Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت بنزین در پمپ بنزین های آمریکا برای نخستین بار در حدود دو ماه اخیر تحت تاثیر رشد قیمت نفت و تقاضای بالای مصرف کنندگان، افزایش یافت.

به گزارش بلومبرگ، انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد میانگین ملی قیمت خرده فروشی بنزین پنج شنبه گذشته به ۳.۰۳ دلار در هر گالن افزایش یافت که بالاترین قیمت از ۱۹ دسامبر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت بنزین هفته گذشته برای نخستین بار از اوایل نوامبر رشد قیمت پایداری داشت. اوایل نوامبر قیمت بنزین به بالاترین حد هفت سال اخیر صعود کرد و باعث شد دولت بایدن سلسله اقداماتی را برای پایین بردن قیمتها انجام دهد که شامل اعلام آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک بود.

تلاشهای بایدن برای پایین بردن قیمتها با شناسایی واریانت جدید اُمیکرون همزمان شد که به واکنش شدید بازارهای نفت و سقوط قیمتها به دلیل نگرانیها از آسیب دیدن تقاضا تحت تاثیر شیوع این واریانت منجر شد. با توجه به این که قیمت بنزین معمولا قیمت نفت را دنبال می کند، مصرف کنندگان در ایام تعطیلات از کاهش قیمت سوخت بهره مند شدند اما اکنون که به نظر می رسد اُمیکرون بیماری زایی کمتری نسبت به واریانتهای قبلی دارد، قیمتهای نفت تا حدود زیادی بهبود پیدا کرده است.

Las Vegas – Circa June 2019: Chevron Retail Gas Station. Chevron traces its roots to the Standard Oil Corporation V

شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا سال میلادی گذشته ۵۵ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد قیمت سالانه در بیش از یک دهه گذشته بود و تنها در دسامبر ۱۴ درصد افزایش داشت.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تقاضا برای بنزین بر اساس میانگین چهار هفته ای در هفته منتهی به ۳۱ دسامبر، در بالاترین میزان پنج سال اخیر قرار داشت و به ۹.۲۹ میلیون بشکه در روز رسید. این افزایش احتمالا نتیجه ذخیره سازی توسط فروشندگان و شرایط جوی نامساعد در بعضی از مناطق آمریکا بود که سفر را محدود کرد.

ذخایر بنزین آمریکا در پایینترین حد پنج سال اخیر مانده است و تحت تاثیر اختلالات ناخواسته و فصل تعمیرات، کاهش بیشتری پیدا می کند.

برچسب هاخبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) کرونا اومیکرون (Omicron) نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: خبرگزاری بلومبرگ Bloomberg کرونا اومیکرون Omicron نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت

در پی مذاکرات آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی و نگرانی‌ها درباره تورم در آمریکا، قیمت‌های نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برگزاری مذاکرات برای برقراری آتش‌بس بین گروه مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صیونیستی در قاهره و درنتیجه فروکش‌کردن نگرانی‌ها درباره ایجاد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، همچنین داده‌های مربوط به تورم در آمریکا و احتمال پایین‌نیامدن نرخ بهره بانکی در این کشور سبب شد قیمت‌ نفت روز دوشنبه (دهم اردیبهشت‌) یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت  نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۸ سنت یا ۱.۰۹درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۳ سنت یا ۰.۹۹درصد کاهش، ۸۳ دلار و ۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش تلاش‌ها برای میانجیگری به‌منظور برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، تنش‌های ژئوپلیتیک را کاهش داده و قیمت نفت را در معاملات ساعات اولیه روز دوشنبه پایین آورده است.

بازارها همچنین منتظر نتیجه بررسی سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم مه (چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت‌) اعلام شود.

داده‌های روز جمعه (هفتم اردیبهشت‌) نشان داد تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس ۲.۷درصد افزایش یافته است که از رقم هدف‌گذاری‌شده بانک مرکزی آمریکا مبنی بر رشد ۲درصدی تورم بیشتر است. کاهش نرخ تورم احتمال کاهش نرخ بهره را هم افزایش می‌داد؛ عاملی که محرک رشد اقتصادی و تقاضای نفت به‌ شمار می‌رود.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار، گفت: تورم مداوم آمریکا نگرانی‌هایی را درباره تداوم بلندمدت رشد نرخ بهره بانکی ایجاد می‌کند که درنتیجه سبب افزایش ارزش دلار آمریکا و فشار بر قیمت کالاها می‌شود.

افزون بر این، داده‌های رسمی روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این تازه‌ترین نشانه مبنی بر کاهش تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین