Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@02:18:21 GMT

جذب نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۳۳۵۵

جذب نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش

به گزارش خبرآنلاین، برنامه «به وقت ایران» روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه در حالی روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مهمانان این برنامه بودند و درباره برنامه‌های دوره جدید وزارت آموزش و پرورش به گفتگو نشستند.

در بخشی از این برنامه یوسف نوری در پاسخ به پرسش مجری و کارشناس برنامه درباره برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای جذب معلمان در دوره جدید گفت: رکن مهم آموزش و پرورش برای ارایه خدمات به دانش‌آموزان و حاکمیت شایسته تربیتی، معلم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه علی‌رغم تاکیدات و مقرراتی که بوده است، شاهد ورود نیروی انسانی جز از دانشگاه تربیت معلم به مدارس هستیم.

او تاکید کرد: از گذشته دانشگاه‌های تربیت معلم که دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان را شامل می‌شود به عنوان هدف آموزش معلمان شناخته می‌شد، خود من هم در دانشگاه تربیت معلم درس خوانده‌ام. اینگونه دانشگاه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی اداره می‌شوند که فضا و فرایند مناسبی برای تبدیل فرد ورودی به یک معلم را داراست.

وزیر آموزش و پرورش درباره استثنای استخدام معلمان تحصیل‌کرده در دانشگاه‌هایی جز دانشگاه تربیت‌ معلم، تصریح کرد: ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اعلام می‌کند که تنها در رشته‌هایی که مورد نیاز است و ما رشته یا ظرفیت مورد نظر را در دانشگاه‌های تربیت معلم نداشته باشیم، اجازه استخدام معلم‌های تحصیل‌کرده در دانشگاه‌های دیگر را داریم. البته گاهی این امکان به‌وجود می‌آید که امتحانی را برگزار ‌و تعدادی را جذب آموزش و پرورش کنیم. به زودی نیز فراخوان جذب ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر یا بیشتر را برای جذب در آموزش و پرورش منتشر می‌کنیم که برای مناطق محروم خواهند بود. 

نوری در پایان خاطرنشان کرد: سال ۱۳۸۳ به وزارت آموزش و پرورش تکلیف شده است که یک برنامه جامع نیروی انسانی را بنویسد که متاسفانه این برنامه نوشته نشده است. مجلس در سال ۱۳۸۸ تعدادی از نیروی موجود مانند نهضت سواد آموزی، حق‌التدریس و... را جذب آموزش و پرورش کرده‌ است، از آن سال به بعد نیز تقریبا ۱۲ اصلاحیه در این باره داشته‌ایم. از اولین روزی که بر سر کار آمده‌ایم نیز خواستار فال شدن کارگروه نیروی انسانی شده‌ایم تا برنامه جامع نیروی انسانی در ۲ مرحله نوشته شود.

«به وقت ایران» برنامه‌ای است که در هر قسمت به موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازد.

این برنامه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۱:۴۵ به تهیه‌کنندگی سید احسان میرمحمدعلی و اجرای ناصر خیرخواه از شبکه آموزش به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید: چند نفر از معلمان شامل قانون رتبه‌بندی می‌شوند؟

۲۳۵۲۳۳

کد خبر 1591187

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلم معلمان وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی تربیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم