Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرماندار کوهرنگ با اشاره به مشکل تملک اراضی منطقه بیرگان، گفت: ۱۱ روستا در اطراف سد کوهرنگ۳ مشکل تملک اراضی دارند که تاکنون هیچ تملکی صورت نگرفته است، وزارت نیرو باید مستقیما ورود کند. - اخبار استانها -

مرتضی زمانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به مشکل تملک اراضی منطقه بیرگان و سد کوهرنگ 3 اظهارداشت: کار ساخت سد در حال انجام است اما در زمان آبگیری سد روستاهای اطراف به زیر آب می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرماندار کوهرنگ افزود: تعداد 11روستا در اطراف سد مشکل تملک اراضی دارد که تاکنون فقط مشکل تملک 95 درصد از روستای شهریاری انجام شده و در مابقی روستاها تملک صورت نگرفته است.

وی گفت: زمانی که تملک اراضی انجام شود پول مردم داده می‌شود و آن‌ها می‌توانند در هرجایی که می‌پسندند اسکان یابند، پیشنهاد ما این است که یک شهرک ایجاد شود که برای این کار زمینی در روستای بیدامین پیشنهاد داده شد اما در این راستا نیز تاکنون اقدامی انجام نشده است.

زمان‌پور با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان متولی انجام این پروژه است، عنوان کرد: این شرکت تاکنون صورت‌جلسه‌ها و تعهدات زیادی داشته اما به دلیل نداشتن اعتبار به تعهدات خود عمل نکرده است.

فرماندار کوهرنگ ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در زمینه آب شرب، جاده‌های روستایی، بازگشایی روستاها، تامین آب اراضی کشاورزی و حق‌آبه کشاورزانی که خارج از سد هستند به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی اشاره کرد: حل مشکل آب شرب روستاهایی نظیر روستای حاج‌علی، داور آباد و گل‌آباد  نیمه کاره مانده است و قرار بود کار کنتورگذاری انجام و کار تحویل آب و فاضلاب چهار محال و بختیاری شود اما هنوز کار کامل نشده است.

زمانپور تصریح کرد: در کار ساخت سد و تملک اراضی اطراف آن نیاز هست حتما حق‌آبه برای استان و شهرستان کوهرنگ در نظر گرفته شود. چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودهای کارون، زاینده‌رود و دز است پس باید سهمی از درآمد آب برای ما در نظر گرفته شود همچون استان خوزستان که سهمی از نفت دارد.

فرماندار کوهرنگ تشریح کرد: درخواست ما این است که وزارت نیرو مستقیم ورود کند زیرا یک استان در استان دیگر در هیچ کجا وجود ندارد، ما انتظار داریم وزارت نیرو که توان مالی بیشتری دارد ورود کرده و مشکل مردم را حل کند.

وزیر نیرو در شهرکرد: تملک اراضی منطقه بیرگان بر مبنای عدالت انجام می‌شودروایت تسنیم از وضعیت نامناسب اهالی بیرگان / مردم این منطقه از امکانات اولیه هم بی‌بهره‌اندزیرساخت دسترسی به اینترنت در بسیاری از روستاها و مناطق شهرستان کوهرنگ مناسب نیست

به گزارش تسنیم،  علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در 22 آبان‌ماه سال جاری در بازدید از سد و تونل کوهرنگ 3 در منطقه بیرگان در شهرستان کوهرنگ گفته بود: گزارش‌های واصله از این منطقه نارضایتی مردم را می‌رساند، اراضی مردم در دریاچه سد قرار گرفته است و به دلیل عدم انجام تملک مردم ناراضی هستند.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرماندار کوهرنگ مشکل تملک اراضی منطقه بیرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اخگرپور با اشاره به اینکه بخش‌هایی از اراضی ناحیه سه به دلیل ناهمواری و شیب به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و کلونی انواع آسیب‌ها تبدیل شده بودند افزود: به همین منظور و برای جلوگیری از گسترش این مکان‌ها ضمن احصاء نقاط آلوده با به کارگیری بولدوزر، لودر و کامیون نسبت به تسطیح و هموار کردن اراضی طی چندین مرحله اقدام شد.

به گفته این مسئول عملیات تسطیح و پاکسازی این اراضی در خیابان شکری جنوبی ضلع جنوب بلوار شقایق در محدوده کوره‌های آجرپزی انجام شد.

اخگرپور یاد آور شد: محل‌های پاکسازی و تسطح شده با گشت زنی مستمر عوامل نواحی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • بیرانوند همچنان تحت نظر کادر پزشکی
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹