Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود ۱۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی، دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان افزود: تاکنون ۵۲۴ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر استان که زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند، سومین دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر ۹۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول واکسن کرونا و ۸۰ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۳۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که ۹۶ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت معالجه قرار دارند.
دکتر پهلوان، تعداد بستری‌شدگان دیروز ناشی از کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی را ۹۷ نفر عنوان کرد که کمترین رقم در ۱۰ روز گذشته بوده است.
مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر پوشش فراگیر واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی،  استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ورود به موج ششم تاکید کرد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.  
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲ شهر بردسکن و خلیل آباد از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.
به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز یکشنبه ۱۹ دی سال ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۲۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۴۰۳ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۶۳۹ نفر رسید.
همچنین تا کنون ۶ میلیون ۳۹ هزار و ۱۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
دو هزار و ۶۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تا کنون ۵۹ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۴۵۵ دُز اول، ۵۱ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۴۹۸ دُز دوم و ۷ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۸ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۹ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۲۴۱ دُز رسیده است.
در شبانه روز گذشته نیز ۳۱۴ هزار و ۷۳۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان، ۳۰۶ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۴۹۱ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۵۰ نفر را گرفته است. ۲۵۹ میلیون و ۰۵۹ هزار و ۶۱۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۶۰ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۰۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۵۹ هزار و ۰۴۶ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.

منبع: ایرنا انتها ی خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تزریق دوز سوم واکسن دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن کرونا درصد از جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند

دکتر سیدمجید غضنفری گفت:‌ از ابتدای اجرای طرح نفس در سبزوار تا پایان فروردین امسال‌ ۱۳۴ مادر باردار مصمم به سقط در قالب این طرح شناسایی شدند که با مداخله صورت گرفته، برای ۹۵ نفر آنان پرونده تشکیل شده و با مشاوره، حمایت های مالی معیشتی و دریافت آموزش های لازم از سقط جنین منصرف شده و به بارداری خود ادامه دادند.

وی افزود:‌ از این رقم ۲۷ نفر زیر نظر مراکز بهداشتی و مرکز نفس، حمایت‌های بهداشتی، اقتصادی و مشاوره روانشناسی و خانواده رایگان دریافت کردند و با مشارکت خیران و شهروندان، یک سری جهیزیه کامل برای یک مادر باردار آماده و تحویل وی داده شد.

مدیر مرکز مردمی نفس با تاکید بر اینکه انجام سقط جنین عمدی، معادل ارتکاب قتل محسوب می شود و تبعات فردی و قانونی متعددی دارد،‌ گفت: بروز اختلالات روحی و روانی و نیز پیامدهای جسمی جبران ناپذیر از جمله تخریب رحم و عدم امکان بارداری مجدد از دیگر خطرات ناشی از سقط جنین است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • تجلیل و پاسداشت مقام معلم در مشهد
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه‌شنبه‌های امید مشهد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند