Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سیلاب اخیر شرق هرمزگان، مناطق زیادی را درگیر کرده که یکی از این مناطق، محله سنگی رودان است، این محله در زمان سیلاب به زیر آب رفته و بسیاری از وسایل منازل از بین رفته است، حال مردم کمتر برخوردار این منطقه چشم انتظار حمایت مسئولان هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودان؛ دوشنبه سیزدهم دی‌ماه استان هرمزگان به‌ویژه در نیمه شرقی؛ شهرستان‌های میناب و رودان بارندگی‌های بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد؛ سد استقلال میناب به ظرفیت 100درصدی آبگیری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان مجبور شدند جهت کنترل سیلاب آب این سد را رها‌سازی کنند که موجب شد روستاهای پایین دست سد دچار آبگرفتگی و تخلیه اضطراری شوند؛ رودخانه‌های فصلی نیز به دلیل شدت بالای بارندگی و میزان آن و همچنین عدم لایروبی رودخانه‌ها طغیان کرده و در بخش از مناطق در ساعاتی از روز و در بخشی دیگر از مناطق شبانه آب وارد خانه‌های مردم شد و علی‌رغم تحمیل خسارات مالی جان آن‌ها را نیز با تهدید مواجه کرد.

در شهرستان رودان نیز که بالادست میناب و سد استقلال محسوب می‌شود و آب رودخانه‌ اصلی و رودخانه‌های فرعی منطقه به سد استقلال می‌ریزد نیز اوضاع خوبی گزارش نمی‌شد اما با توجه به وجود سد در میناب و خطرات احتمالی و جانی آن نگاه‌ها بیشتر به این شهرستان بود در حالیکه رودان نیز دست کمی از میناب نداشت؛ محله سنگی رودان در آب غرق شده بود و همین امر استاندار و سپس وزیر کشور را شبانه به این محله کشاند. 

از ساعت 5صبح آب ناشی از بارندگی و سیلاب به محله سنگی رودان هجوم آورده و وارد خانه‌های مردم شد و همین امر مشکلات و مخاطرات بسیاری را برای مردم این محله ایجاد کرد. 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رودان در 25 آبان سال گذشته اعلام کرده بود که با توجه به بالاآمدن آب در این منطقه سیل‌بند محله سنگی تقویت خواهد‌شد اما به ظاهر تقویت سیل‌بند نیز نتوانست مشکل این محله را حل کند و روان‌آبها راهی خانه‌های مردم شدند.

نماینده ولی فقیه در استان نیز 2روز پیش در محله سنگی رودان حضور پیداکرده و با مردم گفتگو کرده است. 

استاندار هرمزگان: سیل و تگرک به 2700هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی در بخش تخت و شمیل خسارت زدامام جمعه بندرعباس: بی‌توجهی به مسیر خروجی آب‌های سطحی در سیل اخیر برای مردم مشکل‌آفرین شدباغات و مزارع به گل نشسته مناطق سیل زده رودان به روایت تصویر

با وجود اینکه با تلاش‌ نیروهای جهادی و بسیجی گل و لای از چهره محله سنگی رودان پاک شده است اما مردم از نحوه امدادرسانی‌ها و رهاشدگی توسط مسئولان گلایه مند هستند؛ با توجه به اینکه منازل، فرش‌ها، اسباب و اثاثیه و مواد خوراکی همه خیس شده و تحت تاثیر سیلاب و بارندگی قرار‌گرفته‌اند آنطور که باید و شاید اقلام ضروری بین مردم توزیع نشده و از این حیث مردم ناراضی هستند.

اکثریت کوچه‌ها و خیابان‌های محله‌ سنگی رودان فاقد آسفالت بوده و خاکی است.

 

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محله سنگی رودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • امدادرسانی به ۶ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد