Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-به گزارش خبرگزاری «رویترز» نوزادی که در جریان هرج‌ومرج به‌وجود آمده در پی تخلیه‌ نیروهای آمریکایی از افغانستان در فرودگاه کابل ناپدید شده بود، پس از چهار ماه به پدربزرگ خود در «بدخشان» تحویل داده شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازخبرگزاری رویترز گزارش داده ، نوزادی که در جریان هرج‌ومرج عملیات تخلیه‌ نیروهای آمریکایی از افغانستان ناپدید شده بود، به خانواده خود در کابل پس از 4 ماه تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نوزاد در حالی که 2 ماهه بود در بحران فرودگاه کابل پس از اینکه پدر و مادرش او را به سربازان آمریکایی سپرده بودند، ناپدید شد.
پس از این ماجرا، یک راننده تاکسی این کودک را پیدا کرده و تاکنون در خانه خود از وی نگهداری می‌کرد.
این نوزاد که «سهیل» نام دارد پس از شناسایی به پدربزرگ خود در بدخشان تحویل داده شده و پدر و مادرش در حال حاضر در آمریکا هستند.
«میرزاعلی احمدی»، پدر سهیل که از کارمندان سفارت آمریکا در کابل بود، به‌همراه همسرش ثریا در جریان هرج‌ومرج عملیات تخلیه کودک‌شان را برای این‌که آسیب نبیند در نزدیکی دیوار فرودگاه کابل به نظامیان آمریکایی تحویل داده بودند. آنان پس از ورود به فرودگاه متوجه می‌شوند که نوزاد آنها گم شده است.
در آن زمان مقام‌های آمریکایی به میرزاعلی گفته بودند که ممکن است پسرش به خارج از افغانستان انتقال داده شده باشد؛ اما این کودک در فرودگاه جا مانده و صافی او را به خانه‌اش انتقال داده بود.
پس از اتنشار گزارشی از سوی رویترز درباره ناپدیدشدن سهیل، همسایه‌های صافی عکس سهیل را شناسایی کرده‌اند.
پس از یافتن سهیل، راننده تاکسی حاضر به واگذاری این نوزاد نشده و سرانجام پس از شکایت خانواده و گفتگو و مذاکره این کودک روز گذشته پس از 4 ماه به پدربزرگ وی تحویل داده شد.
یک فرمانده محلی طالبان به خبرگزاری رویترز گفت که طبق توافق دو طرف، خانواده‌ کودک به خانواده‌ صافی مقدار صدهزار افغانی معادل 950 دلار، به‌خاطر نگهداری از این نوزاد داده خواهد شد.
پیش از این شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که در بحران فرودگاه کابل 1450 کودک بدون والدین خود به آمریکا منتقل شدند.
براساس این گزارش، این کودکان در حال حاضر در آمریکا بوده و در حالی که سرنوشت آنها مشخص نیست به امید یافتن خانوده‌های خود انتظار می‌کشند.
برخی از مدافعان حقوق‌ کودکان هم گفته‌اند که این کودکان در هنگام فرار از افغانستان با خانواده‌ خود بودند؛ اما در جریان هرج‌ومرج‌ از هم جدا شده‌اند. به گفته‌ آن‌ها برخی از کودکان در جریان حمله انتحاری در ‌فرودگاه از خانواده‌ خود جدا شده‌ و امکان دارد شماری از والدین این کودکان در این حمله کشته شده باشند

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان تحویل داده شد فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان

ابراهیم کوهکن مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

 کوهکن افزود: پارسال ۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی ۳ ماه است و هزینه سالانه ذخیره آن ۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اوتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیر‌های پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.

وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • فیلم/ استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟
  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند