Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:25:19 GMT

شکارچی ۲۶ قطعه کبک در زنجان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۸۶۷۴

شکارچی ۲۶ قطعه کبک در زنجان دستگیر شد

اسماعیل قلی زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شکارچی در ورودی شهر زنجان در دام محیط بانان سهرین گرفتار شد، افزود: این شکارچی خاطی با استفاده از یک دستگاه وانت نیسان در حال انتقال لاشه های کبک‌ها به منظور فروش در شهر بود که دستگیر شد.

وی با بیان اینکه یک فرد متخلف دیگر نیز که به همراه این شکارچی غیرمجاز در حال انتقال ۱۸۰ عدد چوب دستی از گونه جنگلی داغ داغان به شهر زنجان بود، دستگیر شد، اظهار داشت: در بازرسی از منزل شکارچی کبک که به دستور قضایی صورت گرفت یک قبضه سلاح شکاری ته‌پر تکلول متعلق به غیر، چهار تیر فشنگ ساچمه ای و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد که هر ۲ متخلف پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی زاده با اشاره به اینکه این ۲ متخلف دستگیر شده بومی منطقه بودند، تصریح کرد: جریمه شکار هر قطعه کبک نر و ماده به ترتیب مبلغ ۳ و ۹ میلیون ریال است که این شکارچی خاطی باید به عنوان ضرر و زیان به طبیعت و حیات وحش در وجه محیط زیست بپردازد و از لحاظ جنبه عمومی جرم صورت گرفته نیز قاضی پرونده رای خود را صادر خواهد کرد.   

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه ۱۰ قطعه از این کبک های شکار شده ماده و مابقی نیز نر بودند، گفت: این شکارچی متخلف برای شکار ۱۰ قطعه کبک ماده باید مبلغ ۹۰ میلیون ریال و ۱۶ قطعه کبک نر نیز مبلغ  ۴۸ میلیون ریال به عنوان جریمه به حساب محیط زیست واریز کند.

قلی زاده افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل به طور شبانه روز مشغول پایش و رصد در مناطق تحت مدیریت و اراضی آزاد استان هستند و در صورت مشاهده تخلف مطابق قانون با شکارچیان و صیادان غیرمجاز برخود جدی و قاطع خواهند کرد.

منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان‌های زنجان و طارم و با مساحت ۱۲۲ هزار و ۶۱۸ هکتار از سال ۱۳۷۵ تحت حفاظت قرار گرفته است که دشت سهرین این منطقه یک زیستگاه با ارزش آهو محسوب می‌شود و منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، نیز به وسعت حدود ۷۷ هزار و ۸۸۵ هکتار در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است.

حیات وحش منطقه شامل کل و بز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، گربه وحشی، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم‌ها بوده و گونه‌های گیاهی آن نیز نظیر ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک، آلبالوتلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون می‌باشد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز زنجان سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز زنجان محیط زیست دستگیر شد قطعه کبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در این استان بدون استفاده مانده است.

اسلام جاودان خرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: صندوق ملی محیط زیست بعنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی اظهارکرد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکتهای شهرکهای صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرحهای محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده ای نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی های محیط زیست و طرحهایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می شود.

جادودان خرد تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح ها و پروژه‌های حافظ محیط زیست در حوزه های صنعتی، کشاورزی، طرحهای کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاههای تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت های صنعتی و  فرمانداران می توانند نسبت به معرفی طرح های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت راهنمایی های لازم مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست