Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:03:42 GMT

از بازسازی مناطق سیل‌زده تا رفع تصرف اراضی ملی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۵۵۲۱

از بازسازی مناطق سیل‌زده تا رفع تصرف اراضی ملی

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "سیلابِ سواحل مکُران از نفس افتاد، تازه‌نفس‌ها می‌آیند"، "رونق در انتظار مرزهای تمرچین و سرو آذربایجان غربی با نگاه ویژه دولت مردمی"، "ورزشگاه هفت تیر بابل؛ قلعه بلااستفاده جادوگران فوتبال"، "کشاورزی گلستان زیر تیغ خشکسالی، هشداری که باید جدی گرفت"، "تانکرهای سوخت‌رسان و شب‌های تکراری مرگ در کردستان" و "معدنچیان سرخسی با ۱۰ ماه حقوق معوق همچنان وعده استخراج می‌کنند" از جمله این گزارش‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه استانهای ایرنا هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: آمار بستری و فوت افراد بر اثر ویروس کرونا در کشور در قیاس با گذشته بهبود یافته و موجب امیدواری شده است، اما روند ملی و بین‌المللی شیوع سویه جدید اومیکرون از احتمال تبدیل وضعیت موجود به شرایط سخت و نامطلوب نشان دارد که باید با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آن پیشگیری کرد.

سید محمد حسینی معاون رییس‌جمهور نیز که از روز گذشته در شهر رفسنجان به سر می‌برد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این شهر اعلام کرد که نظام جامع هماهنگ پرداخت حقوق ساماندهی می‌شود. این مقام دولتی خاطرنشان کرد که نظام هماهنگ پرداخت به نظام ناهماهنگ تبدیل شده است و نیازمند بازنگری جدی است.

همچنین از دفتر ایرنا در چابهار خبر رسید که در راستای رسیدگی به مشکلات مردم فرمانده کل سپاه پاسداران وارد شهر سیل‌زده کُنارک شد. سردار سلامی در جمع اهالی شهر سیل‌زده کُنارک با بیان اینکه برای کمک به مردم در مناطق سیل‌زده حضور پیدا می‌کنیم گفت: تا آخر پای رفع مشکلات مردم ایستاده‌ایم.

معاون وزیر بهداشت هم که به سنندج سفر کرده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این شهر تاکید کرد که سازمان جهانی بهداشت در تحویل واکسن خارجی کم‌کاری می کند. وی اضافه کرد که برای مسافرت های خارجی گاها هموطنان به واکسن خارجی از جمله آسترازنکا نیاز دارند که تهیه کرده ایم و مصرف شده و باز هم در حال تهیه این واکسن ها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز که در شهر سیل‌زده لارستان به سر می‌برد،  به خبرنگار ایرنا گفت که سیل ۱۵هزار میلیارد ریال به راه‌های کشور خسارت زد. این میزان خسارت در بخش های مختلف اعم از تخریب پل ها، ابنیه ها، گاردریل ها(نرده های حفاظتی کنار جاده ها) علائم، تونل ها و تخریب بخش هایی از جاده های اصلی و روستایی است.

همچنین معاون درمان تامین اجتماعی که برای مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید درمان تامین اجتماعی استان کردستان به سنندج سفر کرده است در این مراسم گفت که کاهش هزینه سلامت از جیب مردم در اولویت است.

رییس سازمان اوقاف هم که  میهمان مردم مشهد است،  تاکید کرد که بقاع متبرکه در جمهوری اسلامی قدرت تعیین‌کننده‌ای دارند. وی یادآور شد که بقاع متبرکه در کشور به عنوان نقاط متکثر می توانند کمک کنند که فضای تنفس جامعه پاکیزه شود.  

از زاهدان نیز خبر رسید که امدادرسانی به سیل‌زدگان ۲۳۱ روستای سیستان و بلوچستان ادامه دارد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان با اعلام این خبر افزود که تاکنون ۲۳ هزار و۵۲۲  نفر توسط نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند.

استاندار آذربایجان‌شرقی هم در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان اعلام کرد که هدف‌گذاری ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در استان آذربایجان‌شرقی را محقق می‌کنیم.  

از اراک نیز خبر رسید که سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی امسال ۱۳۰ درصد افزایش یافت. این خبر را معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی این استان اعلام کرد. به گفته وی ۹ میلیون و ۶۰۷ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در ۹ ماه امسال در استان مرکزی جذب شد.

همچنین مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از مقاوم سازی ۷۱ درصد از واحدهای روستایی استان کرمانشاه خبر داد. به گفته وی میانگین مقاوم سازی واحدهای روستایی در کشور ۵۴ درصد است.

مرکز ایرنا در بجنورد هم به نقل از مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی خبر داد که نیکوکاران مدرسه ساز خراسان شمالی ۳۶ مدرسه احداث کردند. قرار است تا پایان امسال، ۷۳ مدرسه در قالب ۲۵۱ کلاس درس ساخته می شود.

از ایلام نیز خبر رسید که ۲۹ هزار متر مربع از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد. به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی ایلام این میزان رفع تصرف اراضی ملی طی ۷۹ عملیات با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان خارج شده است.

۴۱۳ تن محصولات شیلاتی از آذربایجان‌شرقی صادر شد. این عنوان خبری بود که مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بیان کرد. انواع آبزیان زنده خوراکی و زینتی، خرچنگ، شاه میگو، خوراک و مکمل خوراک ماهی از مرز جلفا و نوردوز از جمله این صادارت است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان هم در گفت وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهیدحقانی و هرمز جابه‌جا شدند. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

ریس کل دادگستری هرمزگان نیز از دستگیری فرماندار سابق یکی از شهرستان های استان هرمزگان خبر داد. به گفته وی بنا به تحقیقات اولیه و مستندات موجود مبنی بر ارتکاب جرایم متعدد توسط متهم، وی با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

همچنین مرکز ایرنا در اصفهان با تهیه فیلمی با عنوان هنرِ آب و خاک در شهرضا، به بررسی این شهر بعنوان شهر ملی سفال پرداخته است. سفالگری و کوزه‌گری در شهرضای اصفهان قدمت ۷۰۰ ساله دارد و هنرمندان سفالگر این شهر در ساختن سفال‌های سبزآبی صاحب سبک هستند.

سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور هم در گفت وگو با مرکز ایرنا در زنجان خبر داد که ظرفیت تخلیه بار در راه آهن منطقه شمالغرب کشور ۳۴ درصد رشد یافت. این میزان ظرفیت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد سه درصدی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نیز اعلام کرد که ۵۱۸ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به استان بوشهر ابلاغ شد. وی توضیح داد که از میزان اعتبارات ابلاغی سهم هر کدام از بخش‌های مدارس، بهداشت و درمان، آب، راه و شهرسازی و آبخیزداری به ترتیب ۱۴۴، ۱۲۴، ۱۶۱، ۱۶ و ۷۳ میلیارد تومان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خرم‌آباد از افزایش ۳۰ درصدی جمعیت گونه‌های شاخص حیات‌وحش در لرستان خبر داد. وی یادآور شد که امسال نیز سرشماری حیات وحش استان با اولویت مناطق تحت مدیریت شکار و صید ممنوع و مناطق تحت مدیریت استان انجام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران نیز از فرار مالیاتی ۲۲ هزار مورد در مازندران خبر داد. وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ساری اضافه کرد: با اتخاذ تدابیر قانونی بخش زیادی از این موارد به عنوان مودیان جدید مالیاتی به چرخه مالیات دهندگان در مازندران اضافه شده‌اند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم نوید بازسازی زود هنگام مناطق سیل‌زده فارس را داد. وی افزود که خسارت دیدگان می‌توانند با مراجعه به این ستاد تمام فرآیندهای لازم در خصوص نام نویسی و تشکیل پرونده را در این ستاد به صورت یکپارچه انجام دهند.  

همچنین بازرس ویژه استاندار فارس از رصد عملکرد دستگاه‌ها در خدمات رسانی به مناطق سیل زده این استان خبر داد. وی به خبرنگار ایرنا در شیراز گفت که از ابتدای وقوع سیل ماموریت‌هایی برای دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف تعریف و مشخص شد و هم اینک نیز برخی دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن، راهداری و هلال احمر در منطقه مستقر هستند.

مرکز ایرنا در ایلام هم به نقل از استاندار این استان اعلام کرد که کنسولگری عراق در ایلام دایر می شود. وی که در دیدار با رییس و هیات رییسه دانشگاه واسط کشور عراق سخن می‌گفت،  افزود:۲ کشور دوست و مسلمان ایران و عراق دارای دشمنان مشترک هستند که از مصادیق این موضوع ترور و کشته شدن بیش از ۵۰۰ دانشجو و استاد عراقی در سال‌های گذشته و همچنین ترور دانشمندان هسته ای و علمی ایران است .

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا در مشهد گفت که  ۱۰۰ معدن راکد خراسان رضوی به بخش خصوصی واگذار شد.

از اهواز هم خبر رسید که یک میلیون تن نهاده‌ دامی از بندرامام خمینی در حال حمل به سراسر کشور است. به گفته مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان این نهاده‌های دامی شامل ذرت دانه‌ای، جو، سویا و کنجاله است که توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور وارد شده است.

این مرکز  همچنین در خبر دیگری از جان باختن شهردار دهدز بر اثر اصابت گلوله خبر داد.  هنوز از جزییات این تیراندازی خبر دقیقی از سوی مسوولان شهرستان های ایذه و دزپارت مخابره نشده است.

امروز گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا هم در ۳۱ استان کشور امروز مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن گزارش‌ کمیل بهشتیان رییس دفتر چابهار با عنوان "سیلابِ سواحل مکُران از نفس افتاد؛ تازه‌نفس‌ها می‌آیند"،  فریبرز سیفی خبرنگار مرکز ساری با تیتر "ورزشگاه هفت تیر بابل؛ قلعه بلااستفاده جادوگران فوتبال"،  سید جواد آل داوود خبرنگار مرکز تهران با عنوان "اعتیاد معضلی زیر پوست پایتخت؛ پاکسازی ضرورتی اجتناب ناپذیر"،  فهیمه عسکر پور کبیر خبرنگار مرکز کرمان با تیتر "ماجرای شیرِ پیرِ سیرجان"،  محمد ملاحمزه زاده خبرنگار مرکز اردبیل با عنوان "کاهش منابع و کم‌آبی در استان اردبیل"،  رضا اولادی خبرنگار مرکز قزوین با تیتر "فلفل دلمه‌ای‌های مرجوعی و تلنگری که باید می‌خوردیم"،  سیده فاطمه سجادی خبرنگار مرکز ارومیه با عنوان "شهدایی که ارومیه آخرین مقصدشان بود"،  سید حسین مجرد نثر خبرنگار مرکز رشت با تیتر "ملوان در تعقیب قهرمانی نیم فصل و شهرداری آستارا در مسیر قعرنشینی"،  محمد عزیزی راد رییس مرکز تبریز با عنوان "پشت خمیده صنعت اتوبوس‌سازی در آذربایجان‌شرقی" و فرزاد نویدی رییس مرکز کرمانشاه با تیتر "شهدای گمنام در کرمانشاه غریبه نیستند" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

برچسب‌ها مشهد ایرنا چابهار زاهدان حسین سلامی اهواز بجنورد ایلام آذربایجان شرقی استان مرکزی بندرامام خمینی بنياد مسكن انقلاب اسلامی اصفهان شهدای گمنام جمهوری اسلامی زنجان فارس اراک ساری کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مازندران ارومیه عراق لرستان ایران سیدمحمد حسینی استان اردبیل سنندج شیراز بنیاد مسکن جلفا اردبیل کرمانشاه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد ایرنا چابهار مشهد ایرنا چابهار زاهدان حسین سلامی اهواز بجنورد ایلام آذربایجان شرقی استان مرکزی بندرامام خمینی بنياد مسكن انقلاب اسلامی اصفهان شهدای گمنام جمهوری اسلامی زنجان فارس اراک ساری کردستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مازندران ارومیه عراق لرستان ایران سیدمحمد حسینی استان اردبیل سنندج شیراز بنیاد مسکن جلفا اردبیل کرمانشاه شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت وگو با خبرنگار ایرنا آذربایجان شرقی مرکز ایرنا مناطق سیل زده خبرنگار مرکز خبر رسید بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان