Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: درحال حاضر ۵۶ درصد مشترکان برق کردستانی معادل ۳۹۵ هزار مشترک، الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند که جزو گروه خوش مصرف‌ها محسوب می‌شوند.

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه جلب رضایت و تأمین آسایش مشترکان در هر شرایطی برای شرکت توزیع برق کردستان در اولویت است، اظهار کرد: سال گذشته به دلیل کاهش بارندگی‌ها، نیروگاه‌های آبی از مدار خارج‌شده و تولید برق در آن‌ها با مشکل مواجه بود و این موضوع کار را برای شرکت‌های توزیع برق دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های توزیع برق وظیفه توزیع برق تولیدشده در نیروگاه‌ها را بر عهده‌دارند، گفت: گرمای بی‌سابقه در سال‌های اخیر منجر به افزایش مصرف برق شد به‌گونه‌ای که در تابستان امسال مصرف برق در کردستان نسبت به سالیان گذشته بیش از۴ برابر افزایش یافت.

لهونیان با اشاره به اینکه وجود تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و افزایش میزان مصرف، نیروهای شرکت توزیع برق کردستان را در شرایط سختی قرار داده بود، افزود: با تلاش شبانه‌روزی سعی بر این بود تا با تأمین برق پایدار، کمترین خاموشی‌ها در سطح استان اتفاق بیوفتد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عنوان کرد: علیرغم وجود تمام فشارها و مشکلات موجود، خوشبختانه هیچ صنعتی در استان با تعطیلی مواجه نشد و فعالیت و تولید همچنان درحال چرخش بود.

وی بابیان اینکه سالانه ۲۰ هزار انشعاب برق به مشترکان کردستانی واگذار می‌شود، بیان کرد: طی دو سال و نیم اخیر با فروش ۵۰ هزار انشعاب برق تنها ۷۰ میلیارد تومان هزینه از مشترکان دریافت شد که این مبلغ در برابر با فعالیت‌های انجام‌گرفته در شبکه برق بسیار ناچیز است.

لهونیان با تأکید بر اینکه شبکه برق در بسیاری از نقاط استان کردستان فرسوده است، افزود: طی دو سال و نیم اخیر ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه سیم مسی با استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید و بااعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان به کابل خود نگهدار تبدیل شد.

وی تحقق اهداف نیروهای شرکت توزیع برق استان را درگرو تأمین آسایش و رفاه حال مشترکین عنوان کرد و خاطرنشان کرد: سیمبانان این شرکت با فعالیت بر روی خطوط گرم تلاش می‌کنند تا در حین انجام عملیات مربوط به اصلاح و بهسازی شبکه برق، خاموشی‌ها در استان به حداقل برسانند.

لهونیان در ادامه به حذف قبوض کاغذی برق از چرخه خدمات طی این مدت در استان کردستان اشاره و اظهار کرد: ازجمله مهم‌ترین مزیت‌های قبض‌های دیجیتالی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها و همچنین کاهش قطع درختان به‌منظور تولید کاغذ هست.

وی به پیشرفت تکنولوژی و علم در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: تمام فعالیت‌ها باید با پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی روز دنیا همسو باشد چراکه عدم استفاده از این تکنولوژی‌ها در شرایط کنونی، کار را بیش از هر زمان دیگری سخت‌تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه هدف اصلی شرکت توزیع نیروی برق کردستان تأمین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان است، گفت: درحال حاضر ۸۵ خدمت به‌صورت غیرحضوری از طریق میز خدمات الکترونیک به هم استانی‌ها بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات برق ارائه می‌شود.

لهونیان با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۷۰۵ هزار اشتراک برق در استان کردستان وجود دارد، عنوان کرد: ۱۰۵ هزار مشترک کم‌مصرف در استان وجود دارد که مشمول طرح برق امید شده و هزینه‌ای بابت مصرف برق از آن‌ها دریافت نشده است.

وی بیان کرد: درحال حاضر ۵۶ درصد مشترکان برق درکردستان معادل ۳۹۵ هزار مشترک، الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند که جزو گروه خوش مصرف‌ها محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ۱۵۸ هزار مشترک نیز در استان بیش از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند، بیان کرد: مقرر است کنتور برق این تعداد مشترک پرمصرف تا شهریورماه سال آینده تعویض و به کنتور هوشمند تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه در طرح هوشمند سازی کنتور پرمصرف‌ها، مصرف برق هر مشترک مجزا کنترل می‌شود، افزود: اولویت نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکینی است که دو برابر بیشتر از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند.

لهونیان در ادامه با اشاره به اینکه قریب به ۱۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت توزیع برق استان کردستان درحال ارائه خدمت به مشترکین هستند، یادآور شد: شهروندان می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و درخواست خود را به‌صورت ملاقات حضوری و یا غیرحضوری با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان شرکت توزیع برق برق کردستان درحال حاضر هزار مشترک الگوی مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.


کد خبر 847549 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه