت داشته و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

کد خبر 6093473

دیگر خبرها

  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها