Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@00:04:41 GMT

بیش از ۸۴۰ هزار ابتلا در شبانه روز گذشته

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۶۴۶۱

بیش از ۸۴۰ هزار ابتلا در شبانه روز گذشته

مقام های بهداشت و درمان آمریکا با توجه به میزان بی سابقه ابتلای شهروندان به کرونا در روزهای اخیر گفته اند که اوجگیری همه گیری اومیکرون موجب به صدا در آمدن زنگ هشدار برای آمریکائیان شده است.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای دیلی میل؛ بر اساس تحلیل داده های دانشگاه جان هاپکینز، شمار شهروندان آمریکا مبتلا به کرونا در روز پنجشنبه ۷۸۶ هزار و ۸۲۴ تن بوده که نسبت به روز پیش از آن افزایش یافته و در سومین پله از هنگام آغاز همه گیری در ۲۰۱۹ قرار داشته و تنها آمار مبتلایان در روزهای دوشنبه و سه شنبه قبل از آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس سایت رسمی ورلد میترز هم روز جمعه بیش از ۸۴۰ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شدند.

میانگین هفت روزه شمار روزانه مبتلایان در آمریکا نیز ۶۰۷ هزار و ۶۴ تن بوده که نسبت به هفته پیش از آن ۷۱ درصد افزایش نشان می دهد. اما تلفات با یک هزار و ۸۷۰ تن نسبتا در سطح پائینی بوده، به گونه ای که میانگین آن نسبت به هفته پیش،  تنها ۹ درصد افزایش یافته است.

شمار بستری شدگان هم با افزایش ۴۰ درصدی در ۲ هفته گذشته، به نزدیک ۱۰۰ هزار تن رسیده، هر چند بازهم پائین تر از میزان اوج در سال گذشته ۲۰۲۱ باقی مانده است.

 راشل والنسکی مدیر مرکز کنترل بیماری های آمریکا روز جمعه با دفاع از مقررات و شیوه نامه های گیج کنده تازه برای قرنطینه، پیش بینی کرده که ایالات متحده هنوز به بالاترین نقطه، خیز کنونی بیماری نرسیده است.  

وی گفت که شمار مبتلایان اکنون با سرعت بیشتری  از شمار بستری شدگان و مرگ و میر بالا می رود، گرچه اکنون شاهد آغاز افزایش شمار بستری شدگان نیز هستیم.

امار شمار موارد ابتلا به کرونا در بریتانیا در دومین روز پیاپی کاهش یافت. شمار موارد مثبت ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور بیش از ۱۷۸ هزار تن بوده که نسبت به آمار هفته گذشته ۶ درصد کاهش نشان می دهد.  

والنسکی افزود: موارد ابتلا به اومیکرون می تواند با همان سرعتی که کاهش می یابد، روند افزایشی پیدا کند. با وجود افزایش قابل توجه موارد ابتلا به اومیکرون در سراسر کشور، این امید نیز می رود که این روند با همان سرعت رو به کاهش باشد.

افزایش و کاهش موارد ابتلا به کرونا در قالب موج های مختلف ابتلا به این بیماری توصیف می شود اما به گفته والنسکی در آمریکا این امر می تواند همزمان شامل افزایش و کاهش قابل توجه موارد ابتلاها به این بیماری باشد.

 ان بی سی نیوز نوشت: بررسی های این رسانه نشان داده که مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا اکنون در مقایسه با دو هفته پیش ۲۰۴ درصد افزایش یافته اند.

 این مقام پزشکی آمریکا گفت که شواهد اولیه نشان می دهد که سویه جدید ممکن است افراد را درمقابل سویه دلتای ویروس کرونا محافظت کند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و شواهد نشان می دهد  کسی که به دلتا مبتلا شده می تواند درمعرض ابتلا به اومیکرون هم باشد.

 در شرایطی که آمریکا با موج جدید سویه اومیکرون ویروس کرونا به ویژه در میان نسل نوجوان و جوان دست و پنجه نرم می کند، جو بایدن رئیس جمهوری این کشور خواسته مدارس  باز بمانند و کلاس ها به صورت حضوری برگزار شوند.

بایدن هفته پیش اعلام کرد طرح  ۱.۹ تریلیون دلاری وی برای کمک به رهایی از ویروس کرونا شامل میلیاردها دلار برای بازگشایی مدارس در طول همه گیری است.

 وی مدعی شد ما در این مرحله دلیلی نداریم که سویه اومیکرون را بدتر از سویه های پیشین برای کودکان  بدانیم. ما می دانیم که  کودکان ما می توانند در مدرسه ایمن باشند. به همین دلیل است که معتقدم مدارس باید باز بمانند. نیازهای آنها تامین شده است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کرونا اومیکرون انگلیس دانشگاه جان هاپکینز ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت موارد ابتلا نشان می دهد هفته پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز

همه ما از خاصیت میوه‌ها و سبزیجات برای جسم و جان آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها و سبزیجات حتی از گوشت آن‌ها سالم ترند. پوست موز نیز دارای خاصیت بسیار برای سلامت بدن و پوست است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئید‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می‌تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B ۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبر‌های محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ‌ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می‌دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئید‌ها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئید‌ها و آلکالوئید‌ها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو