Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:17:23 GMT

۳۴ هزار معلم جدید از مهر ۱۴۰۱ جذب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۵۷۸۱

۳۴ هزار معلم جدید از مهر ۱۴۰۱ جذب می‌شوند

ناصر سلیمان‌زاده روز یکشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه امور اداری و نیروی انسانی شهرستان‌ها، مناطق و اداره کل خراسان جنوبی افزود: مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در جذب و استخدام نیروی انسانی، بومی‌گزینی است.

وی بیان کرد: چنانچه نیروی تازه استخدام متقاضی انتقال از بوم خود به شهرستان یا منطقه‌ای دیگر باشد، استخدامش ملغی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با بومی‌گزینی نیروی انسانی بسیاری از مشکلات موجود در ساماندهی نیروی انسانی مرتفع می‌شود.

وی افزود: هدف از بومی‌گزینی در آزمون‌های استخدامی برقراری عدالت آموزشی از حیث ساماندهی مطلوب نیروی انسانی و ایجاد توازن در ارایه خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی در نقاط مختلف کشور به‌ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: این استان به ۲ هزار نیروی انسانی نیاز دارد و پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی مهم‌ترین چالش استان در زمینه ساماندهی نیروی انسانی است.

محمدعلی واقعی افزود: علاوه بر پراکندگی جمعیت، خشکسالی‌ پیاپی و مهاجرت‌های بی‌رویه باعث کاهش جمعیت روستایی و رونق حاشیه‌نشینی در شهرها شده است.

وی گفت: با این وجود فرهنگیان و معلمان دلسوز، مومن و متعهد استان با سعه صدر و تلاش بی‌وقفه مشغول تربیت نسل آینده‌ساز هستند و گواه این مدعا کسب رتبه‌های فراوان در مباحث عقیدتی، علمی و آموزشی توسط دانش‌آموزان دختر و پسر خراسان جنوبی در دوره‌های مختلف تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود چهار شهرستان مرزی در این استان اضافه کرد: بیش از ۸ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در نواحی و مناطق مرزی استان تحصیل می‌کنند.

وی از خراسان جنوبی به عنوان دومین استان بیابانی کشور یاد کرد و گفت: از سال ۱۳۹۰ به بعد جمعیت دانش‌آموزی این استان رشد چشمگیری داشته است.

واقعی با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار معلم زن و مرد در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی و پیش دبستانی در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر مدارس استان با حداقل نُرم دانش‌آموزی، فعالیت می‌کنند افزود: مهر امسال یک هزار و ۲۰۰ معلم استان بازنشسته شدند.

برچسب‌ها آزمون استخدامی خراسان جنوبی وزارت آموزش و پرورش معلم نیروی انسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون استخدامی خراسان جنوبی وزارت آموزش و پرورش آزمون استخدامی خراسان جنوبی وزارت آموزش و پرورش معلم نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، استاندار همدان در مراسم گرامیداشت و تکریم مقام معلم در شهرستان فامنین گفت: پیشرفت کشور از مسیر توجه به آموزش‌ و‌ پرورش می‌گذرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند تا نسلی همانند ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید معلم تربیت شوند که در راه مانایی ایران اسلامی جان خود را هدیه کردند.

او تصریح کرد: سطح فرهنگ‌ها، بینش‌ها و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است از همین رو محلی که می‌تواند یک تعادل خاص بین دانش‌آموزان ایجاد کند، آموزش‌و‌پرورش است تا دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را سرلوحه دروس قرار دهد.

استاندار همدان گفت: ایران قوی تمام تلاش و توان خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم