Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها، با اشاره به نقش روحانیت به ویژه ائمه جمعه در ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، عنوان کرد: با توجه به ارتباط مستقیم روحانیت با اقشار مختلف مردم، نیازمند ترویج آموزه های دینی و فرهنگی برای حفاظت از منابع طبیعی کشور هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی طباطبایی نژاد در دیدار با آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت، بر مدیریت درست انفال به ویژه در حوزه جنگل و مرتع تاکید کرد و گفت: ‏نیازمند یک اقدام بزرگ فرهنگی برای حفاظت از منابع طبیعی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه براساس شعار «تولید، پشتیبانی‌، مانع‌زدایی‌»، ۱۴ اقدام محوری توسط ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای ‏اجرا در سال ۱۴۰۰ اولویت‌گذاری شده است، افزود: برای هر سه بخش از شعار سال ۱۴۰۰ اعم از تولید، پشتیبانی‌ و مانع‌زدایی‌، ۱۴ اقدام محوری در قالب طرح ۱۴۰۰*۱۴*۳ برنامه ریزی شده ‏که با اجرای آنها تحولی در حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی کشور رقم می خورد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، اجرای طرح کاداستر و توسعه زراعت چوب را از جمله اولویت های سازمان جنگل ها به ویژه در استان های شمالی دانست و بیان کرد: گیلان یکی از ظرفیت های کشور در حوزه زراعت چوب است که باید با جدیت دنبال شود.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد، منابع طبیعی اعم از آب و خاک و جنگل و مرتع را از جمله انفال در آموزه های دینی دانست و گفت: انفال متعلق به فرد و یا دوره خاصی نیست و همگان باید در حفاظت و نگهداری از آن کوشا باشند.

وی با اشاره به نقش روحانیت به ویژه ائمه جمعه در ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، عنوان کرد: با توجه به ارتباط مستقیم روحانیت با اقشار مختلف مردم، نیازمند ترویج آموزه های دینی و فرهنگی برای حفاظت از منابع طبیعی کشور هستیم تا بتوانیم با بهره‌مندی از این ظرفیت تبلیغی، گام‌های مهمی در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی برداریم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، همچنین بر آموزش، توانمندسازی و گسترش مشارکت مردم در طرح‌های منابع طبیعی با رویکرد حفاظت تاکید کرد و یادآور شد: روحانیت نقش مهمی در ایجاد همراهی در مردم با طرح های حفاظتی منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب جنگل ها و مراتع دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری طباطبایی نژاد سازمان جنگل ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت‌المال خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، 33 هزار و 675 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی