Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات جدید مقامات غربی درباره مذاکرات وین، از طرفی نشانگر تناقض در روایت اولیه آنها از گفتگوها، و همچنین مهر تایید ضمنی بر روایت‌ صحیح ایران از مذاکرات و جدیت تهران در گفتگوهاست. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مذاکرات ایران و 1+4 در وین همچنان ادامه دارد و گفتگوها به صورت دو یا چند جانبه در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز جمعه در مصاحبه مشترک با رادیو آر ام سی و تلویزیون بی اف ام گفت: متقاعد شده‌ام که امکان دستیابی به توافق وجود دارد. طی چند روز گذشته پیشرفت‌هایی در مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته است.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه اذعان به صحت روایت طرف ایرانی از گفتگوهای وین، و همچنین، تلویحا مهر تاییدی بر جدیت تیم ایرانی در مذاکرات است.

نکته دیگر اینکه تغییر لحن طرف‌های غربی، این گزاره را تبیین می‌کند که این هیأت ایرانی بوده است که در روایت خود از مذاکرات صادقانه رفتار کرده است و تناقض روایتی در روزهای نخست گفت‌وگوها ناشی از تلاش طرف‌های غربی برای انکار واقعیات و ارائه روایتی غیرصادقانه از محتوای مذاکرات بوده است.

در همین حال، باید توجه داشت که گفتگوها هنوز تا رسیدن به نقظه پایانی خود فاصله دارد و طرف‌های غربی باید در عمل تعامل خود را در خصوص موضوعات مهم مربوط به مباحث رفع تحریمی نشان دهند.

در همین زمینه، خبرنگار تسنیم اطلاع یافت که در مذاکرات وین، درباره موضوع تضمین‌ها، سازوکارهایی روی میز قرار گرفته و بحث‌ها درباره جزئیات چنین سازوکارهایی در جریان است.

یکی از موضوعات مهم دیگر مربوط به راستی‌آزمایی رفع‌تحریم‌هاست، به گونه‌ای که ایران به طور موثر، عملی و قابل راستی‌آزمایی از رفع تحریم‌ها بهره‌مند شود. خبرنگار تسنیم همچنین اطلاع یافت که چک لیست راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا نیز در گفتگوهای وین در دست تهیه قرار دارد.

دور جاری مذاکرات وین درباره موضوعات رفع تحریمی و هسته‌ای در جریان است. پیشرفت قابل ملاحظه در متن مربوط به موضوعات هسته‌ای در دور قبلی نشان داد که ایران با جدیت در زمینه تعهدات برجامی خود تعامل کرده و این بار نوبت طرف‌های غربی که اراده و میزان آمادگی و جدیت‌شان در زمینه تعهدات خود که ناظر بر رفع تحریم‌هاست، نشان دهند. شاید بتوان در پایان دور جاری و نحوه تعامل طرف‌های غربی در موضوعات مربوط به جزئیات رفع تحریم‌ها، راستی آزمایی و تضمین‌ها به ارزیابی دقیق‌تری درباره میزان جدیت آنها رسید.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راستی آزمایی طرف های غربی رفع تحریم ها مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5 کانال دوازده اسرائیل گزارشی از مذاکرات برای تبادل اسرا میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها منتشر کرد. آن گونه که در این گزارش گفته می‌شود، بعد از حمله ایران به اسرائیل، حماس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر در مذاکرات نه می‌گوید. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • (ویدیو) گفتگو با پاکبان شاکر از عملیات وعده صادق
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند