Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه شب  ایرنا، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نشست هم اندیشی و گرامیداشت شهید قاسم سلیمانی با حضور اندیشمندان، شخصیت های دانشگاهی و علمی، شعرا، ادیبان و فعالان دینی و اجتماعی پاکستانی به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم که «مرتضی فراتی» سرپرست سرکنسولگری ایران در لاهور، "جعفر روناس" رییس خانه فرهنگ کشورمان و همچنین جمعی از شخصیت‌های علمی، ادبی، مذهبی و مدنی ایالت پنجاب در آن شرکت کردند، سخنرانان شهادت حاج قاسم سلیمانی را سنگ بنای مکتب جدید برای اعتلای فرهنگ ایثار، شهادت و بیداری و زمینه ساز سقوط قدرت های باطل و طاغوتی در منطقه دانستند.

رییس خانه فرهنگ ایران در لاهور با اشاره به اقدامات بزرگ و ایثار گرانه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم تنها متعلق به ایران نبود بلکه ایشان به نمایندگی از جهان اسلام و مردم مسلمان منطقه با داعش و دیگر گروهک های خطرناک تکفیری که کمر به نابودی تمدن اسلامی بسته بودند، در عراق و سوریه جنگید و آنها را شکست داد.

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی طرح های و نقشه های شوم جهان استکبار و صهیونیسم را نقش بر آب کرد، افزود: استکبار می خواست با زمینه سازی برای پیروزی داعش و دیگر گروهک های تکفیری در عراق و سوریه نه تنها جریان مقاومت اسلامی را برای همیشه نابودکند بلکه  از این راه چهره بسیار بدی از اسلام را در جهان برجای بگذارد اما پیروزی مقاومت به سرپرستی شهید قاسم سلیمانی همه این توطئه ها را خنثی کرد.

مرتضی فراتی سرپرست سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان جایگاه بلند حاج قاسم سلیمانی در جهان اسلام گفت: شهید سلیمانی همانند شیشه عطری بود که هر چند این شیشه با شهادتش شکست اما بوی آن دنیا را خوشبو کرد.

وی به نقل از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای گفت: شهید قاسم سلیمانی صرفا یک فرد نبود بلکه ایشان با شهادتشان یک مکتب را پایه گذاری کردند.

"توقیر کارل" نویسنده کتاب " از گمنامی تا حکمرانی بر قلب ها" که به زندگی شهید قاسم سلیمانی پرداخته است گفت: شهید سلیمانی در جنگ با داعش در سوریه و عراق در کنار مقابله با اهداف صهیونیست ها و قدرت های غربی به رهبری آمریکا، رسالت حفاظت از اماکن  مقدس را در این دو کشور دنبال می کرد.

وی خبر شهادت سردار دلها را غم انگیز ترین روز زندگی اش خواند و گفت: پس از آن بود که تصمیم گرفتم کتابی درباره این شهید به زبان اردو بنگارم تا جوانان ونوجوانان پاکستان نیز با این قهرمان آشنا شوند.

"سید ضیاءالحسن" دیگر نویسنده پاکستانی که سفرنامه عراق و ایران را نوشته است با قرائت ابیاتی از پیش گویی علامه اقبال در ظهور مردان بزرگ در طول قرن بیستم و بیست و یکم گفت: علامه اقبال در اشعارش به مسلمانان به خواب رفته بشارت داده بود که مردانی بزرگ خواهند آمد تا دنیای اسلامی را از خواب غفلت رهایی بخشند.

برچسب‌ها لاهور پاکستان خانه فرهنگ ایران پروندهٔ خبری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ مرد میدان مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاهور پاکستان خانه فرهنگ ایران لاهور پاکستان خانه فرهنگ ایران شهید قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی خانه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان آمده است: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

عزت و استقلال سرزمین ایران اسلامی همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و مرزداری و پاسداری از این آب و خاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است.

امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و دلاورمردان بی ادعایی است که در اقصی نقاط کشور از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گرانبهای خویش حراست کرده و در این راه تاکنون شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و در این راستا، شهادت غیور مردان مرزبانی شاهدی بر این مدعا می‌باشد.

اینجانب شهادت این مرزبان دلیر و شجاع را به محضر مقام معظم رهبری فرمانده و پرسنل خدوم مرزبانی استان و خانواده معظم این شهید و مردم شهید پرور و انقلابی استان کردستان و کرمانشاه تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم، بدون شک راه این شهید عزیز در دفاع مرزهای ایران اسلامی ادامه خواهد داشت.

شب گذشته در حین پایش و مراقبت نوار مرزی مرزبانان هنگ مرزی بانه، با گروهک معاند درگیر شدند که سرباز وظیفه «فرزین بلیان» مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کرد و به شهادت رسید.

کد خبر 6094916

دیگر خبرها

  • امیر نظام گروسی یک شخصیت بزرگ ملی است
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند