Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:33:21 GMT

«دینامیت»؛ پرفروش، اما کم تماشاگر

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۸۶۳۰

«دینامیت»؛ پرفروش، اما کم تماشاگر

باشگاه خبرنگاران جوان - صبح دیروز خبر رکوردشکنی فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، با فروش بیش از ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد.

این فیلم سینمایی در حالی رکورد فروش سینمای ایران را شکسته است که نزدیک به ۲۰۰ روز از آغاز اکران آن می‌گذرد و حدود ۱ میلیون و ۷۴۰ هزار بازدید کننده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جست‌وجو در آمار فروش فیلم‌ها در سال‌های گذشته، ما را به اعداد و ارقام دیگری می‌رساند؛ فیلم سینمایی «مطرب» به کارگردانی مصطفی کیایی که در سال ۹۸ اکران شد، توانسته بود با فروش حدود ۳۸ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان، بازدید ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری به همراه داشته باشد؛ البته «مطرب» این بازدید را تنها در ۸۲ روز یعنی کمتر از نصف زمان حضور «دینامیت» روی پرده سینما به دست آورد.

سال قبل از آن هم (۱۳۹۷) فیلم سینمایی «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی روی پرده سینما به نمایش در آمد که توانست در مدت زمان ۵۰ روز، بیش از ۴ میلیون مخاطب و بیش از ۳۸ میلیارد و ۴۸ میلیون تومان فروش را تجربه کند.

با این توضیحات، می‌توان دلایلی را برای رکوردشکنی دینامیت در فروش سینمایی برشمرد؛ از افزایش دو برابری زمان اکران فیلم تا به امروز گرفته تا افزایش قیمت بلیت و احتمالاً افزایش تعداد سالن‌های سینما.

با کمی دقت و مقایسه قیمت بلیت‌ها در سال‌های مختلف، می‌توان به این اختلاف دست پیدا کرد که چطور ممکن است فیلمی که بیشترین فروش را در بین ۳ فیلم ذکر شده دارد، کمترین بازدید را به خود اختصاص دهد؟!

قیمت بلیت سینما‌ها در شرایط فعلی (سال ۱۴۰۰) ، رقمی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است. در صورتی که در سال ۱۳۹۸، این رقم بین ۵۵۰۰ تا ۲۰ هزار تومان بود و در سال ۹۷ نیز بین ۵ تا ۱۵ هزار تومان.

با این مقایسه می‌توان به این نتیجه رسید که بالا بودن فروش فیلم سینمایی «دینامیت» به خاطر افزایش نرخ بلیت سینما‌ها و افزایش دو برابر و نیمی روز‌های اکران آن است و علی رغم بالا بودن فروش، نسبت به «مطرب» و «هزارپا» این فیلم سینمایی پربازدید‌ترین فیلم سینمایی نیست و دو فیلم سینمایی دیگر، قبل از آن قرار دارند.

البته اگر بخواهیم پر بازدیدترین‌ فیلم‌های تاریخ سینمای ایران را بررسی کنیم، «هزارپا» هم حرف زیادی برای گفتن ندارد؛ چون در صدر جدول با فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲» ساخته مسعود ده‌نمکی مواجه می‌شویم که بالغ بر ۵ میلیون و ۳۲۸ هزار بازدیدکننده داشته است.

بعد از «اخراجی‌ها ۲»، «افعی» ساخته محمدرضا اعلامی با بیش از ۴ میلیون و ۵۱۷ هزار مخاطب، «آدم برفی» به کارگردانی داوود میرباقری با حدود ۴ میلیون و ۴۷۳ هزار تماشاگر، «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی با حدود ۴ میلیون و ۴۲۳ هزار مخاطب، «خواستگاری» به کارگردانی بهروز فخیم زاده با تماشاگری حدود ۴ میلیون و ۴۲۳ هزار نفر و «کلاه قرمزی و پسرخاله» به کارگردانی ایرج طهماسب با بازدید حدود ۴ میلیون و ۳۰۱ هزار نفر، قبل از «هزارپا» در رده پر بازدیدترین‌های فیلم های تاریخ سینمای بعد از انقلاب اسلامی قرار دارند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی پرفروش ترین فیلم حدود ۴ میلیون فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانی‌خرم و کارگردانی صابر ابر از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه رفته است.

با پایان بلیت اجراهای ماه اردیبهشت «امشب به صرف بورش و خون»، پیش‌فروش بلیت ۲۰ اجرای این نمایش در ماه خرداد، از طریق سایت تیوال آغاز شد.

دانشجویان رشته‌های مختلف می‌توانند در «یکشنبه‌های دانشجویی» با تخفیف به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.

صابر ابر این مونولوگ را که بر اساس رمان «نازنین» فئودور داستایوفسکی و ترجمه یلدا بیدختی شکل گرفته است، در کنار فاطمه نقوی به صحنه می‌برد.

دیگر عوامل نمایش «امشب به صرف بورش و خون» عبارتند از: مجری طرح: امیرسپهر تقی‌لو، طراح صحنه: صابر ابر، طراح لباس: ندا نصر، طراح گرافیک: فرهاد فزونی، طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی، محمدرضا رحمتی، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صدا: عرشیا باقری، تبلیغات: استودیو این/جا، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان (قیلم نیوز)، دستیار کارگردان: جواد باقری، گروه کارگردانی: الهام میرشفیعی، نیما سکوت، دستیار تهیه و تولید: محمدامین ساکی.

کد خبر 6089847 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش