Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۸، همزمان با شب شهادت بی‌بی دو عالم، حضرت زهرا سلام الله علیها، کتابت خطبه فدکیه با عنوان «صریر فدک» توسط ۴۰ بانوی خوشنویس فوق ممتاز شهر تهران، اساتید خوشنویسی و نقاشی خط به همت فرهنگسرای گلستان و با مشارکت انجمن خوشنویسان شهر ری روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه در خانه فرهنگ فدک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه، جمعی از بانوان خوشنویس به همراه الهام خاتمی و علی علی از پیشکسوتان خوشنویسی حضور داشتند. بانوان خوشنویس در دو بخش نقاشی خط و خوشنویسی، بخش‌هایی از خطبه فدکیه را به خط نستعلیق به رشته تحریر درآورده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.

الهام خاتمی که به عنوان اولین بانوی استاد در خط نستعلیق و دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران است، طی سخنانی با اشاره به حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف گفت: نکته‌ای که در اینجا می‌خواهم بگویم این است که در طول تاریخ، شاهد تلاش‌های بی‌وقفه بانوان این مرز و بوم در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری بودیم و بنده می‌خواهم در اینجا به این حضور فعال آنان اشاره کنم. این بانوان در هر فرصتی که به آنها داده شده است، حداکثر استفاده را کردند تا بتوانند خلاقیت‌های خود را به نمایش بگذارند. نقش بانوان در تربیت فرزندان به عنوان نسل آینده غیرقابل انکار است و آنان در این راه تأثیرگذاری فرهنگی فراوانی بر فرزندان خود دارند.

علی علی دیگر استاد خوشنویسی که در این جلسه حاضر بود نیز در سخنانی کوتاه گفت: خطبه فدکیه را به بخش‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرده و متناسب با سابقه هر خوشنویس بخش‌هایی را به آنان دادند تا این خطبه مقدس را به خط زیبای نستعلیق بنویسند. قرار است که در پایان، این خطاطی‌ها در قالب یک نمایشگاه به نمایش درآمده و در معرض دید عموم قرار گیرد.

افشین مشایی معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای گلستان نیز در این مراسم گفت: همه ما از زمان کودکی دوست داشتیم تا در ایام محرم و فاطمیه کاری بکنیم و ارادت مان را به ساحت مقدس ائمه معصومین سلام الله علیهم نشان دهیم. امسال این توفیق را داشتیم تا در فرهنگسرای گلستان پذیرای بانوان خوشنویس باشیم و با نگارش خطبه فدکیه که یکی از یادگاری‌های مهم حضرت زهرا سلام الله علیها است، گامی برای عرض ادب به آن حضرت برداریم.

در پایان این مراسم از بانوان خوشنویس حاضر در این کارگاه قدردانی به عمل آمد.

کد خبر 5394642

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن خوشنویسان ایران فرهنگسرای گلستان خطبه فدکیه خوشنویسی قاسم سلیمانی الی الحبیب دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی تئاتر ایران چهلمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم عمار حوزه هنری فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان فیلم مستند جشنواره تئاتر کوتاه کیش چهلمین جشنواره تئاتر فجر فرهنگسرای نیاوران برنامه تلویزیونی بانوان خوشنویس خطبه فدکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس

به گزارش ورزش‌سه، روابط عمومی باشگاه سپاهان درباره دلیل تصمیم خود برای شکایت متنی به شرح زیر منتشر کرده است. 
«در طول مسابقه تیم‌های سپاهان و پرسپولیس و همچنین قبل و بعد از مسابقه ، هواداران ‌تیم میزبان با استفاده از الفاظ رکیک اقدام به فحاشی نسبت به تیم سپاهان نمودند؛ این در شرایطی است که متاسفانه علی رغم تذکرات  قبلی اقدامی در خصوص جلوگیری از این رفتار  صورت نگرفت.
همچنین برخی از هواداران بانوی منتسب به تیم میزبان  اقدام به رفتارهای ناشایست در طبقه فوقانی نمودند که نیروهای امنیتی به دلیل مخاطرات رفتارهای این هواداران اقدام به تغییر محل جایگاه هواداران بانوی تیم میزبان کردند.
از همین رو باشگاه سپاهان با ارائه مستندات کامل، به نهادهای مربوطه شکایت خواهد کرد.»

گفتنی است باشگاه سپاهان همچنین ویدیویی از رفتار هواداران زن پرسپولیسی ضمیمه شکایت خود کرده است.

دیگر خبرها

  • شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌هایتان درباره نستعلیق پاسخ می‌دهد
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • دعوت بانوی کردستانی به اردوی تیم ملی سپک تاکرا
  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند