Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزارى فارس از بندرعباس، تاکنون طبق برآورد صورت‌گرفته، سیلاب اخیر بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، باغات، منازل مسکونی و زیرساخت‌های استان هرمزگان، خسارت وارد کرده است و عمده‌ترین خسارت‌های سیل در هرمزگان در بخش کشاورزی بوده است.

بر اثر سیل، دو هزار واحد مسکونی در هرمزگان، دچار آبگرفتگی و آسیب شدند که بلافاصله اقدامات جهت امدادرسانی و تخلیه آب از این منازل، صورت گرفت و اسکان اضطراری و توزیع اقلام مورد نیاز در میان سیل‌زدگان از دیگر اقدامات بود و همچنین در برخی مناطق سیل‌زده، غذای گرم در حال پخت و توزیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود گستردگی سیلاب و آسیب‌های وارد شده به زیرساخت‌ها، اما با اقدامات صورت گرفته، آب، برق و ارتباطات مخابراتی مناطق سیل‌زده هرمزگان که پس از وقوع سیل قطع شده بود، برقرار و وصل شده است.

کمک‌های ستاد اجرایی به مناطق سیل‌زده هرمزگان

عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) عصر امروز به هرمزگان سفر کرد تا در جریان خسارات وارده به مناطق سیل‌زده این استان قرار گیرد.

بذر مورد نیاز کشاورزان، علوفه و یونجه، 800 رأس دام سبک برای کمک به دامداران، لوازم ضروری برخی از خانوارها و پنج هزار بسته معیشتی و پروتئینی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بین آسیب‌دیدگان زلزله و سیل اخیر هرمزگان توزیع می‌شود.

سرپرست ستاد اجرایی حضرت امام(ره) جهت بازدید و بررسی چگونگی حمایت از سیل‌زدگان وارد هرمزگان شده است و سپس به کرمان نیز سفر خواهد کرد‌.

عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: پیرو سفر معاون اول رئیس‌جمهور به هرمزگان و دستور ویژه وی مبنی بر رفع نیازهای خانوارهای آسیب‌دیده از زلزله و متعاقب آن وقوع سیل در روزهای اخیر، در دیدار با استاندار هرمزگان، نیازهای استان بررسی شد.

وی با اشاره به تأکید استاندار هرمزگان بر تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان برای دوره کشت آتی گفت: علاوه بر بذر مورد نیاز، علوفه و یونجه به میزان توافق شده در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

نوروزی افزود: در زلزله آبان‌ماه و سیل دی‌ماه هرمزگان، دام‌ها و احشام تعدادی از دامداران و اقشار محروم تلف شد که بر اساس توافق صورت‌گرفته، 800 رأس دام سبک برای کمک به آن‌ها توزیع می‌شود.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین گفت: طی زلزله گذشته و سیل اخیر، لوازم ضروری برخی از خانوارها دچار آسیب شد که تدابیر ویژه‌ای از سوی ستاد اجرایی اندیشیده شده و کمک‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی گفت: پنج هزار بسته معیشتی و پروتئینی نیز بین آسیب‌دیدگان زلزله و سیل اخیر از سوی ستاد اجرایی فرمان توزیع می‌شود.

بازدید مسؤولان استانی از مناطق سیل‌زده شهرستان بندرعباس

مهدى دوستی استاندار هرمزگان امروز جمعه ١٧ دى‌ماه جارى با همراهی احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران استانی از روستاهای بخش قلعه‌قاضی، شمیل و تخت بازدید کرد.

استاندار هرمزگان در نخستین مقصد بازدیدهای امروز به روستای سرخنگی رفت و از منزل مسکونی یکی از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینى(ره) که در بارندگی‌های اخیر دچار آسیب شده بود بازدید و دستورات لازم را برای حل مشکل این خانوار صادر کرد و همچنین اصلاح شبکه برق روستای سرخنگی با دستور وى در اولویت شرکت توزیع قرار گرفت.

دوستى در بازدید از شهر شمیل و پس از گفت‌وگو با اعضای شورای اسلامی مرکز این بخش دستور داد، طرح مطالعاتی احداث پل در ورودی شهر شمیل انجام شود.

وی همچنین بنیاد مسکن و اداره کل راهداری را مامور کرد، انجام روکش سه کیلومتری آسفالت ورودی مرکز بخش شمیل به سمت بخش تخت را با فوریت پیگیری کنند.

استاندار هرمزگان در این سفر نیز وضعیت سد شمیل و نیان و میزان آبگیری آن را از نزدیک مورد پایش قرار داد.

دوستی استاندار هرمزگان از باغ‌ها و مزارع آسیب‌دیده از سیل و تگرگ در روستای زهوکی بندرعباس بازدید کرد.

وى در بازدید از پل جاماش در بخش تخت، دستور داد با قید فوریت ماشین‌آلات اداره کل راهداری برای ایمن‌سازی مسیر اعزام شود و اقدام لازم را برای برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد با پیمانکار انجام شود.

استاندار هرمزگان در این سفر همچنین از بزرگترین سد تغذیه مصنوعی استان بازدید کرد و دستور داد ماشین‌آلات مورد نیاز برای لایروبی حوضچه رسوب این سد در منطقه مستقر شوند و عملیات اجرایی آن با کمک شوراهای اسلامی آغاز شود.

بخشی از آب رودخانه جاماش از طریق دو سرشاخه در بخش تخت و قلعه‌قاضی بندرعباس به هشت حوضچه آبگیر منتقل می‌شود.

این حوضچه‌ها در مجموع ۲۰میلیون مترمکعب آب را ذخیره می‌کند که نقش مهمی در تقویت سفره‌های زیرزمینی و آبخوان‌های منطقه دارد.

استاندار هرمزگان:
خسارت سیل به ۲۷۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی شرق بندرعباس

مهدی دوستی استاندار هرمزگان عصر امروز جمعه به‌منظور بازدید از روستاهای بخش شمیل و تخت، با همراهی محمدآشوری و احمد مرادی نمایندگان مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندرعباس و شماری از مدیران استانی و شهرستانی عازم این مناطق شد.

استاندار هرمزگان در نخستین مقصد بازدیدهای امروز به روستای سرخنگی در بخش شمیل بندرعباس رفت و به مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان دستور داد، اصلاح شبکه برق در این منطقه در اولویت قرار بگیرد.

در بخش دیگری از این سفر، استاندار با حضور در مرکز بخش شمیل، ضمن گفت‌وگو با اعضای شورای اسلامی، دستور داد مطالعات امکان سنجی احداث پل در این منطقه انجام و روکش آسفالت به طول سه کیلومتر در ورودی این دهستان به سمت بخش تخت توسط بنیاد مسکن و اداره کل راهداری پیگیری شود.

دوستی همچنین پس از آن به روستای زهوکی بخش تخت بندرعباس رفت و از باغ ها و مزارع کشاورزی آسیب دیده از سیل و تگرگ بازدید کرد.

استاندار هرمزگان در حاشیه بازدیدهای امروز با بیان اینکه علاوه بر سیلاب، بارش تگرگ نیز در برخی از مناطق باعث شد در مجموع به ۲هزار و ۷۰۰هکتار از زمین های زراعی و باغی در بخش شمیل و تخت آسیب جدی وارد شود.

دوستی افزود: زمین‌های زراعی و باغی در برخی مناطق دچار تخریب ۱۰۰درصدی شده که به‌دلیل خسارت‌های وارده، امکان تأخیر دوساله در برداشت محصول وجود دارد.

استاندار هرمزگان گفت: بررسی‌های کارشناسی و برآورد خسارت ها منجر به تصمیماتی شده که امیدواریم بتوانیم بخشی از خسارت های وارده را با استمهال تسهیلات و کمک‌های دولتی جبران کنیم و مردم بتوانند به‌عنوان موتورهای محرکه اصلی  تولید در بخش کشاورزی، به فعالیت خود ادامه دهند.

تماس‌های جباری با معاون رئیس‌جمهور و وزرای نیرو و کشور

احمد جباری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به خسارات وارد شده به سه منطقه پارسیان، کوهیج و فرامرزان بستک در پی سیل اخیر، از تماس با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و وزرای نیرو و کشور به منظور توجه به آسیب‌های وارد شده به این مناطق شد.

وی افزود: ایجاد دیواره حفاظتی برای رودخانه پایین دست سد بردول از جمله تاکیدات مسؤولان کشور پس از هر بار سرازیر شدن سیلاب ناشی از سرریز سد بردول به شهر پارسیان و روستاهای مجاور است اما ترک فعل‌های صورت گرفته در این باره سبب خسارت مجدد به مردم می‌شود.

گلایه مردم را به وزیر کشور و معاون اول رئیس‌جمهور منتقل کرده‌ام

وی خاطرنشان ساخت: اقدامات مسؤولان منطقه‌ای در توجه به پارسیان پس از وقوع سیل، ضعیف بوده و این گلایه مردم را به وزیر کشور و آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهور نیز منتقل کرده‌ام.

اعتبارات ضربتی برای ساماندهی پائین‌دست سد بردول

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران با اشاره به پیگیری‌های دو روز اخیر درباره تخصیص اعتبار به ساماندهی رودخانه پایین دست سد بردول، از قول وزیر نیرو برای گنجاندن اعتبارات ویژه برای این منظور در اعتبارات حمایتی سیل در هرمزگان خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی سفر کمیسیون عمران با همراهی وزیر نیرو و معاونان مربوطه وزارت نیرو به غرب هرمزگان و بخصوص مناطق آسیب دیده از سیل هستیم که طی هفته آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز هرمزگان سیل بستک سد بردول پارسیان احمد جباری استاندار هرمزگان مهدی دوستی نماینده غرب هرمزگان در مجلس گلایه بازدید بندرلنگه ستاد اجرایی فرمان امام استاندار هرمزگان سرپرست ستاد اجرایی مناطق سیل زده شورای اسلامی آسیب دیده رئیس جمهور مورد نیاز خسارت ها بخش شمیل سد بردول سیل اخیر بخش تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

علی اکبر حسینی محراب گفت: حتی یک کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای به دلیل ناایمن و یا غیراستاندارد بودن جاده در این استان پذیرفتنی نیست.

او می‌گوید: طرح‌هایی باید در خوزستان تعریف و اجرایی شود که گرهی از مشکل مردم باز کند و دستگاه‌های استان باید از هر اقدام نمایشی و بی ثمر پرهیز کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های طرح مسکن ملی باید پیش از بهره برداری و سکونت مردم تکمیل شود گفت: تمام دستگاه‌های متولی در استان مکلف هستند پیش از واگذاری به مردم، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و آسفالت طرح‌های مسکن ملی را تکمیل کنند.

حسینی محراب با بیان اینکه خوزستان نیاز به مدیران قوی و با انگیزه دارد تصریح کرد: هزینه تشریفات در دستگاه‌ها و برنامه‌های استان باید به حداقل ممکن کاهش یابد.

این مقام مسئول با توصیه دستگاه‌های دولتی به ارتباط با مردم ادامه داد: مسوولان دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش ارتباط مردمی خود را تقویت کنند.

استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های خوزستان باید از کار تشریفاتی خودداری کنند و تمام همت خود را صرف خدمت شبانه روزی به مردم و گره گشایی از مسایل مبتلا به استان کنند.

او مراقبت از بیت المال را ماموریت همیشگی دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: مدیران و دستگاه‌های استان از هدیه دادن به مدیران بالادستی که به استان و یا شهرستان‌ها سفر می‌کنند به طور جد پرهیز کنند.

استاندار خوزستان، حراست از اراضی کشاورزی کلاس یک و ۲ خوزستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه دستگاه‌ها نسبت به حراست از زمین‌های خوب و با کیفیت استان مسوولیت دارند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی باغ ویلاهای اجاره‌ای در خوزستان گفت: ضابطه مند بودن و ساماندهی فعالیت این باغ ویلاها باید در دستور کار قرار گیرد.

حسنی محراب تاکید کرد: خوزستان استانی فرهنگی است به همین دلیل جهت گیری گردشگری در این استان نیز باید رنگ و بوی فرهنگی و متناسب با فرهنگ اصل و هویت بومی داسته باشد.

حسینی محراب با انتقاد از نگاه اداری جوانان استان به اشتغال و خلاصه شدن به کار دولتی و اداری گفت: فرهنگ کار، مهارت آموزی و خوداشتغالی در خوزستان باید تقویت شود تا مشکل اشتغال در این استان حل شود.

وی استانداردسازی محصولات تولید را ضروری دانست و ادامه داد: اولویت اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید بازاریابی برای فروش و بسترسازی صادرات تولیدات و محصولات کشاورزی باشد.

حسینی محراب با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه خوزستان و گره گشایی از مسایل این استان گفت: در حالی که میانگین افزایش اعتبار امسال استان‌ها در کشور نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد است، اعتبارات خوزستان رشد ۷۳ درصدی داشته است که این نشان از توجه ویژه دولت به خوزستان است.

وی با بیان اینکه اکثر شهرهای خوزستان دارای پیست‌های موتورسواری شده‌اند گفت: احداث پیست موتورسواری و تعیین مکان برای فعالیت حرکات نمایشی موتوری و خودرویی در دزفول نیز باید اجرایی شود.

استاندار خوزستان، دزفول را شهر عالم پرور و نخبگانی دانست و ادامه داد: شهرستان دزفول در ۲ سفر استانی رییس جمهور دارای مصوبه‌های خوبی است که اجرایی کردن این مصوبه‌ها به طور مستمر پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد