Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه عرب زبان جزئیات ابتکار عمل ارائه شده توسط سازمان ملل برای حل و فصل بحران سودان را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه اسکای نیوز عربی با اشاره به جزئیات ابتکار عمل ارائه شده توسط سازمان ملل برای حل و فصل بحران سودان اعلام کرد که این ابتکارعمل متشکل از چهار بند اصلی است.

طبق گزارش این شبکه، مهم‌ترین بند این ابتکار عمل انحلال شورای حاکمیتی و جایگزینی آن با شورای افتخاری ریاستی متشکل از سه عضو غیرنظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکای نیوز در این باره گزارش داد؛ این ابتکار عمل همچنین خواستار اعطای شورای امنیت ملی و دفاع به نظامیان است، اما این شورا باید تحت نظارت نخست‌وزیر باشد، که به او اختیارات اجرایی کامل، از جمله تشکیل یک دولت کاملا مستقل با تعداد نمایندگی بیشتر برای زنان، اعطا خواهد شد.

یک منبع آگاه در هیئت سازمان ملل در خارطوم نیز در این باره گفت: این ابتکار عمل بر اساس اصلاح سند قانون اساسی امضا شده در سال ۲۰۱۹ است که عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی سودان بخشی از مفاد اصلی آن را در چارچوب اقدامات ۲۵ اکتبر لغو کرد.

این منبع خاطرنشان کرد که این ابتکار عمل راه را برای مشارکت رهبران احزاب، کمیته‌های مقاومت و عناصر جنبش‌های مسلحانه در پارلمان که بعداً تشکیل خواهد شد، باز می‌کند.

وی همچنین مطرح شدن موضوع بازگشت عبدالله حمدوک، نخست وزیر مستعفی سودان را بعید ندانست.

پیش از این شورای حاکمیتی سودان از ابتکار عمل سازمان ملل استقبال کرده بود اما اتحادیه مشاغل که برگزار کننده تظاهرات مردمی در این کشور است مخالفت خود با آن را اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان سازمان ملل متحد ابتکار عمل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا قلندرشریف اظهار کرد: مطابق با این طرح، حریم کلان‌شهر مشهد با مساحت ۸۷ هزار و ۸۸۰ هکتار مشتمل بر تعداد ۱۲۴ سکونتگاه با ۱۸۱ هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت و هسته‌های صنعتی کارگاهی و فعالیتی بیشمار با برخورداری از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیشماری از جمله توپوگرافی مناسب، عرصه های سبز عمومی توسعه یافته، زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی، زیرساخت های تصفیه منابع آبی، فاضلابی و تولید آب خاکستری، شبکه راه‌های دسترسی و منظومه سکونتگاه‌های روستایی است.

شهردار مشهد گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر این ظرفیت ها به دلیل نبود طرح و برنامه مدون از سویی و ناهماهنگی در اقدامات سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول از سویی دیگر دستخوش سودجویی عمومی و آسیب‌هایی از حیث تشدید بهره‌برداری از منابع طبیعی، برهم خوردن تعادل نظام سکونت، فعالیت، سازمان فضایی، محیط زیست و ... شده است.

وی افزود: بر همین اساس شهرداری مشهد در راستای تعیین تکلیف وضعیت سیاسی و اداری، به منظور بهبود و نظم بخشی به توسعه پایدار حریم در قالب نظام برنامه ریزی کشور، بر آن شد تا سند پهنه بندی حریم ذیل اسناد بالادستی را بر اساس اصول و معیارهایی منبعث از قوانین و مقررات، طرح‌های موضعی و فرادستی، خصوصیات طبیعی حاکم و ویژگی های نظامات مختلف تهیه و تصویب کند.

قلندر شریف بیان کرد: هدایت و انجام این طرح در قالب کمیته راهبری حریم متشکل از نمایندگان کلیه ارکان مدیریت شهری از جمله استانداری، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، جهاد کشاورزی و ... در کارگروه‌ها و کمیسیون های شورای اسلامی شهر مشهد طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار مشهد افزود: بخشی از این رویکرد و سیاست های پیشنهادی در دو قالب حفاظت و پیشگیری از جمله حفاظت و صیانت از آبخوان مشهد منابع آبی همچون دریاچه سد طرق و بهره برداری بهینه از اراضی قهوه ای همچون کوره پزخانه های متروکه تعریف شده است.

وی گفت: در مجموع با پیش بینی این برنامه و سازوکارها، امید می رود با همت جمیع ارکان و دستگاه‌های اجرایی متولی، اهداف این طرح که توسعه پایدار، حفاظت و صیانت و بهبود کیفیت گستره حریم در تمامی ابعاد منطبق بر چشم انداز در افق طرح است، محقق شود.
 

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان