Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی محمدیان اردی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، این میزان بستری همزمان مبتلایان کرونا را پایین‌ترین آمار ثبت شده طی یکسال گذشته اعلام کرد و افزود: این آمار ۸۱۷ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در استان اردبیل است.

وی با اشاره به بستری شدن ۱۷ نفر دیگر از مبتلایان جدید کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته گفت: این میزان بستری روزانه مبتلایان کرونا، ۱۷۲ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، با فوت ۲ نفر دیگر از مبتلایان کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۶۲۱ نفر رسید.

وی با اشاره به تداوم روند کاهشی آرام شیوع کرونا در استان اردبیل، وضعیت شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان را کاهشی اعلام کرد و با هشدار به احتمال اوج‌گیری شیوع کرونا بیان کرد: شیب نزولی شیوع این بیماری با روندی کُند ادامه دارد.

دکتر محمدیان اردی از بستری شدن ۱۸ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۷ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه اعلام کرد: هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد ولی با توجه به شناسایی سه نفر مبتلا به سویه اومیکرون کرونا در استان اردبیل، بیم شیوع موج ششم کووید.۱۹ در این استان افزایش یافته است.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

دکتر محمدیان اردی همچنین اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۲۶ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

وی از تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف ساکن این استان خبر داد و افزود: تاکنون ۹۱۰ هزار و ۳۸۵ دُز واکسن نوبت اول و ۷۹۳ هزار و ۱۹۱ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: تاکنون برای ۱۲۹ هزار و ۹۵۰ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در این استان، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به تزریق دُز اول واکسن کرونا برای بیش از ۹۵ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در استان اردبیل گفت: امیدواریم با ادامه همین روند، قبل از شیوع احتمالی موج ششم تمام افراد واجد شرایط دُز اول تا سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

دکتر محمدیان اردی همچنین بیان کرد: پس از هشدار در خصوص احتمال شیوع سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت کرونا در استان اردبیل کووید ۱۹ در این استان شبانه روز گذشته بیماری کووید ۱۹ مبتلایان کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا سال گذشته د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸ هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود