Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@06:39:22 GMT

باتری مناسب ساینا

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۱۲۱۹

باتری مناسب ساینا

باتری مناسب ماشین ساینا که توسط کارخانه ایران خودرو بر روی ماشین نصب می شود، باتری 50 آمپر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ باتری مناسب ماشین ساینا که توسط کارخانه ایران خودرو بر روی ماشین نصب می شود، باتری 50 آمپر است. باتری 50 آمپر در دو قالب L1 و L2 تولید می شود که با توجه به ابعادی که باتری دارد و باید با ابعاد سینی باتری در ماشین مطابقت داشته باشد، باتری 50 آمپر با قالب L2 برای این ماشین مناسب می باشد، علاوه بر باتری 50 آمپر، باتری 55 آمپر نیز برای این ماشین مناسب است زیرا دارای قالب یکسانی با باتری 55 آمپر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان تعویض باتری ساینا وقتی است که باتری توان رساندن آمپر مورد نیاز به استارت ماشین را نداشته باشد و نتواند ماشین را روشن کند. اما بهترین زمان تعویض باتری ماشین، قبل از خراب شدن آن است. باتری قبل از آن که به طور کامل از کار بیفتد، علائمی از خود نشان می دهد که شما را متوجه کند زمان تعویض باتری است. ما در اینجا به چند مورد از این علائم می پردازیم.

 اتصالات باتری ساینا خوردگی دارد: وقتی به باتری اتومبیل خود نگاه می کنید، مشاهده یک ماده سفید و خاکستری روی فلزات باتری نشانه مطمئن خوردگی یا سولفاته است. سولفاته های روی سرباتری ها، اتصالات فلزی مثبت و منفی بالای باتری، می تواند منجر به مشکلات ولتاژ و مشکل در راه اندازی خودرو شود. بنابراین اگر از عمر باتری شما زمان زیادی گذشته است مثلا حدود 2 الی 3 سال و سولفاته مشاهده کرده اید، بدانید زمان تعویض باتری فرا رسیده است.

 شما می توانید بوی گندیده را حس کنید: اگر هنگام بازکردن کاپوت خودرو بوی تخم مرغ گندیده را احساس کردید، این ممکن است نشانه نشتی باتری خودرو باشد. نشت گاز در باتری می تواند ناشی از خرابی باتری باشد.

 بدنه باتری ساینا شما خراب شده است: قرار گرفتن در معرض گرما یا سرما شدید می تواند در واقع باعث متورم شدن و ترک خوردن قاب باتری شود. اگر باتری ساینا ظاهری غیر از مستطیل به خود گرفته است، احتمال اینکه درست کار نکند زیاد است و باید تعویض شود.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، با نمایندگی های باتری تماس بگیرید تا شما را در تعویض باتری خودروتان کمک کنند. تعویض باتری ساینا باید به درستی انجام شود تا باتری بتواند بهترین عملکرد را در طی طول عمر 2 الی 3 ساله خود داشته باشد. در صورتی که تصمیم به تعویض باتری گرفته اید، با ما تماس بگیرید تا ما کارشناسان نصب خود را برای کمک به شما و تعویض باتری خودروتان به محل دلخواه شما بفرستیم.

به راحتی می توان تشخیص داد که ماشین شما چه مشکلی دارد، اما کشف علت این مشکلات می تواند گیج کننده باشد. هنگامی که سوییچ را می چرخانید تا ماشین را روشن کنید، اما ماشین استارت نمی خورد به احتمال 99% باتری ساینا مشکل دارد، اما می تواند ایراد از خود اتومات استارت نیز باشد. بنابراین نیاز دارید که ابتدا باتری را چک کنید که از احتمال بیشتری برخوردار است. به هنگام چک کردن باتری اگر به موارد زیر برخورد کردید بدانید که زمان تعویض باتری ماشینتان است.

 مشاهده ترک یا شکستگی بر روی بدنه باتری: در این زمان حتما با احتیاط باتری ساینا را تعویض کنید، زیرا با ترک و یا شکستگی بدنه باتری، باعث نشت محلول الکترولیت به بیرون باتری ساینا می شود که بسیار خطرناک است زیرا هم به پوست انسان می تواند آسیب برسناد و هم می تواند قطعات دیگر خودرو را که در معرض محلول نشت شده قرار گیرد را دچار خوردگی می کند.

 مشاهده سولفاته بر روی سطح باتری و سر باتری ها: سولفاته نیز بلور های خورنده ای هستند که باعث ایجاد مقاومت بر سر راه شارژ باتری توسط دینام می شوند. اگر از عمر باتری ساینا بیش از دو سال گذشته باشد، مشاهده سولفاته زنگ خطر است برای آماده شدن تعویض باتری.

 استشمام بوی بد: اگر سعی می کنید ماشین خود را روشن کرده و سپس کاپوت خودرو را باز کنید، ممکن است بویی شبیه تخم مرغ گندیده یا گوگرد احساس کنید. این علامت معمولی نشتی باتری ساینا است که می تواند ناشی از کهولت سن، آسیب خارجی به پایانه ها یا قاب باتری یا اتصال کوتاه داخلی باشد.

در صورت مشاهده هر یک موارد بالا با ما تماس بگیرید تا در کمترین زمان تعویض باتری ساینا شما را انجام دهیم.طول عمر باتری ساینا چقدر است؟ به طور معمول باتری های ماشین دو تا چهار سال برای شما دوام می آورند. با این حال، عواملی مانند شرایط آب و هوایی، نوع وسیله نقلیه یا حتی نحوه رانندگی با ماشین خود می توانند در بازه زمانی عمر باتری خودرو تاثیرگذار باشند.

تعویض باتری خودرو در نهایت باید اتفاق بیفتد، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید با مراقبت مناسب باتری خودرو را بیشتر از حد معمول حفظ کنید. سفرهای کوتاه مکرر می تواند به کوتاه شدن طول عمر باتری ساینا کمک کند.

باتری های خودرو در فواصل زمانی متنوعی شارژ می شوند. اگر باتری ساینا شارژ کامل دریافت نکند، رسوبات کریستالی قوی روی صفحات منفی تشکیل می شود و در واقع می تواند از دریافت شارژ مناسب باتری جلوگیری کند.

اکنون این بدان معنا نیست که باید ساعت ها با خودرو رانندگی کنید، بلکه به این معنی است که باید مراقب باشید که طول عمر باتری ساینا خود را با شارژ نصفه و نیمه ی باتری تحت تاثیر قرار ندهید. چراغ های ماشین، بخاری و رادیو همگی در زمان خاموش بودن موتور به باتری متکی هستند.

باتری‌ها معمولاً می‌توانند بیشتر انواع دما را تحمل کنند، اما گرمای شدید و سرمای شدید می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. دمای بالا می تواند باعث تبخیر آب مایع باتری شود که در واقع می تواند باعث مشکلات شارژ بیش از حد شود. این در واقع طول عمر باتری ساینا شما را کاهش می دهد. برق دزدی که به آن برق دزدی باتری ساینا نیز گفته می شود، جریان الکتریکی است که در هنگام ایست و پس از خاموش شدن موتور از یک وسیله نقلیه گرفته می شود. آیا می دانید ممکن است اگر شما فراموش کنید چراغ های جلو خودرو خود را خاموش کنید، ماشین شما روز بعد روشن نشود؟

خوب ، این یک نمونه برق دزدی باتری ساینا است. اتومبیل های مدرن می توانند به راحتی مجهز به تعداد زیادی رایانه داخلی باشند که در یک سیستم به یکدیگر متصل شده اند. این بدان معناست که عملیات متعددی با استفاده از برق در وسایل نقلیه وجود دارد، حتی زمانی که موتور کار نمی کند.

پس از خاموش شدن موتور ، اکثر سیستم های رایانه ای خودروها وارد حالت خواب می شوند و میزان برق دزدی را به کمتر میزان کاهش می دهند. زنگ هشدار ، سیستم های استریو ، ساعت ، چراغ های داخلی ، کامپیوترهای مدیریت موتور ، GPS ، ماژول های گرمایش صندلی و موارد دیگر تنها چند مورد است که می تواند باعث برق دزدی باتری ساینا در حالی که موتور خاموش است شود. اگر یک یا چند سیستم نتوانند بخوابند، از برق باتری استفاده کرده و باتری خودرو را در طول شب تخلیه کنند.برای تعویض باتری ساینا علاوه بر آچار سایز 10 به بکس با رابط بلند نیز نیاز خواهید داشت.

اول از همه بست منفی و سپس مثبت را باز کنید. پس از باز کردن بستها نوبت به نگهدارنده باتری ساینا میرسد. اگر به کنار باتری توجه کنید آن را خواهید یافت. نگهدارنده باتری را توسط بکس و رابط بلند باز کنید. حال به آرامی باتری خراب ساینا را بیرون اورده و باتری جدید را جایگزین کنید.قبل از محکم کردن بستها حتما آن ها را بررسی کنید. در صورت سولفاته بودن یا آن ها را با آب جوش بشویید یا تعویض باتری ساینا انجام دهید. دقت داشته باشید اگر خودتان تصمیم به تعویض باتری دارید پس از تعویض باتری نسبت به سلامت دینام خودرو و سیستم برقی خودرو و عدم برق دزدی ان اطمینان حاصل کنید. چرا که این موارد ارتباط مستقیمی با طول عمر باتری ساینا شما دارد. برای این منظور میتوانید از راهنمای تست دینام و تست برق دزدی خودرو استفاده کنید.

البته در صورت خرید باتری ساینا از امداد باتری کهن این موارد به همراه ارسال و نصب به صورت کاملا رایگان برای شما انجام خواهد شد.انرژی خروجی باتری ساینا ، بستگی به ظرفیت و تعداد سلول های باتری دارد، اما بسته به شرایطی که در آن استفاده می شود نیز متفاوت است. چالش این است که بین ظرفیت، سهولت شارژ، حجم و اجزای مورد نیاز برای افزایش بهره وری انرژی، تعادل مناسب را بیابید.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد باتری زمان تعویض باتری باتری 50 آمپر باتری خودرو باتری ها برق دزدی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25

فرارو- مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 تقابل بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون فعلی بازار است. ردمی نوت 13 نسخه ۵G با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی کمی بیش از ۹ میلیون فروخته می‌شود و فروشنده‌های موبایل کف قیمت گلکسی A25 سامسونگ را در همین بازه اعلام می‌کنند.

به گزارش فرارو؛ مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 در بخش دوربین و نمایشگر با برتری میلیمتری گوشی کره‌ای به‌پایان می‌رسد، اما آن‌هایی که موقع خرید گوشی همه‌چیز را فدای قدرت پردازنده و باتری می‌کنند، می‌توانند سراغ خرید ردمی نوت 13 بروند.

مقایسه ردمی نوت 13 و A25 ؛ تفاوت طراحی

گلکسی A25 سامسونگ در حد پنج، شش گرم از ردمی نوت 13 شیائومی سنگین‌تر است. وزن گلکسی A25 سامسونگ بدون احتساب گلس و ... تقریبا ۱۹۷ گرم است و شیائومی، اقتصادی‌ترین گوشی نسل ردمی نوت 13 را با وزن ۱۷۳.۵ گرم روانه بازار کرده است. بخشی از این اتفاق به‌خاطر بزرگتر بودن گلکسی A25 سامسونگ است که در همان نگاه اول می‌توانیم به آن پی ببریم.

گلکسی A25 سامسونگ، فقط چند میلیمتر ارتفاع بیشتری دارد و از نظر سبک و سیاق طراحی نسبت به مدل‌های نسل قبلی خودش، شکیل‌تر است. میان‌رده جدید سامسونگ در رنگ‌های آبی روشن و تیره، لیمویی و مشکی در بازار موجود است و خریداران ردمی نوت 13 نسخه ۵G شیائومی می‌توانند گوشی خودشان را از بین رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و طلایی انتخاب کنند. تا اینجا برتری خاصی در سبک طراحی دوتا گوشی وجود ندارد و بهتر است برای انتخاب گزینه نهایی، سراغ بقیه آیتم‌ها برویم.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلگسی A25 ؛ تفاوت نمایشگر

ردمی نوت 13 به‌شکل جزیی از نمایشگر بزرگتری برخوردار است. گفتیم جزیی، چون تفاوت اندازه نمایشگر ردمی نوت 13 و A25 سامسونگ فقط در حد یک‌دهم اینچ است. گلکسی A25 سامسونگ مثل خیلی از میان‌رده‌های کره‌ای با نمایشگری از نوع سوپر AMOLED پا به میدان گذاشته که نسبت به صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 بهتر است.

گلکسی A25 سامسونگ به‌لطف نمایشگر سوپر AMOLED از تراکم پیکسل بیشتری برخوردار است و در وهله دوم، از ترکیب نسبتا قابل قبولی در این بخش استفاده می‌کند. رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی هزار نیت، بخشی از مشخصات نمایشگر ۶.۵ اینچی گلکسی A25 است و البته همین عدد و رقم‌ها در مشخصات صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 به‌چشم می‌خورد. با این حال نمایشگر سوپر AMOLED مقابل نمایشگر AMOLED حکم به برتری گوشی کره‌ای در این راند می‌دهد.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت تراشه

ردمی نوت 13 از حیث پردازنده اوضاع بهتری نسبت به گلکسی A25 سامسونگ دارد. تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ گلکسی A25 سامسونگ با اینکه چیز زیادی از تراشه شش نانومتری مدیاک دایمنسیتی ۶۰۸۰ ردمی نوت 13 ندارد،، اما موقع اجرای بازی، شرایط به نفع ردمی نوت 13 تغییر می‌کند.

ردمی نوت 13 علاوه بر این، به‌لطف همین تراشه شش نانومتری، در شارژدهی گوشی کمک حال باتری است و طبق محاسبات پنچمارک‌های معروف در این بخش هم شرایط بهتری از رقیب کره‌ای دارد. فراموش نکنیم تفاوت‌های گلکسی A25 و ردمی نوت 13 در بخش پردازنده، آنچنان محسوس نیست، اما خب موقع مقایسه نهایتا باید روی گزینه اصلح دست گذاشت.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت دوربین

ردمی نوت 13 روی کاغذ باید از دوربین بهتری نسبت به گلکسی A25 برخوردار باشد، اما در عمل اصلا اینطوری نیست.

ردمی نوت 13 نسخه ۵G که به حسگر اصلی ۱۰۰ مگاپیکسل مجهز شده، درمقایسه با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل A25 سامسونگ، موقع زوم کردن و تغییر نور قافیه را می‌بازد. در همین مدت کوتاهی که از حضور ردمی نوت 13 در بازار می‌گذرد، صحبت‌های زیادی از افت کیفیت دوربین در شب مطرح شده، اما A25 سامسونگ به‌رسم میان‌رده‌های قبلی کره‌ای چنین اتهامی ندارد. علاوه بر حسگر اصلی و دوتا دوربین‌های اولتراواید و تشخیص عمق، حسگر سلفی و ۱۳ مگاپیکسلی A25 عکس‌های بهتری نسبت به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی ردمی نوت 13 ثبت می‌کنند.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت باتری

ردمی نوت 13 با اینکه از حیث دوربین و نمایشگر عملکری ضعیف‌تر از A25 نشان می‌دهد، اما موقع مقایسه باتری سربلند از زمین رقابت خارج می‌شود.

ردمی نوت 13 و گلکسی A25 هر دو مثل میان‌رده‌های اسم‌ورسم‌دار بازار، به باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. با این وجود از صدقه‌سر همان تراشه دایمنسیتی ۶۰۸۰، ردمی نوت 13 می‌تواند شارژدهی بیشتری داشته باشد. از طرف دیگر ردمی نوت 13 با شارژر ۳۳ وات سزگار است و همین آپشن باعث می‌شود در مدت زمان کمتری، ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ درصد تبدیل شود.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25

مشخصات

ردمی نوت 13

گلکسی A25

ابعاد

161.1 در 75 در 7.6 میلیمتر

161 در 76.5 در 8.3 میلیمتر

وزن

173.5 گرم

197 گرم

نوع نمایشگر

AMOLED

سوپر AMOLED

سایز نمایشگر

6.6 اینچ

6.5 اینچ

حسگر اصلی

100 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

تراشه اصلی

دایمنسیتی 1080 (شش نانومتر)

اگزینوش 1280 (پنج نانومتر)

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

کف قیمت

9 میلیون و 100 هزار تومان

9 میلیون و 100 هزار تومان

دیگر خبرها

  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول