Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سخنگوی کیمسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی از بررسی دلایل توضیحی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ از لایحه بودجه در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد.

رحیم زارع  در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه دولت دیگر مایل نیست ارز ۴۲۰۰ تومانی را به این شکل ادامه دهد کمیسیون تلفیق امروز در جلسه ای با حضور مسوولان سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وزیر بهداشت به بررسی دلایل توجیهی دولت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دولت می‌گوید قادر نیست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را به این روش فعلی ادامه دهد چون به اعتقاد آنها روش کنونی غیرشفاف، ناعادلانه و تورم‌زا بوده و باعث قاچاق شده و کالا هم به آن صورتی که لازم است به دست مردم نمی‌رسد لذا ما در کمیسیون تلفیق به دنبال راهکارهای جایگزین هستیم.

سخنگوی کیمسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با تاکید بر اینکه اولویت و خط قرمز ما در کمیسیون تلفیق معیشت مردم است، افزود: باید مشخص شود که اگر قرار بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد، چگونه قرار است کالا به دست مردم برسد و روش های جایگزین دولت به صورت نقدی و غیرنقدی چیست. همچنین دولت چه طور می خواهد افزایش قیمت کالاها با حذف ارز ترجیحی را جبران کند.

وی ادامه داد: به نظر ما بحث تنها بر سر این ۶ قلم کالا نیست بلکه حداقل ۳۰ قلم کالایی است که دولت باید نظارت موثر و خوبی داشته باشد تا کالا به صورت آسان و فراوان در جامعه وجود داشته و به دست مردم برسد.

زارع گفت که کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز هم به بررسی موضوع حذف ارز ترجیحی مدنظر دولت در لایحه بودجه و تصمیم مجلس درباره آن می پردازد. کمیسیون تلفیق از ابتدای هفته آینده نیز بررسی جزئیات لایحه بودجه را از ماده یک و بحث منابع بودجه آغاز می کند.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارز ۴۲۰۰ حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت و با حضور وزرای دادگستری، ارتباطات و فناوری و معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصویب شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، با حضور وزراى دادگسترى و ارتباطات و فناورى اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضاى کمیسیون حقوقى و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

 این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت براى تصویب نهایی به مجلس شوراى اسلامی ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری