Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حمید ضمیری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر به مشکلات کشور اضافه شده، بحث فرونشست زمین در شهر بوده است. بسیاری از دشت های کشور با این معضل دست و پنجه نرم می کنند و به تازگی مخاطرات آن را از نزدیک لمس کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشت مشهد جز مناطقی از کشور است که فرونشست زمین در آن به مرحله بحرانی رسیده و بسیاری از پروژه‌های عمرانی آن را با مشکل مواجه کرده است؛ فرونشست در خط راه آهن تهران_ مشهد یکی از نمونه های بارز مخاطرات فرونشست در این استان است.

ضمیری در ادامه گفت:بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مهم‌ترین عامل فرونشست در دشت مشهد، برداشت بی رویه و بیش از حدمجاز آب زیرزمینی و ممانعت از نفوذ آب برگشتی شرب، صنعت و کشاورزی به دشت بوده است. به صورتی است که ۳۰ سال از منابع آب زیرزمینی برداشت غیرمجاز شده و سپس آرام آرام عارضه ایجاد می شود.

 وی افزود: اگر این موضوع مدیریت شود، نرخ فرونشست اندک اندک کاهش می یابد، یعنی اگر استفاده از منابع آب زیرزمینی کاهش چشمگیری پیدا کند، می توان گفت که بعد از ۵ تا ۱۰ سال بعد، فرونشست به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد.

ضمیری در ادامه گفت: موضوع کاهش فرونشست زمین در دشت مشهد همیاری و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی را در سطح شهر و استان می طلبد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز فرونشست زمین دشت مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان،منصور شیشه فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حادثه نشست خیابان به طول ۸ متر و عرض ۴ متر در اثر شکستگی خط لوله آبرسانی ۳۰۰ میلیمتری چدنی در خیابان علامه مجلسی رخ داد که باعث آبگرفتگی خیابان، پیاده رو و تعدادی مغازه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: عوامل پلیس راهور نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی اقدام و تیم های شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اصفهان و سازمان اتش نشانی به محل اعزام و در جهت ایمن سازی محل و تخلیه آب اقدام کردند. 

به گفته شیشه فروش پس از تخلیه و قطع جریان آب، عملیات حفاری برای ترمیم و اصلاح خط لوله شروع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • (تصاویر) فرونشست زمین در مشهد
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • عکس | بلعیده شدن پراید در خیابان پس از فرونشست زمین
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان