Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، محمدرضا منظم ‌رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این برنامه که به صورت آنلاین با حضور روسای مراکز رشد فناوری سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، گفت: سال‌هاست مراکز رشد در وزارت بهداشت تاسیس شده و فعالیت می‌کنند ولی فعالیت آنها تاکنون به صورت شبکه‌ای نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منظم ادامه داد: طراحی و اجرای برنامه هم‌افزایی مراکز رشد فناوری سلامت با هدف ارتباط مستمر و شبکه ای با توجه به ایجاد ظرفیت اشتراک تجربیات و دانش این حوزه بین دانشگاه های کشور مایه خیر و برکت ‌فراوان برای سیاست گذاری و توسعه فناوری سلامت و کارآفرینی در دانشگاه ها و کشور خواهد بود.

وی افزود: کمترین اثر این هم افزایی شناسایی توانمندی های فناوری در مراکز رشد دانشگاه های مختلف علوم پزشکی کشور و شکل گیری مسیری برای اننقال دانش و تجربه به سمت هم افزایی شبکه ای رشد است.

فرهاد پورفرضی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این نشست به تشریح تجربیات موفق حوزه فناوری این دانشگاه پرداخت و برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری را برای توسعه فناوری تشریح کرد.

در برنامه اول هم افزایی مراکز رشد فناوری ضمن سخنرانی علمی سه تن از محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه در زمینه توسعه کارآفرینی و فناوری، مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، زنجان، اردبیل، قزوین و قم و اراک به ارائه تجربیات موفق و برنامه های ویژه اجرایی خود پرداختند.

مهدی حسین نژاد مدیر فناوری و مسئول اجرای برنامه‌های هم افزا گفت: نشست‌های هم‌افزا که دبیرخانه علمی و اجرای آن به مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واگذار شده است، چهار برنامه مکمل در بستر مجازی و یک نشست عمومی حضوری در صورت مجاز بودن نشست‌های حضوری نسبت به وضعیت کرونا تا پایان سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است و با مشارکت کلان مناطق آمایشی وزارت بهداشت برگزار می‌شود. با بررسی و پایش اثر و نتایح این رویداد در کمیته فنی مراکز رشد فناوری سلامت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۱ نیز امتداد آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

برچسب‌ها دانشگاه های علوم پزشکی مراکز رشد دانشگاهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی مراکز رشد دانشگاهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی مراکز رشد دانشگاهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مراکز رشد فناوری سلامت فناوری سلامت وزارت بهداشت توسعه فناوری رشد دانشگاه علوم پزشکی هم افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌‌‌های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران ـ آفریقا با اشاره به توانمندی‌‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد 16 هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان‌سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با 600 هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری 30 میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و مؤسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند