Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:53:19 GMT

نکات ضروری در انتخاب موتور آسانسور

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۰۷۱۵

نکات ضروری در انتخاب موتور آسانسور

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، وقتی در حال ساخت سازه ای هستیم، باید به تمام جزئیات توجه کنیم. آسانسور یکی از مهمترین اجزای ساختمان های بلند است که باید به درستی انتخاب و نصب شود. به لطف پیشرفت روزافزون تکنولوژی، آسانسورها نیز انواع مختلفی دارند و با موتورهای مختلفی کار می کنند.

از آنجایی که موتور آسانسور نقش بسیار مهمی در حرکت، ایمنی و عملکرد آسانسور دارد، انتخاب صحیح آن می تواند بسیار موثر باشد و در صورت انتخاب نادرست می تواند به تمامی سیستم های آسانسور آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زیر نکاتی ضروری در انتخاب موتور آسانسور را به شما پیشنهاد می کنیم تا بتوانید با شناخت انواع موتور و کاربرد آنها بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

موتور آسانسور چیست؟

برای بررسی نکات ضروری در انتخاب موتور آسانسور باید بدانید که موتور در قسمت فوقانی چاه قرار می گیرد و موجب حرکت یک تسمه یا قرقره می شود، این تسمه ها وظیفه جابجایی کابل های متصل به کابین آسانسور را بر عهده دارند. آسانسورهایی که سرعت بالایی دارند اغلب بدون دنده یا گیرلس هستند.

به طور کلی موتورها و قطعات مربوط به آنها کل فضای بالای چاه را پر می کنند. امروزه همه سازندگان سعی می کنند تجهیزات را روی چاه یا دیوار کناری قرار دهند تا فضای کمتری اشغال شود. اکثر مشتری ها موتورهای بدون چرخ دنده یا گیرلس به همراه آهنرباهای دائمی را به عنوان موتور آسانسور اصلی انتخاب می کنند. زیرا اندازه آنها کوچکتر است، اما مانند مدل های قدیمی کار می کنند. برای انتخاب موتور آسانسور مناسب، چند نکته ضروری را بررسی می کنیم، تا در انتخاب بهترین مدل به شما کمک کند.

موتورخانه آسانسور

موتور های گیرلس: در این مدل اهرم ها مستقیماً به موتور و کابین متصل می شوند. بنابراین برای قرار دادن آنها نیازی به مکان جداگانه ای ندارند. در نتیجه نیازی به کابین موتور ندارند.

موتور های گیربکس: در این مدل آسانسور ها، اغلب موتور آسانسور و چرخ در اتاقی که بالای چاه آسانسور قرار دارد، نصب می شوند که طراحی این اتاق در بالای چاه باید توسط معمار در مراحل اولیه ساختمان صورت گیرد، این کار می تواند هزینه بر باشد و موجب هدر رفتن فضای موجود در خانه شما شود.

آسانسور وکیوم: برای بررسی راهنمای کامل انتخاب موتور آسانسور، جالب است بدانید که این نمونه هیچ نیازی به موتورخانه ندارد، زیرا با استفاده از قرقره و موتور کار نمی کند. بلکه عامل حرکت آن هوا است.

تفاوت موتورهای آسانسور در تعداد طبقات و سرعت

موتور های گیرلس: موتور های گیرلس، توانایی حرکت تا سرعت ۶۱۰ متر در دقیقه را دارند. همچنین می توانند تا ارتفاع ۶۰۰ متر نیز حرکت کنند.

موتور های گیربکس: برای بررسی راهنمای کامل انتخاب موتور آسانسور، باید بدانید که موتور های گیربکس، حدودا تا سرعت ۱۵۲ متر در دقیقه حرکت می کنند و توانایی حمل مسافران را تا ارتفاع ۷۵ متر (حدودا ۲۴ طبقه) دارند.

موتور های هیدرولیک: این موتور ها اغلب در ساختمان های کوتاه، حدود ۲ تا ۸ طبقه مورد استفاده قرار می گیرند و نهایتا می توانند با سرعت ۲۰۰ فوت در دقیقه (حدود ۶۰ متر در دقیقه) حرکت کند.

ظرفیت انواع موتور آسانسور

موتور های گیربکس: برای بررسی دقیق دستورالعمل های انتخاب موتور آسانسور، لازم است بدانید که هر دو مدل بدون دنده و گیربکس ظرفیت یکسانی دارند، که برای جابجایی مسافران بین طبقه های مختلف کافی است.· آسانسور وکیوم: این مدل، همانطور که در بالا ذکر کردیم، قرقره و موتور خاصی ندارند و به وسیله هوا حرکت می کنند. به همین دلیل اغلب ظرفیت کمتری دارد و به اندازه وزن یک انسان به همراه ویلچر می تواند مناسب باشد. در کل این محصول برای آسانسور خانگی توصیه می شود.

تعمیر و نگهداری موتور آسانسور

موتور گیرلس: یکی از نکاتی که در انتخاب موتور آسانسور باید از آن مطلع باشید این است که مدل های گیرلس نیازی به اهرم ندارند و نمی خواهند روغن کاری شوند. به دلیل اندازه کوچک، نگهداری راحت تری دارند و از قطعات کوچکتر و کمتری ساخته می شوند.

موتور گیربکس: این موتور ها بزرگ تر از نمونه های دیگر هستند. آن ها از قطعات بزرگ تر و بیش تری نیز ساخته شده اند. به همین دلیل به تعمیر و نگه داری دقیق تری نسبت به نمونه های دیگر احتیاح دارند. همچنین دارای دنده هستند که باید به طور مرتب تعویض و مورد بررسی قرار گیرند.

موتور های هیدرولیک: مایعات هیدرولیک این موتور باید به طور مرتب بررسی شود. زیرا فقط یک نشتی کوچک می تواند مشکل بزرگی ایجاد کند. اما هزینه نصب و نگهداری آن ها بسیار مقرون به صرفه است و نگهداری قطعات آن سخت نیست، که دلیل اصلی گرایش مردم به این موتور است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5396368

منبع: مهر

کلیدواژه: آسانسور کسب و کار کسب و کارهای اینترنتی کسب و کار گروه خودروسازی سایپا تعمیر لوازم خانگی گروه صنعتی ایران خودرو محیط کسب و کار ایران دکوراسیون منزل تعمیرات موبایل قیمت خودرو تعمیرات برقی کسب و کارهای اینترنتی طراحی داخلی میوه پیامک بیمه شخص ثالث موتور های گیربکس برای بررسی موتور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

کد خبر 6088887 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته