Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - در میان اماکن عمومی، کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم و مدارس در چهارمین رتبه نقض دستورالعمل‌های بهداشتی و دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی در هفته منتهی به پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰ قرار گرفته‌اند.

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به پانزدهم دی ۱۴۰۰ (از پانزدهم تا پانزدهم )، بالغ بر ۴۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بوده است.

دستورالعمل های بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت تهویه مناسب است. روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از هشتم تا پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰ می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:

رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور

بهداشت فردی شامل جلوگیری از ورود و حضور مراجعین و کارکنان دارای علایم بیماری، ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، اخذ و نصب QR CODE، امکانات شستشو یا ضدعفونی دست و استفاده از کارتخوان یا روش‌های الکترونیکی دیگر پرداخت وجه است.

میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۲۴ آذر تا پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰، ۵۲.۴۳ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت مربوط به دانشگاه‌ها با ۹۷.۲۱ درصد و کمترین میزان رعایت هم مربوط به نانوایی‌ها با ۴۷.۹۴ درصد است.

درصد موارد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور

میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز در این مدت، ۴۹.۱۷ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۹۵.۵۶ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز ورزشی با ۴۰.۰۳ درصد است.

درصد رعایت پروتکل فاصله گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور

فاصله گذاری شامل خط کشی، حفاظ و نظایر آن، رعایت فاصله حداقل یک متر بین: کارکنان و خدمت گیرندگان و عدم ارائه خدمت توسط خدمت دهنده به ناقضین رعایت فاصله گذاری است. میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۴ آذر تا پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰، ۴۷.۳۷ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به دانشگاه‌ها ۹۲.۵۶ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به مراکز ورزشی با ۴۰.۲۶ درصد بوده است.


درصد رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور

تهویه مناسب شامل تهویه طبیعی، تهویه مکانیکی و تهویه مطبوع است، میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۴ آذر تا پانزدهم دی ماه، ۴۹.۸۵ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استادیوم‌ها با ۹۱.۱۸ درصد و کمترین میزان رعایت نیز مربوط به مراکز ورزشی با ۴۳.۰۶ درصد رعایت بوده است.


درصد رعایت پروتکل واکسیناسیون در اماکن عمومی کشور

در عین حال میانگین درصد رعایت پروتکل واکسیناسیون در اماکن عمومی کشور در فاز اول مدیریت هوشمند کرونا، از هشتم تا پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰، ۸۲.۶۸ درصد بوده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل واکسیناسیون در اماکن عمومی در استادیوم‌ها با ۹۷.۰۶ درصد و کمترین میزان با ۷۵.۶۲ درصد در هتل‌ها و مراکز اقامتی بوده است.

میزان اخطار بهداشتی ناشی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ هشتم تا پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰، از تعداد ۳۵۷۷۸۰۷ مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحد‌های کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۲۱۶۲۲۸ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین طی این مدت تعداد ۳۰۹۶۴ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحد‌های کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۱۲۱۸ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

آخرین وضعیت اخطار و معرفی به مراجع قضایی در صنایع کشور

باید توجه کرد که به ترتیب کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی از تاریخ هشتم تا پانزدهم دی ماه را به خود اختصاص داده‌اند.

بعد از آن مدارس در رتبه چهارم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی در این مدت بوده‌اند و بعد از آن، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ادارات و سازمان‌ها، بانک‌ها، مراکز ورزشی، پیشخوان و پلیس+۱۰ و تالار‌های پذیرایی قرار دارند.

گزارش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس در سال تحصیلی

تعداد کل مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، ۱۳۵۸۵۶ مدرسه بوده که تعداد ساختمان مدارس ۱۰۷۱۷۱ است.

تعداد کل مدارس ابتدایی ۶۱۳۴۶ مدرسه

تعداد کل مدارس دوره اول متوسطه ۲۳۰۷۹ مدرسه

تعداد کل مدارس دوره دوم متوسطه ۲۱۱۸۶مدرسه

تعداد کل مدارس استثنایی ۱۵۶۰ مدرسه

تعداد کل مدارس پیش دبستانی ۲۱۷۰۲ مدرسه

تعداد کل هنرستان ۵۹۹۶ مدرسه

تعداد کل مجتمع هنرستانی ۹۸۷ مدرسه

باید توجه کرد که تعداد بازرسی انجام شده از هشتم آذرماه لغایت هفتم دی ماه سال ۱۴۰۰، ۸۰۷۴۱ مدرسه بوده است.

چالش‌های مهم و پرخطر

- متناسب نبودن فضای کلاس‌ها با تعداد دانش آموزان (پذیرش بیش از حد ظرفیت کلاس)

- عدم رعایت فاصله گذاری مناسب بین دانش آموزان

- عدم رعایت چیدمان صندلی بر اساس فاصله

- عدم رعایت استفاده از ماسک در بین دانش آموزان کارکنان مدرسه

- فراهم نبودن شرایط مناسب برای تهویه و جریان هوا در کلاس‌ها

- تجمع والدین در مقابل ورودی و خروجی مقابل مدارس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستوالعمل های بهداشتی شیوه نامه های بهداشتی پروتکل های بهداشتی اماکن عمومی استان های کشور رعایت دستورالعمل های بهداشتی میزان رعایت مربوط بیشترین میزان رعایت درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک درصد رعایت پروتکل درصد بوده رعایت بهداشت مراکز ورزشی فاصله گذاری بهداشت فردی تهویه مناسب رعایت فاصله عدم رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها